جوانان کرمانشاهی و چالش عبور از "هفت خوان" کار و ازدواج

کد خبر: 301677
|
09:05 - 1397/02/08
نسخه چاپی
جوانان کرمانشاهی و چالش عبور از "هفت خوان" کار و ازدواج
اسلام آباد خبر: ازدواج و کار مهمترین دغدغه های جوانان کرمانشاهی است که برای عبور از سد آنها باید هفت خوان دشوار را پشت سر بگذارند.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل ازشبکه اطلاع رسانی مرصاد ، اگرچه امروزه کشور با مسائلی نظیر رکود، بیکاری و شرایط سخت ازدواج به ویژه برای جوانان دست به گریبان است،  اما این وضعیت در استان کرمانشاه بحرانی تر است.

شاید از بین هر 10 جوان کرمانشاهی 9 تای آن کار و ازدواج را بزرگترین دغدغه و مشکل فعلی اش عنوان کند با این حال مسئولین استانی و نه کشوری که دیگر امیدی به اقدام وعمل آنان نیست همچنان از بهبود این وضعیت درمانده اند.

بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی

م. احمدی یکی از جوانان کرمانشاهی در گفتگو با خبرنگار مرصاد گفت: متاسفانه بسیاری از جوانان با مدارک بالای علمی به دلیل بیکاری زیاد به سمت مشاغل کاذب و با سطح علمی پایین رو می آوزند.

وی افزود: دوستان و هم کلاسی های من به دلیل نامیدی از پیدا کردن کار سعی در شرکت در آزمون دکتری دارند و در شرایط فعلی و با وجود اینکه از سن ازدواج شان نیز گذشته به زندگی متاهلی فکر نمی کنند.

عدم حمایت مسئولان از جوانان

علی محمدی یکی دیگر از جوانان که صف انتظار دریافت وام ازدواج قرار دارد به خبرنگار مرصاد گفت: از یک سو جوانان را به ازدواج آسان فرا می خوانند از سوی دیگر خود مسئولین در پرداخت وام های ازدواج و اشتغال به جوانان سخت گیری می کنند و هفت خان رستم را پیش روی آنان می گذارند.

وی افزود: همچنین در شرایط فعلی جامعه به ویژه در مسندهای مدیریتی و استخدامی های دولتی چندان جایگاهی برای جوانان در نظر گرفته نشده این یعنی عملا سال به سال نسبت به جونان دوره های گذشته شرایط بدتری را تجربه می کنند.

راه انداری کانال معرفی فرصتهای شغلی در استان

سرپرست معاونت امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه گفت: با همکاری فرمانداری ها، بنیاد نخبگان، آموزش و پرورش،  فنی و حرفه ای، هلال احمر، ا داره کل ورزش و جوانان و جهاد دانشگاهی کانال معرفی فرصتهای شغلی در استان راه اندازی می شود.

شهرام عزیزی  در گفت و گو با خبرنگار مرصاد، اظهار داشت: حضور مدیرکل یا معاون جوانان استان در رسانه های دیداری و شنیداری و تبلیغات و فضاسازی گسترده در سطح مرکز استان و تمامی شهرستان های استان
پخش تیزر و تبلیغات در رسانه های عمومی استان از دیگر برنامه های اجرایی در هفته جوان است.

وی با اشاره به حضور مدیر کل و روئسای ادارات شهرستان در نماز جمعه افزود: با همکاری استانداری، فرمانداری ها،  ادارات کل و ادارات شهرستان ها، جهاد دانشگاهی، اوقاف و سازمان تبلیغات، کانون های فرهنگی مساجد،  شهرداری و آموزش و پرورش جشنواره نشاط و امید در 14 شهرستان استان برگزار خواهد شد.

عزیزی نامگذاری میدان جوان، گلباران و غبارروبی مزار پاک و مطهر شهدای استان، برگزاری نشست «بحث و تبادل نظر با جوانان دانشجو با هدف ترویج خودباوری و هویت بخشی به جوانان» و جشن میلاد حضرت علی اکبر (ع) در 18 مسجد و 3 پارک را از دیگر برنامه های این هفته دانست.

وی افزود: همچنین با همکاری دانشگاه های استان علاوه بر برگزاری کرسی های آزاد اندیشی، مراسم دیدار جوانان نخبه و اعضای تشکل های جوانان با فرمانداران و نیز کارگاه آموزشی" شیوه های شرکت در گروه های مجازی با حفظ مرز شخصیتی و اخلاقی" برگزار می شود.

عزیزی گفت: همچنین با همکاری ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی، دانشگاه رازی، بنیاد نخبگان استان و ورزش و جوانان، مراسم دیدار با مفاخر استان، دیدار با نمایندگان، جشنواره بومی محلی عشایر، اردوی راهیان نور و گردشگری برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری احیای نیمه شعبان با همکاری نهاد کتابخانه های عمومی و سازمان تبلیغات افزود: با همکاری دانشگاه علوم پزشکی،  بهزیستی، هلال احمر، شهرداری، هیات کوهنوردی و محیط زیست برنامه های دیگری نظیر راه اندازی اتوبوس جوان، جشنواره آشپزی ویژه دختران دیروز و امروز و پاک سازی پارک غربی و مسیر کوهنوردی طاق بستان نیز اجرا می شود.
عزیزی گفت: فرهنگ و ارشاد اسلامی، جهاد دانشگاهی، بهزیستی، کمیته امداد، بنیاد نخبگان، شهرداری، افراد حقیقی، اداره کل ورزش و جوانان، فرمانداری ها، کمیته امداد امام خمینی (ره)، شهرداری، آموزش و پرورش و  بهزیستی علاوه بر راه اندازی پیاده راه جوان، همایش های کوه پیمایی، پیاده روی، دوچرخه سواری و ... نیز برگزار می شود.

وی سخنرانی معاون جوانان استان در مساجد استان،  ارائه تخفیف 50 درصدی در طی هفته جوان و رایگان شدن استخرها در روز 8 و 12 اردیبهشت به جوانان، برگزاری جلسات مشاوره تحصیلی، شغلی، خانواده به صورت رایگان یا نیم بهاء، برگزاری کارگاه های آموزشی با موضوعات کارآفرینی، محیط زیست، ازدواج و ... ، تهیه ویژه-نامه¬های محتوایی هفته جوان، تولید کتب، بروشور و محصولات فرهنگی گوناگون با رویکرد آموزش در حوزه‌های کارآفرینی و مشاوره در حوزه سلامت، ازدواج و ... را ازدیگر برنامه های ویژه هفته جوان در استان دانست.
 
به گزارش مرصاد، به نظر می رسد با وجود تنوع در برنامه ریزی های ویژه هفته جوان، هیچ یک از این برنامه ها آن گونه که شایسته و مورد نیاز یک جوان کرمانشاهی است تدوین نشده، زیرا هریک از این برنامه های ذکر شده کاربردی مقطعی و نه بلندمدت دارند و صرفا برای گزارش دهی مسئولان مبنی بر انجام یک سری وظایف محوله است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد