عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی خبر داد:

پیگیری مصوبه خلاف هیات وزیران در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس/ قانون صراحتا میزان افزایش حقوق کارکنان را اعلام کرده است

کد خبر: 301745
|
11:55 - 1397/02/13
نسخه چاپی
پیگیری مصوبه خلاف هیات وزیران در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس/ قانون صراحتا میزان افزایش حقوق کارکنان را اعلام کرده است
اسلام آباد خبر: عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: موضوع افزایش حقوق کارمندان دولت از اولویت های نمایندگان است و در جلسه کمیسیون برنامه و بودجه این مهم را پیگیری خواهیم کرد.

به گزارشاسلام آباد خبر، غلامرضا حیدری عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفتگو باشبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اظهار داشت: مصوبه روز چهارشنبه گذشته هیات وزیران مبنی بر افزایش 6 تا 12 درصدی حقوق کارکنان دولت خلاف مصوبه مجلس شورای اسلامی است.
 

وی با بیان اینکه مصوبه مجلس سقف را درصد20 و حداقل را 10 درصد اعلام کرده است، افزود: مقرر شده این موضوع به صورت پلکانی از پایین ترین حقوق از 20 درصد آغاز و به همین ترتیب تا 10 درصد برسد.
 

حیدری با اشاره به اینکه کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با آقای نوبخت جلسه ای را برگزار خواهد کرد، بیان داشت: اگر مشکلی در فهم قانون باشد ناچارا باید یک تصمیمی بگیریم.
 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: این موضوع از اولویت های نمایندگان است و در جلسه کمیسیون برنامه و بودجه این مهم را پیگیری خواهیم کرد.
 

گفتنی است هیات وزیران میزان افزایش ضریب حقوق کارکنان دولت در سال ۱۳۹۷ را تعیین کرد. بر این اساس، حقوق مقامات و همترازان مندرج در قانون مدیریت خدمات کشوری، مدیران عامل و اعضای هیات مدیره و روسای دستگاه های اجرایی، استانداران، شهرداران مراکز استان ها و اعضای شورای اسلامی شهر مراکز استان ها در سال ۹۷ افزایش نمی یابد.


حقوق دیگر کارکنان دولت به تناسب حقوقی که سال قبل دریافت می ­کردند، به صورت پلکانی بین ۶ تا ۱۲ درصد افزایش می یابد و در هر صورت پرداختی به هیچ­یک از کارکنان دولت در سال ۹۷ از مبلغ ۱۲ میلیون ریال کمتر نخواهد بود.حقوق بازنشستگان نیز در سال ۱۳۹۷ نسبت به سال قبل به میزان ۱۰ درصد افزایش می یابد و هیچ یک از بازنشستگان بعد از افزایش سنواتی و همسان سازی حقوق، کمتر از ۱۲ میلیون ریال دریافت نخواهند کرد.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها