حاشیه های برگزاری همایش صنعتگران کرمانشاه؛

برگزاری همایش در یک کارخانه "ورشکسته" /دریغ از وجود یک کالای داخل استان

کد خبر: 301772
|
09:55 - 1397/02/16
نسخه چاپی
برگزاری همایش در یک کارخانه "ورشکسته" /دریغ از وجود یک کالای داخل استان
اسلام آباد خبر: برگزاری همایش دریک کارخانه ورشکسته و عدم وجود یک کالای تولیدی داخل استان از حاشیه های برگزاری همایش صنعتگران در کرمانشاه بود.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل ازشبکه اطلاع رسانی مرصاد ،همایشی بی مناسبت برای بیان درد دل ها و دغدغه های صنعتگران استان کرمانشاه شامگاه شنبه در یکی از باغ تالارهای اطراف شهر کرمانشاه با حضور استاندار و جمع کثیری از صنعتگران استان برگزار شد.

وجود این باغ تالار در قلب شهرک صنعتی از حواشی جالب این مراسم این بود، این مکان قبلا یک کارخانه لوله سازی بوده که بنابه دلایلی تغییر کاربری داده بود!

۲۲۰ واحد صنعتی در شهرک صنعتی کرمانشاه مستقر هستند که بنا به گفته مسئولان و تولیدکنندگان تنها ۲۰ واحد آن به طور کامل فعالیت می کنند، تعدادی به تملک بانک ها درآمده اند و تعدادی نیز به اموال تبدیل شده اند.

در این همایش تعدادی از تولیدکنندگان مشکلات خود را با استاندار در میان گذاشتند، بهره های بالای بانکی تقریبا پایه ثابت تمام گلایه ها بود.

اما با وجود اینکه از اول تا آخر مراسم بر "حمایت از تولیدات داخل استان" تاکید شد چه از سوی مسئولان و چه تولیدکنندگان اما انگار عزم چندانی برای تحقق این موضوع وجود ندارد چون حتی آب معدنی روی میزهای حضار هم از تولیدات استان های دیگر بود!

سرمایه از تولیدکنندگان، نیروی کار ارزان از زندان ها

بیگلری، مدیرکل زندان های استان کرمانشاه نیز در این مراسم با اشاره به ایجاد کارگاه های مختلف و ارائه آموزش های مربوطه به زندانیان استان، گفت: کارگاه های مختلفی اعم از خیاطی، فلزکاری، سنگ آنتیک، نان برنجی، تولید قارچ، صنایع دستی و... برای زندانیان استان برگزار شده است.

وی از تولیدکنندگان خواست که به منظور استفاده از نیروی کار ارزان کارگاه های خود را به داخل زندان ها ببرند تا زندانیان ضمن طی شدن دوره محکومیتشان به کار گمارده شوند و از فرصت اشتغال و مهارت آموزی نیز بهره مند شوند.

سال های ۹۰ تا ۹۵ یک دلار سرمایه گذاری خارجی نداشتیم!

محمدی، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه نیز در این مراسم با اشاره به گلایه های تولیدکنندگان اظهار داشت: افرادی که از دولت طلب دارند اعم از اشخاص حقیقی و بنگاه ها و بدهی بانکی هم دارند توجه داشته باشند که امسال ظرفیت ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی در بودجه دیده شده و می توانیم آنها را تهاتر کنیم.

وی همچنین مشکلات تامین منابع مالی برای تولیدکنندگان را مورد اشاره قرار داد و گفت: تولیدکنندگان با استفاده از منابع داخل استان قدرت تامین سرمایه در گردش را ندارند و از خطوط اعتباری باید استفاده کنند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه تصریح کرد: از سال ۹۰ تا ۹۵ یک دلار سرمایه گذاری خارجی در استان صورت نگرفته است ولی در سال ۹۶ با حمایت های استاندار ۴۰۰ هزار دلار سرمایه گذاری خارجی در استان انجام شد.

وی بیان داشت: امسال نیز یک گلخانه در حیدرآباد با سرمایه گذاری خارجی به مبلغ با ۵۲ میلیون دلار کلنگ زنی شد و چشم انداز امسال جذب ۳۵۰ میلیون دلار سرمایه خارجی است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد