کرمانشاهیان و پرچالش ترین ذائقه غذایی / تهدید جدی سفره های ناسالم

کد خبر: 301606
|
10:05 - 1397/02/02
نسخه چاپی
کرمانشاهیان و پرچالش ترین ذائقه غذایی / تهدید جدی سفره های ناسالم
اسلام آباد خبر: چاقی، کم تحرکی و استرس های فرسایش مهمترین چالشهای سلامتی کرمانشاهیان است و یکی از دلایل اصلی ایجاد این چالش ها رژیم غذایی پرچالش است.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل ازشبکه اطلاع رسانی مرصاد ،  یکی از نکات کلیدی درسلامتانسان بحث "تغذیه سالم" است که متاسفانهرژیمهایغذایینامناسب از یک طرف و از طرف دیگر عدم تحرک به عنوان دو عامل اصلی سلامت افراد را تهدید می کند.

اگرچه به طور معمول چاقی، کم تحرکی، رژیم های غذایی نامناسب و استرس های فراوان  از جمله اصلی ترین چالش های سلامتی در کشور است، اما این چالشها در برخی مناطق از شدت و ضعف بیشتری برخوردار است که متاسفانه برخی آمار در شهر کرمانشاه نیز مؤید آن است.

سرانه ورزش در شهرستان کرمانشاه پایین تر از میانگین استانی است

رئیس گروه نظارت فنی بر اماکن ورزشی ورزش و جوانان استان کرمانشاه گفت: متاسفانه سرانه ورزش در شهرستان کرمانشاه حتی از میانگین استانی نیز بسیار پایین تر است.

فرهمند سال افزون در گفت و گو با خبرنگار مرصاد، اظهارداشت: سرانه ورزشی استان نسبت به میانگین کشوری 15 درصد بالاتر است که این سرانه در برخی از شهرستان ها خوب و در برخی بسیار پایین است.

وی با اشاره به اینکه در شهرستان کرمانشاه این سرانه 0.32 متر مربع است خاطر نشان کرد: سرانه ورزش در شهرستان کرمانشاه از میانگین استانی که 84 صدم متر مربع بوده بسیار پایین تر است.

آمار نامناسب سرانه ورزش استان به وضوح مؤید وضعیت نه چندان مطلوب سلامتی مردم این منطقه است.

تمایل به مصرف غذاهای چرب و پرنمک ریسک ابتلا به سرطان را افزایش می دهد

 مدیر حوزه سلامت معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در این باره گفت:  تمایل به مصرف رژِیم های غذایی چرب و پرنمک و شکر ریسک ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی، دیابت و انواع سرطان را افزایش می دهد.

دکتر حسین بیگلری در گفت و گو با خبرنگار مرصاد اظهار داشت: هرساله یکم تا هفتم اردیبهشت ماه به عنوان هفته سلامت تعیین می شود که هدف از آن افزایش توجه حداکثری آحاد جامعه به موضوعات سلامت محور است.

وی با اشاره به اینکه امسال هفته سلامت به شعار "سلامت برای همه، پوشش همگانی سلامت برای همه در همه جا" نامگذاری شده افزود: هدف از این شعار افزایش دسترسی حداکثری به خدمات سلامت، تعهد و مسئولیت پذیری نهادهای موثر، مشارکت هرچه بیشتری مردم در موضوعات سلامت محور و اجتماعی شدن سلامتی است.

دکتر بیگلری خاطر نشان کرد: در روز شمار هفته سلامت بر سبک زندگی سالم، داشتن تحرک بدنی مناسب، تغذیه صحیح، عدم استعمال دخانیات و کنترل استرس های زندگی تاکید شده است.

وی افزود: در همین راستا دانشگاه علوم پزشکی درصدد است در دومین روز این هفته به برگزاری مجمع با هدف حمایت طلبی، افزایش آگاهی، پاسخ گویی اجتماعی و مشارکت اجتماعی مردم در ارتقای سلامت اقدام می کند.

دکتر بیگلری اطلاع رسانی توسط رسانه ها، برگزاری مراسم پیاده روی همگانی در روز جمعه و برپایی ایستگاه های سلامت اجتماعی درخصوص مشاوره های سلامت محور را از دیگر برنامه های این هفته دانست.

وی درباره چالشهای سلامتی استان کرمانشاه افزود: مشکلاتی که بر سلامتی مردم تاثیر منفی دارند عمدتا شامل کم تحرکی، چاقی، استرسهای فرسایشی، تمایل به مصرف رژِیم های غذایی چرب و پرنمک و شکر است که ریسک ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی، دیابت و انواع سرطان را افزایش می دهد.

دکتر بیگلری خاطر نشان کرد: متاسفانه مردم تمایل کمتری به مصرف ماهی و سبزیجات تازه دارند و از سوی دیگر به مصرف نوشابه، نمک، فست فود روی می آورند که این ها در افزایش احتمال ابتلا به بیماری های قلبی، دیابت و سرطان موثر است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها