نماینده مردم کرمانشاه در مجلس:

مردم مخارج دولت را پرداخت می کنند /بهره وری پایین نظام کارمندی

کد خبر: 301702
|
09:26 - 1397/02/10
نسخه چاپی
مردم مخارج دولت را پرداخت می کنند /بهره وری پایین نظام کارمندی
اسلام آباد خبر: نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی نظام کارمندی را یک سیستم با خروجی و بهره وری پایین دانست.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل ازشبکه اطلاع رسانی مرصاد، عبدالرضا مصری در گفت و گو با خبرنگار مرصاد، اظهار داشت: بیکاری بیش و کم در همه کشور وجود دارد و یک مبحث یکپارچه است که متاسفانه حتی جوانان تحصیل کرده را نیز دربرگرفته است.

وی افزود: جوانان تحصیل کرده که می بایست فرصت باشند امروزه مهمترین چالش ما شده اند این در حالی است که در کشورهای دیگر جوانان تحصیل کرده به عنوان فرصت نگریسته می شوند.

مصری با اشاره به اینکه تبدیل شدن این فرصتها به تهدید نشان از بی تدبیری است، گفت: درآمدهای دولت با توجه به وجود کارمندان بی شمار تنها صرف هزینه های جاری می شود.

وی نظام کارمندی را بدون بهره وری و خروجی مناسب دانست و افزود: تولید منجر به اشتغال می شود پس باید تولید ملی مورد حمایت همگان قرار گیرد و موانع آن برداشته شود.

مصری گفت: حدود 5 تا 6 میلیون نفر جمعیت بیکار در کشور داریم که اگر 100 هزار نفر آنان جذب ادارات شوند بازهم شمار زیادی بیکار هستند.

وی با اشاره به اینکه انتظار عده ای برای جذب شدن در دوایر دولتی سبب اتلاف عمر است، افزود: این در حالی است که جوانان باید به دنبال کار باشند.

مصری گفت: مقصود از کار هرآنچه که فرد توانایی انجامش را دارد، اما شغل به کار گماشتن صرف از نظر داشتن یا نداشتن توانایی است.

وی با بیان اینکه امروز به اشاعه فرهنگ کار نیازمندیم افزود: دولت و مجلس نیز می بایست زمینه کار و نه شغل را فراهم کند.

مصری گفت: در این میان، نگاه ها باید فارغ از مدرک تحصیلی و بر اساس توانمندی های افراد با در اختیار قراردادن تسهیلات و امکانات از سوی دولت باشد.

وی افزود: اینک کشور ما 3 میلیون کارمند دارد و همه بودجه کشور صرف ادارات می شود در واقع به جای اینکه دولت خرج مردم را دهد مردم با پرداخت مالیات و از قبل فروش نفت این هزینه ها را پرداخت می کنند.

وی با بیان اینکه منظور از دولت هر سه قوای کشور است، افزود: زمانی ما موفق خواهیم شد که بودجه کشور به جای هزینه های جاری صرف عمران، اشتغالزایی و پرداخت وامهای ارزان قیمت به کارفرمایان شود.

مصری گفت: آنان که امروز به اشتغال رسیدند زمانی طعم جنگ و آوارگی را چشیدند امروز هم عده ای طعم بیکاری و کم درآمدی را می چشند.

وی افزود: با توجه به نامگذاری شعار سال توسط مقام معظم رهبری اگر کالاهای داخلی مورد حمایت قرار گیرد و مردم این کالاها را خریداری کنند کارخانه ها با شیفت و نیروی کار بیشتری فعال می شوند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد