دبیرخانه کارگر استان کرمانشاه مطرح کرد

سوءاستفاده کارفرمایان از نرخ بالای بیکاری کرمانشاه /فضای کسب و کار را کارفرما تعیین می کند

کد خبر: 301678
|
09:05 - 1397/02/08
نسخه چاپی
سوءاستفاده کارفرمایان از نرخ بالای بیکاری کرمانشاه /فضای کسب و کار را کارفرما تعیین می کند
اسلام آباد خبر:دبیرخانه کارگر استان کرمانشاه گفت: به دلیل بالا بودن نرخ بیکاری در استان، در حال حاضر کارفرمایان، شرایط کار را تعیین می کنند.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل ازشبکه اطلاع رسانی مرصاد ، جواد اکبری در گفت و گو با خبرنگار مرصاد، اظهار داشت: بر اساس قانون کارفرمایان ملزم به رعایت ایمنی فضای کسب و کار هستند و اگر کسی از قانون تخطی کند با او برخورد می شود اما چون نیروهای بازرسی محدود هستند فرصت بازرسی همه واحدها را ندارند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر نه کارفرمایان شرایط ایمن را ایجاد می کنند و نه کارگران از ایمنی استفاده بهینه می برند افزود: در طول سالی که گذشت حوادث ناشی از کار در سطح استان داشتیم.
اکبری با اشاره به اینکه بخش بزرگی از واحدهای ما در حال رکود به صورت تعطیل یا نیمه تعطیل است گفت: در شرایط فعلی کارگر تعیین کننده فضای کسب و کار نیست بلکه کارفرما تحت عنوان کارآفرین ممکن است سو استفاه کند و افراد را بدون پوشش بیمه ای به کارگیری کند تعیین کننده است.
وی افزود: تنها هنگامی که حادثه ای برای کارگران ایجاد شود کارفرما ضرر می کند و مجبور می شوند خسارت را پرداخت کند بنابراین باید مسئولین صنعتی و وزارت تعاون حساسیت بیشتری نسبت به این موضوع داشته باشند.
اکبری با بیان اینکه در استان، معادن، مخازن، کارگاه های تراشکاری و سیمان کاری داریم که هم محیط کارشان آلوده است و هم در زمره مشاغل سخت و زیان آور قرار می گیرند گفت:  قانون گذار معتقد است کارهای سخت و زیان آور مرتبط با فضای کار است پس اگر استاندارد باشد کار به خودی خود سخت و زیان آور نیست.
وی با اشاره به اینکه در این شرایط کارفرما متعهد می شود محیط کار را ایمن کند اما وقتی کارگر بازنشسته شد به فراموشی سپرده می شود افزود: مسئولین می بایست دقت بیشتری داشته باشند و کارگران هم فکر سلامتی خود باشند و از این ابزاری که در اختیار شان قرار داده می شود استفاده کنند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد