به بهانه افتخار برخی مدیران کشور به عدم اجرای قانون انسداد تلگرام:

امام خمینی (ره): تو غلط می کنی قانون را قبول نداری

کد خبر: 301778
|
10:45 - 1397/02/17
نسخه چاپی
امام خمینی (ره): تو غلط می کنی قانون را قبول نداری
اسلام آباد خبر: باید از برخی مسئولین کشور پرسید بر اساس کدام ملاک قانونی درباره انسداد یک شبکه مخرب خارجی، با افتخار می گوید که این تصمیم را اجرا نکرده و نخواهد کرد!

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل ازشبکه اطلاع رسانی مرصاد ،  حسن روحانی با انتشار متنی در صفحه اینستاگرام خود اعلام کرده است: «در عالی‌ترین سطح نظام، تصمیمی برای محدود کردن یا مسدودسازی ارتباطات مردم گرفته شده است.»

«تاکنون هیچ شبکه اجتماعی و یا پیام‌رسان توسط این دولت مسدود نشده و نخواهد شد. فیلتر و مسدودسازی اخیر تلگرام نیز نه توسط دولت اجرا شده و نه مورد تأیید دولت است.»

در این باره چند نکته قابل تامل است:

اولا: اگر در عالی ترین سطح نظام تصمیمی برای فیلترینگ تلگرام گرفته شده، رئیس دولت که باید مجری این تصمیم باشد، بر اساس کدام ملاک قانونی از این کار سر باز زده و با افتخار می گوید که این تصمیم را اجرا نکرده و نخواهد کرد! 

در حالی که روحانی مطابق اصل 121 در مراسم تحلیف خود با قرار دادن دستش بر قرآن کریم این چنین قسم خورده است: «من‏ به‏ عنوان‏ رئیس‏‌جمهور در پیشگاه‏ قرآن‏ کریم‏ و در برابر ملت‏ ایران‏ به‏ خداوند قادر متعال‏ سوگند یاد می‏‌کنم‏ که‏ ... از هرگونه‏ خودکامگی‏ بپرهیزم‏ و از آزادی‏ و حرمت‏ اشخاص‏ و حقوقی‏ که‏ قانون‏ اساسی‏ برای‏ ملت‏ شناخته‏ است‏، حمایت‏ کنم‏...»

ثانیا: منظور روحانی از عالی ترین سطح نظام چیست؟ او از مخالفت و گردن کشی در برابر کدام مرجع قانونی به خود می بالد؟ آیا منظور روحانی از "عالی ترین سطح نظام" رهبر انقلاب است یا شورای عالی فضای مجازی؟ 

اگر منظور وی از عالی ترین سطح نظام، رهبر انقلاب است، چطور خود اینجا در برابر مطالبه قانونی رهبری مقاومت می کند اما به گفته معاون اولش «رئیس جمهور با وزرا شرط کرده که باید به تمام قوانین کشور تن داده شود و قانون فصل الخطاب باشد و به ولایت فقیه التزام عملی داشته باشند.» (21  مرداد 1392)

روحانی چگونه در دفاع از یک پیام رسان خارجی که بارها و بارها عدم پایبندی اش به قوانین کشورها را ثابت کرده، حاضر به دوقطبی سازی در داخل کشور است، در حالی که وی پیش از این مدعی بود: «در جمهوری اسلامی ایران تنها یک پرچم و یک پرچمدار وجود دارد و آن مقام معظم رهبری است و همه باید تحت لوای همان پرچم حرکت کنند و اینکه پرچم دیگری در کشور باشد نه عقلی است و نه شرعی.» (14  بهمن 1392)

روحانی چگونه از این اقام غیر عقلی و غیر شرعی خود با افتخار یاد می کند در حالی که پیش از این ادعا می کرد: «آنها که تصور می‌کنند در این کشور دو راه وجود دارد در خطا و اشتباه هستند، چرا که یک خط و یک رهبر و یک دولت بیشتر نداریم؛ در ایران مدیریت دوگانه وجود ندارد.» (2 آبان 1395)

ثالثا:  اگر منظور وی از عالی ترین سطح نظام، شوری عالی فضای مجازی است که ریاست این شورا با شخص حسن روحانی است و اعضای حقوقی آن علاوه بر روحانی عبارتند از: رئیس مجلس، رئیس قوه قضائیه، رئیس صدا و سیما، وزیر ارتباطات، وزیر ارشاد، وزیر علوم و تحقیقات، وزیر آموزش و پرورش، وزیر اطلاعات، وزیر دفاع، معاون علمی رئیس جمهور، رئیس کمیسیون فرهنگی، رئیس سازمان تبلیغات، دادستان کل کشور، فرمانده سپاه و فرمانده ناجا.

چرا روحانی به ایستادگی در برابر تصمیم این شورای عالی که خود ریاست آن را بر عهده دارد، افتخار می کند و به این قانون شکنی می نازد! با این وصف آیا نباید حسن روحانی را مصداق این جمله تاریخی امام خمینی (ره) دانست که فرمودند: «نمي شود از شما پذيرفت كه ما قانون را قبول نداريم. غلط مي كني قانون را قبول نداري، قانون تو را قبول ندارد... بعد از اينكه يك چيزي قانوني شد، ديگر نق زدن در آن، اگر بخواهد مردم را تحريك كند، مفسد في الارض است و باید با او دادگاهها عمل مفسد فی الارض بکنند.» 

(صحیفه امام خمینی، جلد 14، صفحه 377)

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد