افراد پیشنهادی برای شهرداری توانایی اداره شهر را ندارند/ شاید درمیان آنها عده ای قادر به اداره یک منطقه در تهران باشند

کد خبر: 301681
|
10:05 - 1397/02/08
نسخه چاپی
افراد پیشنهادی برای شهرداری توانایی اداره شهر را ندارند/ شاید درمیان آنها عده ای قادر به اداره یک منطقه در تهران باشند
اسلام آباد خبر: عضو سابق شورای شهر گفت: مسلما رفتارهای حزبی وسیاسی وبرخوردهای جناحی و تغییر مواضع یک شبه اعضای شورای شهر بیانگر آن است که تصمیمات خارج از شورا اتخاذ می شود.

به گزارشاسلام آباد خبر، مجتی شاکری عضو شورای اسلامی شهر تهران در گفتگو باشبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با بیان اینکه تضاد منافع احزاب اصلاح طلب منجر به از دست رفتن فرصت ها در شهر شده اظهار داشت: نگاه حزبی به موضوعات شهری منجربه از دست رفتن فرصت ها یا به عبارتی تداوم فرصت سوزی در شهرتهران شده است. اینکه امروز احزاب اصلاح طلب به دنبال برداشت سهم خود از شورا شهرداری هستند در نقطه ای منجر به تضاد منافع می شود که نمونه بارز آن در عدم  انتخاب شهردار مناسب با قابلیت های لازم برای اداره شهر تهران شده است.

عضو پیشین شورای شهر تهران دراین باره با اشاره به مواضع متضاد اعضای شورای شهر در پذیرش استعفای دکتر نجفی اظهار داشت: منافع حزبی و بی توجهی به موضوعات و انتظارات مردمی در شهر به حدی چشمگیر است که شهروندان تهرانی در ماه های اخیر شاهد وقوع صحنه هایی در شورای اسلامی شهر و شهرداری هستند که تا پیش از این دیده نشده بود. آقای دکتر نجفی در مقام شهردار تهران که خواهان استعفا بود به صراحت اقرار می کند که ماندن من مصداق خیانت در امانت است در حالی که از شورای شهر انتظار می رود روند شایسته سالاری و شایسته گزینی را دنبال کند در یک اتفاق عجیب وغریب با مخالفت و سماجت اعضا در روی کار ماندن شهردار مواجه شدیم, جالب تر آن است به فاصله یک جلسه کاری از یکشنبه تا سه شنبه شاهد تغییر نظر 180درجه ای شورای شهر هستیم. این سوال مطرح می شود در عرض یک جلسه کاری چه مواردی در شخصیت واستدلالات شهرداری دیدید که تا روز قبل بر ماندنش اصرار فراوان داشتید وبعد از آن استعفا پذیرفته شد؟ آیا چنین رفتارهایی نشانه دخالت هایی خارج از شورا وتصمیم گیریهای درون حزبی برای نمایندگان شورای اسلامی شهر تهران نیست؟

 شاکری با تاکید براتخاذ مواضع خارج از شورای شهر خاطر نشان شد: با چنین اظهار نظرها و تغییر مواضعی آیا می توان گفت شورای اسلامی شهر تهران از معیار ومیزان مورد توجهی درانتخاب شهردار برخوردار وآنها را لحاظ می کند؟ مسلما رفتارهای حزبی وسیاسی وبرخوردهای جناحی و تغییر مواضع یک شبه اعضای شورای شهر بیانگر آن است که تصمیمات خارج از شورا اتخاذ می شود و تداوم چنین رفتارهایی موجب افزایش ضرر و زیان به شهر وانتظارات شهروندان خواهد شد.

وی با تاکید براینکه اصلی ترین مطالبه مردم انتخاب یک شهردار کارآمد است دراین باره گفت: در حال حاضر شهروندان تهرانی منتظر انتخاب شهردار هستند و نمی دانند علت به تعویق افتادن انتخاب شهردار و عدم انتخاب یک شهردار کارآمد برای شهر تهران چیست؟ اصلی ترین خواست مردم انتخاب فردی است که  شهر را بشناسد و با  نیازهای شهرداری آشنا باشد و هم اینکه خارج از منافع حزبی بتواند شهر را اداره کند.

شاکری اظهار داشت: متاسفانه به هیچ وجه نمی توان حدس زد یا پیش بینی کرد که نتیجه برنامه های شورای شهر برای تهران چیست وملاک شورای پنجم برای انتخاب یک شهردار کارآمد چیست؟ به هر حال باید منتظر انتخاب شهردار آتی تهران بود چرا که اولین انتخابی که با رای اکثریت وارد شهرداری شد نتیجه ای غیر از ناکارآمدی, اتلاف سرمایه و وقت شهر وشهروندان وتحمیل خسارت وزیان به شهر نداشته است.

مجتبی شاکری با بیان اینکه افراد پیشنهادی توانایی اداره شهر را ندارند افزود: افراد پیشنهاد شده از سوی شورای شهر یا احزاب سیاسی اصلاح طلب برای مدیریت شهری به اندازه لازم کارآمد واز ظرفیت اداره شهر تهران برخوردار باشند. شاید درمیان آنها عده ای قادر به اداره یک منطقه در شهر تهران باشند اما لزوما بدان معنا نیست که توان اداره شهر تهران را داشته باشند از این رو باید منتظر انتخاب بعدی شهردار تهران باشیم که آیا گزینه  مورد نظر از کارآیی لازم در شهر برخوردار است یا خیر؟

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها