بازتاب یک رونمایی/

"کمین" مرموز ارتش، در کمین متجاوزان به مرزهای ایران

کد خبر: 301621
|
11:45 - 1397/02/02
نسخه چاپی
"کمین" مرموز ارتش، در کمین متجاوزان به مرزهای ایران
اسلام آباد خبر: خبرگزاری دیفنس نیوز آمریکا در گزارشی، موشک کمین ۲ ارتش جمهوری اسلامی ایران که در روز ارتش رونمایی شد را مرموز خواند.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل از خبرنگار حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛تقریبا ۴۰ سال از نامگذاری روز ارتش توسط امام خمینی(ره) می‌گذرد. ۲۹ فروردین ۱۳۵۸ بود که این روز به نام ارتش نامگذاری شد. از این تاریخ به بعد هرساله در روز ۲۹ فروردین شاهد پیشرفت‌های نیرو‌ها و تجهیزات نظامی ارتش کشورمان بوده ایم.

 
رژه روز ۲۹ فروردین در سراسر کشور هر ساله در رصد رسانه‌های جهان قرار می‌گیرد، به طوری که برخی رسانه‌های خارجی پوشش کاملی از این بزرگداشت به نمایش می‌گذارند و نمایش قدرت نظامی ارتش جمهوری اسلامی ایران را به تصویر می کشند.
 
موشک کروز ندیده شده ایران مرموز است
سال گذشته در پیرامون سی وهشتمین مراسم رژه مشترک نیرو‌های مسلح ارتش، طبق سنت از جدیدترین تجهیزات و دستاورد‌های نظامی ارتش رونمایی شد که سامانه موشکیs۳۰۰جدیدترین دستاورد بومی بود، این سامانه برای اولین بار توسط نیرو‌های مسلح رونمایی شد که بازتاب‌های زیادی را در جهان داشت. خبرگزاری دویچه وله آلمان، راشاتودی روسیه، آسوشیتد پرس و روزنامه هارتص رژیم صهیونیستی از تایید موفقیت سامانهs۳۰۰خبر داده بودند. در مراسم رونمایی از این سامانه رسانه‌های عربی به تعریف و تمجید از این سامانه پرداخته بودند.
 
دستاورد‌های نظامی ارتش جمهوری اسلامی ایران هر ساله نگاه‌های بسیاری را به سوی خود جلب می‌کند؛ ۲۹ فروردین ۱۳۹۷ نیز این موضوع به خوبی قابل مشاهده بود. پس از رژه نیرو‌های مسلح ارتش، نوبت به رژه تجهیزات و ادوات نظامی رسید. در بین تمامی دستاوردهای رونمایی شده، سامانه موشکی به نامکمین ۲ همه نظرات را به خود جلب کرد.
 
موشک کروز ندیده شده ایران مرموز است
سامانه موشکیکمین ۲مختص ارتفاعات پایین است و به منظور مقابله با انواع پرنده‌های بدون سرنشین و هدف‌های پرنده در ارتفاع کم مورد استفاده قرار می‌گیرد. این سامانه توسط متخصصان داخلی مطابق با تکنولوژی‌های روز دنیا به صورت کاملا بومی ارتقا یافته است. گفتنی است کمین ۲ ارتقا یافته موشک مرصاد است.
 
اهمیت بالای رژه مشترک نیرو‌های مسلح ارتش جمهوری اسلامی ایران باعث شد علاوه بر اینکه رسانه‌های داخلی، مراسم این رژه  را پوشش دهند، رسانه‌های خارجی را نیز به معرکه بیایند تا آنها نیز برای عقب نماندن از اخبار به پوشش خبری به صورت همزمان و مستقیم از این مراسم روی بیاورند.
 
موشک کروز ندیده شده ایران مرموز است
بازتاب‌ها از رژه روز ارتش امسال و سامانه موشکی تازه رونمایی شده در این مراسم به قدری بود که حتی روز بعد از رژه مشترک نیرو‌های مسلح ارتش نیز، رسانه‌های غربی خصوصا خبرگزاری دیفنس نیوز آمریکا درباره این روز در گزارشی نوشت: ایران در روز ارتش یک موشک کروز «مرموز» را که پیش از این هرگز دیده نشده است، به‌ نمایش در آورد. "

دیفنس نیوز در ادامه گزارش داد: ایران یک سیستم دفاع موشکی به نام کمین ۲ را معرفی کرد که برای مقابله با تهدید‌های کم ارتفاع از جمله انواع هواپیما‌های بدون سرنشین و هواپیما‌های کم پرواز طراحی شده بود. این موشک ضدهوایی، تمامی مشخصات موشک‌های ساخت آمریکا را دارد، در حالی که روی آن «نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران» نوشته شده است.
 
موشک کروز ندیده شده ایران مرموز است
 
یان ویلیامز، مدیر ارشد پروژه دفاع موشکی در مرکز CSIS در آمریکا در مصاحبه با این وب سایت گفت: «به‌نظر می‌رسد این موشک مرموز با نوعی سیستم هدایت الکترونیکی یا اشعه مادون قرمز و یا صفحه تلویزیونی توسط یک اپراتور کنترل و کار می‌کند». وی در ادامه مصاحبه می‌گوید که «این موشک تا ۱۰۰ کیلومتر به صورت الکترو اپتیکی هدایت می‌شود».

همچنین دیفنس نیوز در گزارش خود درباره سخنرانی رئیس جمهور ایران نوشته است: در مراسم رژه نیرو‌های ارتش ایران، حسن روحانی خطاب به قدرت‌های خارجی گفت که ایران برای دفاع از خود به هر سلاحی که لازم باشد مجهز می‌شود و منتظر اجازه دیگران نمی‌ماند.

این خبرگزاری در تحلیل خود می‌نویسد: اشاره روحانی مربوط به توسعه توان موشکی ایران است که در مرکز اختلافات در مورد ادامه توافق هسته‌ای با آمریکا قرار دارد، اما روحانی در سخنرانی خود بار دیگر تأکید کرد که این موشک‌ها تنها جنبه دفاعی دارند، زیرا به گفته او ایران اکنون توسط قدرت‌های خارجی و منطقه‌ای محاصره شده است.
 
همچنین روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن نيز با اشاره به برگزاری اين رژه نوشت که ايران همواره سعی دارد تا قدرت دفاعی و توانمندی‌های نظامی خود را به رخ دشمنان بکشد و آن‌ها را از حمله به اين کشور باز دارد.
 

گفتنی است که سامانه موشکی کمین ۲ به‌عنوان جدیدترین سامانه موشکی کشورمان، صبح چهارشنبه 29 فروردین در سالروز گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران، در تهران رونمایی شد.
 
نکته جالب توجه در دنیای سیاست و رسانه‌ این است که خبرگزاری‌ها و روزنامه های جهان، دستاوردهای نظامی جمهوری اسلامی ایران را شدیدا زیر نظر گرفته اند و بعد از هر رزمایش یا رژه در کشور به این موضوع واکنش نشان می‌دهند، رسانه‌هایی چون  آسوشيتدپرس،  نيويورک تايمز، جروزالم پست، نیوزاسکاتسمن، نيوزمکس، شينهوا،  الجزيره، الانتقاد نت،  الشرق الاوسط، القدس العربی، الرأی کويت،  الاخبار لبنان، الرياض، واشنگتن پست، هاآرتص، المستقبل و بی‌بی‌سی. 

اما نکته‌ای که به وضوح روشن است تغییر نکردن سیاست و موضع جمهوری اسلامی ایران در خصوص برنامه دفاعی موشکی کشور است و دیگر کشورها نیز به خوبی از این موضع جمهوری اسلامی ایران آگاهی دارند.

موضع جمهوری اسلامی ایران بدون توجه به جوسازی ها، تهدیدات، مواضع و دیدگاه های ایالات متحده آمریکا و دیگران، در مورد توافق در زمینه نظامی هیچ تغییری نکرده و  قطعا نخواهد کرد؛ همچنان که بارها از زبان مسئولان لشکری و کشوری اعلام شده است برنامه موشکی ایران کاملا جنبه دفاعی و بازدارندگی داشته و علیه هیچ کشوری نیست و طرح ادعاهای واهی و بی پایه و اساس، تغییری در این موضع اصولی و اساسی کشور ایجاد نخواهد کرد. جمهوری اسلامی ایران به هیچ کشوری اجازه دخالت در امور داخلی و سیاست های دفاعی بویژه برنامه موشکی خود را نخواهد داد. 

نیرو‌های مسلح کشورمان از جمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش جمهوری اسلامی از لحاظ تجهیزات نظامی خصوصا توان موشکی در موقعیت بسیار خوبی قرار دارند و در مقابل تمام تهدیدات هوایی، دریایی و زمینی ایستادگی می‌کنند. جمهوری اسلامی ایران هیچ گونه مذکراتی را درباره تجهیزات نظامی به خصوص سامانه موشکی خود انجام نمی‌دهد و به هر میزانی که برای مقابله با تهدیدات لازم باشد سلاح ساخته خواهد شد، پس بهتر است تا محور غربی عربی وقت خود را برای این موضوع تلف نکند و به دنبال راهکارهای دیگری برای پیشبرد اهداف خود بیندیشند.
 
انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها