نماینده قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس:

«بازی دراز» نماد رشادت رزمندگان جبهه های غرب است

کد خبر: 301630
|
11:50 - 1397/02/03
نسخه چاپی
«بازی دراز» نماد رشادت رزمندگان جبهه های غرب است
اسلام آباد خبر: نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلان غرب در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر نقش ارتفاعات استراتژیک بازی دراز در دوران دفاع مقدس، عملیات غرورآفرین بازی دراز را نماد رشادت رزمندگان در جبهه های غرب عنوان کرد.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل ازشبکه اطلاع رسانی مرصاد فرهاد تجری در گفتگو بابازی دراز،ضمن گرامیداشت سالروزعملیات غرور آفرین بازی دراز و یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس اظهار داشت: مردم غیور شهرستان سرپلذهاب در طول سالهای جنگ نقش آفرینی کردند و با دفاع از خاک و ناموس این سرزمین ثابت کردند که همواره در صحنه نبرد حضور دارند و هیچگاه عرصه نبرد را خالی نمی گذارند.

وی افزود: رزمندگان اسلام در عملیات هایی از جمله مرصاد، بازی دراز و... پیروزیهای چشمگیری برای اسلام به ارمغان آوردند و با فداکاری گام های سازنده ای در راستای تثبیت نظام اسلامی برداشتند تا توانمندیهای خود را به دنیا اثبات کنند.

نماینده مردم قصرشیرین،سرپلذهاب و گیلانغرب درمجلس شورای اسلامی عملیات غرورآفرین بازی دراز را یکی از حساسترین عملیات ها در غرب کشور برشمرد و گفت: این ارتفاعات به لحاظ موقعیت استراتژیک خود از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است.

تجری همچنین بازی دراز را یکی از قطب های نمایانگر رشادت های رزمندگان در غرب کشور دانست و بیان داشت: امروزه از جای جای میهن اسلامی برای تجدید میثاق با شهدای بازی دراز می آیند که حضور پرشور جوانان یکی از مهمترین مشخصه های ارج نهادن به راه شهیدان می باشد.

این عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی یادآور شد: عملیات غرورآفرین بازی دراز در تاریخ اول اردیبهشت ماه سال 60 آغاز و به مدت 9 روز به طول انجامید که طی آن نیروهای ایرانی و عراقی بارها به تک و پاتک متقابل پرداختند.

به گفته وی، در این عملیات نیروهای عراقی با استفاده از پشتیبانی هوایی، یگانهای خود را حمایت می‌کردند اما رزمندگان اسلام توانستند با اقتدار هر چه تمامتر ایستادگی کرده ، 1500 نفر از نیروهای عراقی را به هلاکت رسانده و 700 نفر دیگر را به اسارت در آورند.

شهرستان سرپلذهاب درغرب استان کرمانشاه با جمعیتی بالغ بر 85 هزار نفردارای 48 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق می باشد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها