"خانقاه عارفان" چشم به راه حضوری باشکوه؛

"بازی دراز" در تب و تاب میزبانی زائران نور

کد خبر: 301669
|
11:55 - 1397/02/06
نسخه چاپی
"بازی دراز" در تب و تاب میزبانی زائران نور
اسلام آباد خبر: بازی دراز، خانقاه عرفان این روزها در تب و تاب یک میزبانی باشکوه از زائران نور است و چشم به راه حضوری باشکوه.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد ، بازی دراز، نماد ایستادگی جبهه های غرب این روزها در حال آماده شدن برای میزبانی از زواری است که بر قرار همیشگیشان با شهدا آمده اند تا در قدمگاه شهیدان با مردان خدایی تجدید بیعت کنند.

بازی درازی که روزی صدام کلید عراق را برای بازپس گیری اش به ایران وعده داده بود که به خیال خامش بازی دراز را برای همیشه از ما گرفته بود؛ اما زیر آتش ایمان و رشادت رزمندگان ما فقط سپاه تا دندان مسلحش تنها 9 روز دوام آورد و مجبور به عقب نشینی شد.

حالا امروز زواری از راه دور و دراز می آیند تا مشق عشق کنند در خانقاه واقعی عرفان، می آیند تا پیمانشان با شهدا را برای استوار ماندن در ادامه راه محکم تر کنند و بگویند همچنان هستیم بر سر عهدهایی که بستیم.

این روزها مسئولان شهرستان سرپل ذهاب برای میزبانی هرچه بهتر از زوار تمام تدارکات لازم را انجام داده اند و همه در تکاپو هستند تا به بهترین نحو این کار انجام شود.

آمادگی تمام مدارس سرپل ذهاب برای میزبانی زائران

رئیس اداره آموزش و پرورش سرپل ذهاب از آمادگی تمام مدارس این شهرستان برای اسکان و پذیرایی از کاروان های راهیان نور و زائرین بازی دراز خبر داد.

روح اله عباسیان اظهار داشت: تمهیدات لازم برای اسکان راهیان نورو بسیجیان و اقشار مختلف مردم به ارتفاعات بازی دراز فراهم شده و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

وی افزود: 15 مدرسه با امکانات سرمایشی، آب ، برق و سرویس بهداشتی با حضور تمام نیروهای اجرایی مدارس از ابتدا تا پایان اسکان حالت آماده باش دارند و میزبان زائرین و خادمین شهدا نیز هستند.

رئیس اداره آموزش و پرورش سرپل ذهاب تصریح کرد: ظرفیت 2 هزار و 500 نفر اززائرین و کاروان های راهیان نور درساختمان مدارس و کانکس درحال تحصیل دانش آموزان سرپل ذهاب را نیز در مراسم سالروز صعود به ارتفاعات بازی دراز فراهم می شود.

ارائه خدمت 5 پایگاه امداد هلال احمر با 35 گروه امدادی

رئیس جمعیت هلال احمر سرپلذهاب نیز از آمادگی 5 پایگاه امدادی هلال احمر برای ارائه خدمت در مراسم صعود سراسری به ارتفاعات بازی دراز خبرداد و گفت : امداد گران جمعیت هلال احمر در قالب 35 تیم در شهرستان سرپلذهاب به زائرین و کاروان های راهیان نور این منطقه خدمت رسانی می کنند.

فرامرزخزایی با بیان اینکه تمهیدات و هماهنگی‌های لازم در راستای برگزاری هر چه باشکوه این مراسم انجام شده است، افزود: هلال احمر این شهرستان با آماده سازی اسکان زائرین و کاروان های راهیان نور در21 مدرسه و مساجد مقدمات پذیرایی از راهیان نور غرب را فراهم کرده اند.

وی ابزار داشت: استقرار 3 دستگاه آمبولانس ،یک دستگاه ست نجات و یک دستگاه موتورسیکلت در یادمان بازی دراز نیز از دیگر خدمات این جمعیت می باشد.

آمادگی مراکز درمانی سرپل ذهاب برای خدمت رسانی به زوار

رئیس شبکه بهداشت و درمان سرپل ذهاب از آمادگی کامل مراکز درمانی شهرستان برای ارائه خدمات درمانی و پزشکی در مراسم صعود سراسری به ارتفاعات بازی درازخبر داد.

مازیارطهماسبی اظهار داشت: به منظورگرامیداشت عملیات غرورآفرین بازی‌دراز خدمات امدادی و درمانی با همکاری بسیج جامعه پزشکی، فوریت های پزشکی، هلال احمر و معاونت بهداشت و درمان سپاه به زائران راهیان نور ارائه می شود.

به گفته وی، بیمارستان شهدای شهرستان، مرکزفوریت های پزشکی و دیگر مراکز درمانی آمادگی کامل برای ارائه خدمات به زائرین و کاروان های راهیان نور را نیز دارند و تیم های نیز برای ارائه خدمات پزشکی و درمانی در محل یادمان بازی دراز و مسیر صعود استقرارکامل نیز دارند و همکاران ما بی‌صبرانه منتظر برگزاری این مراسم معنوی در جوار حرم احمد ابن اسحاق(ره) و شهدای بازی دراز هستند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد