امام جمعه اسلام آبادغرب مطرح کرد:

استفاده از نيروى جوانان باعث پیشرفت کشور در عرصه های مختلف می شود/هيچ‌كس نبايد مانع اجراى قانون، برقرارى نظم و تأمين امنيت توسط مأموران انتظامى شود

کد خبر: 301675
|
13:55 - 1397/02/07
نسخه چاپی
استفاده از نيروى جوانان باعث پیشرفت کشور در عرصه های مختلف می شود/هيچ‌كس نبايد مانع اجراى قانون، برقرارى نظم و تأمين امنيت توسط مأموران انتظامى شود
اسلام آبادخبر: امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب گفت: برنامه‌ريزان و سياستگذاران كشور بايد از نيروى جوانان که باعث پیشرفت کشور در عرصه های مختلف می شود استفاده کنند چراكه امروزه يكى از مهم‌ترين شاخص‌هاى پيشرفت هر كشور، برخوردارى از توان و جمعيت جوان بالا و متخصص است.

به گزارشاسلام آباد خبر، حجت الاسلام  محمدطه مهری امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب در خطبه های نمازجمعه امروز اظهار کرد: بى‌ثبات‌ سازى محيط داخلى ايران ازجمله طراحى‌هاى آمريكا، اسرائيل و رژيم آل سعود است كه جهت «مهار» و «تغيير رفتار» جمهورى اسلامى ايران در نظر گرفته شده است.

 


وی افزود: بى‌ثبات‌سازى و ناامن‌سازى داخلى يك كشور، نيازمند شكل‌گيرى بسترها و زمينه‌هاى فراوانى چون ايجاد يأس و بدبينى در مردم نسبت به مسؤولان نظام، تشديد شكاف‌هاى اجتماعى و قوميتى، دامن زدن به آسيب‌هاى اجتماعى همچون اعتياد، طلاق، حاشيه‌نشينى و... ترويج ابتذال، اباحه‌گرى و حيازدايى از زنان، تضعيف اعتقادات و گسترش شبهات فكرى، مقاومت مدنى و قانون‌شكنى در ملاء عام و مقاومت در برابر اجراى قانون توسط نيروهاى امنيتى، قضايى و انتظامى و... است.

 


امام جمعه شهرستان عنوان کرد: در روزها و هفته‌هاى اخير شاهد آن هستيم كه دشمنان نظام اسلامى پيكان حملات خود را متوجه نيروهاى خدوم و فداكار انتظامى كشور كرده‌اند و در تلاش هستند بااجراى سناريوهاى مختلف، ضمن شكستن هيمنه و اقتدار نيروى انتظامى، مأموران ناجا را در برخورد با هنجارشكنى‌ها و قانون‌شكنى‌ها منفعل و بى‌تفاوت نمايند.

 


وی گفت: بدون ترديد بخش مهمى از امنيت امروز جامعه ما از مرزهاى طولانى كشور گرفته تا جاده‌ها و شهرها و روستاها، مرهون تلاش‌هاى پيگير و شبانه‌روزى بيش از ۴۰۰ هزار نيروى جان بركف انتظامى است كه براى تأمين اين مهم، هر ماه تعدادى از آنان مظلومانه توسط اشرار و گروهك‌هاى تروريستى و تكفيرى به شهادت مى‌رسند و تعدادى ديگر از آن‌ها توسط شبكه‌هاى ماهواره‌اى و شبكه‌هاى اجتماعى در فضاى مجازى، به ناحق مورد ناجوانمردانه‌ترين حملات قرار مى‌گيرند.

 


خطیب جمعه اسلام آبادغرب با بیان تأمين نظم، امنيت و آرامش در كشورى چون ايران که يقيناً كارى سخت و دشوار است ابراز داشت: در اين ميان نمى‌توان برخى غفلت‌ها، كم‌كاري‌ها و خداى ناكرده برخى رفتارهاى غيرقابل دفاع و توجيه تعدادى از مأموران انتظامى را كه تحت شرايط سخت و فشارهاى روانى در محيط انجام مأموريت مرتكب مى‌شوند را كتمان كرد اما اين رفتارهاى حداقلى و استثنايى را نبايد به كل بدنه و جايگاه اين نيروها تعميم بخشيد. معدل عملكرد نيروى انتظامى در جمهورى اسلامى ايران، از نمره قابل قبول و قابل دفاعى برخوردار است و هيچ‌كس نبايد به خود اجازه دهد، مانع اجراى قانون، برقرارى نظم و تأمين امنيت توسط مأموران انتظامى شود.

 


حجت الاسلام مهری افزود: هرگونه تضعيف جايگاه نيروى انتظامى باعث تقويت اراذل و اوباش، قانون‌شكنان، گروهك‌هاى تروريستى اخلال‌گران اقتصادى و مفسدان فرهنگى و اجتماعى خواهد بود.

 

وی با اشاره به مناسبت شنبه8 ارديبهشت روز ولادت با سعادت على ابن الحسين حضرت على اكبر(ع) و روز جوان است گفت: اين ولادت با سعادت را خدمت همه محبان و شيعيان آن حضرت به‌خصوص جوانان مومن و انقلابى تبريك و تهنيت عرض مى‌نماييم. اميد است جوانان كشور با الگو قراردادن آن فرزند رشيد، شجاع و با بصيرت امام حسين(ع) راه سعادت دنيوى و اخروى را در دوران جوانى دنبال نموده و از انحراف و افتادن در مسير باطل كه در اين دوران بيش از هر زمان ديگر است، مصون بمانند. علاوه بر اين شايسته است كه مسؤولين و برنامه‌ريزان كشور به ظرفيت عظيم علمى و توان اين سرمايه‌هاى كشور توجه ويژه نموده و با برنامه‌ريزى درست زمينه بهره‌بردارى از آن‌را فراهم نمايند.

 


امام جمعه اسلام آبادغرب گفت: يكى از مسائل مهم كه برنامه‌ريزان و سياستگذاران كشور بايد به آن توجه نمايند با توجه به اين‌كه كشور ما از جهت جمعيتى، جزء كشورهاى داراى جمعيت جوان محسوب مى‌شود، استفاده از نيروى جوانان و بهره‌بردارى بهينه از توان علمى و عملى و شور و نشاط آنان در عرصه‌هاى مختلف كشور به‌ويژه در عرصه پيشرفت اقتصادى و علمى است؛ چراكه امروزه يكى از مهم‌ترين شاخص‌هاى پيشرفت هر كشور، برخوردارى از توان و جمعيت جوان بالا و متخصص است. بنابراين اين دوران و فرصت بسيار ارزشمند را بايد غنيمت شمرد و با برنامه‌ريزى درست، از تمام ظرفيت جوان كشور استفاده كرد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سه‏‌شنبه11 ارديبهشت برابر با اول ماه مى ميلادى، روز جهانى كار و كارگر است بیان داشت: اين روز فرصت مناسبى است كه از زحمات و تلاشهاى كارگران زحمتكش، پر توان و تلاش گر كشور قدردانى نماييم. كارگران نيروى اصلى پيشرفت كشور محسوب مى‌شوند. به‌همين‌دليل در تعاليم دينى و اسلامى، به كار و كارگر جايگاه و ارزش والايى داده شده است چنان‌كه پيامبر گرامى اسلام(ص) بر دستان كارگر بوسه زدند و آن‌را از عذاب آخرت مصون دانستند. با توجه به اين موضوع، امسال كه سال حمايت از كالاى ايرانى از سوى مقام معظم رهبرى اعلام شده است مى‌توان با برنامه‌ريزى و سياستگذارى درست و با متابعت از رهنمودهاى مقام معظم رهبرى، در مسير تحقق اين شعار و نيز حمايت از محصول كارگر ايرانى و نيز ارتقاء جايگاه اين نيروى پرتلاش اقتصاد كشور گام برداشت.

 


وی گفت: دين مبين اسلام سعى دارد كه فرهنگ كار را با اهميت دادن به جايگاه كارگر نهادينه نموده و جامعه را از تن آسايى و مصرف گرايى صرف باز داشته و به سمت توليد و اشتغال هدايت نمايد؛ روشى كه در سيره زندگى و عملكرد رسول گرامى اسلام(ص) و ائمه معصومين نيز بسيار مشهود است.

 


وی خاطر نشان کرد: اين روز فرصت مناسبى است كه از زحمات و تلاشهاى كارگران زحمتكش، پر توان و تلاش گر كه با همت والاى خود چرخ صنعت و توليد را به گردش در مى‌آورند و كار را عبادت و تلاش خود را در سرنوشت ملت و كشور مؤثر مى‌دانند، تجليل و قدردانى شود.   

 


خطیب جمعه اسلام آبادغرب با اشاره به مناسبت های چهارشنبه12 ارديبهشت و15 شعبان ولادت حضرت قائم (عج) (255 ه‍ ق) روز جهاني مستضعفان  و روز سرباز گمنام را به سربازان گمنام امام زمان در وزارت اطلاعات تبریک عرض نمود و ابراز داشت: رهبرمعظم انقلاب اسلامى از وزارت اطلاعات به‌عنوان «چشم بينا و بيدار نظام اسلامى» نام می برد كه در سنگرى مهم و كليدى به صيانت از جمهورى اسلامى ايران مى‌پردازند.حقا و انصافا بخش اعظم از امنیت و آرامش امروز ما در سراسر کشور و امنیت و اقتدار مرزی و فرا مرزی کشورمان مدیون و مرهون مجاهدتهای خاموش و چشمان بیدار سربازان گمنام امام زمان  وفرزندان امام راحل و رهبری عظیم الشان است .

 

حجت الاسلام مهری  همچنین با اشاره به 12 ارديبهشت سالروز شهادت استاد علامه مرتضى مطهرى گفت: اين روز كه به پاسداشت مقام آن معلم شهيد، روز معلم نامگذارى شده است را به همه معلمان عزيز كه رسالت تعليم و تربيت فرزندان و آينده سازان نظام اسلامى را بر عهده دارند، تبريك عرض مى‌نماييم.

 


وی گفت: شهيد مطهرى، روحانى اى عالم و بصير، مجاهدى خستگى ناپذير و معلمى روشنگر و دلسوز بود كه زندگى خود را وقف تعلم و سپس تعليم جامعه به‌ويژه نسل جوان نمود و ارشاد و رهايى آنان از خطر انحراف و كجروى با استفاده از تعاليم اسلامى را دنبال كرد.

 


وی خاطر نشان کرد: شيوه و منش اين استاد بزرگوار در هدايت گرى و تعليم افراد جامعه، الگوى تمامى معلمان جامعه ما است كه اين رسالت بزرگ يعنى تربيت آينده سازان جامعه اسلامى را برعهده دارند. هم‌چنين با توجه به نقش مهم و تأثيرگذارى كه اين قشر از جامعه اسلامى بر عهده دارند، از مهم‌ترين اقدامات براى ارتقاى سطح نظام آموزشى كشور و تحول در آن، توجه به جايگاه معلم و ارتقاى سطح شغلى و نيز سطح دانشى و حرفه‌اى آنان است كه لازم است در برنامه‌ريزى‌ها و سياستگذارى‌هاى مدنظر در نظام آموزشى كشور بدان توجه خاص شود.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها