فتونیوز/میزان واقعی قاچاق خودرو چقدر است

کد خبر: 301803
|
12:50 - 1397/02/18
نسخه چاپی
فتونیوز/میزان واقعی قاچاق خودرو چقدر است
اسلام آباد خبر:موضوع به چند هفته پیش برمی‌گردد؛ آنجا که برخی رسانه‌ها، از تخلفی بزرگ در ثبت ‌سفارش خودرو خبر دادند. بنا بر اخبار منتشره، بیش از شش هزار و ۴۰۰ دستگاه خودروی وارداتی، زمانی ثبت‌سفارش شده‌اند که سایت مربوطه بسته بوده و طبعا امکان سفارش‌گذاری وجود نداشته است؛ اما اکنون یکی از نمایندگان مجلس به اسنادی دست پیدا کرده که نشان می دهد، حجم تخلفات بسیار بیشتر از این ارقام است.

به گزارشاسلام آباد خبر، امیر خجسته در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛اظهار داشت: زمانی که اینجانب به عنوان رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس شورای اسلامی، چند ماه قبل از فساد گسترده در گمرکات پرده برداشتم و تأکید کردم که بیش از 5300 دستگاه خودرو با تبانی گسترده تجار و مسئولین گمرکات به طور قاچاق وارد کشور شده است.

 این نماینده مجلس گفت: خوشبختانه هفته گذشته، معاون وزیر بازرگانی طی مصاحبه ای با رسانه ها، قاچاق 6481 دستگاه خودرو را تأیید کرد و از دستگاه های نظارتی خواست، به موضوع رسیدگی کنند تا سهم گمرک و وزارت بازرگانی مشخص شود اما مجدد رئیس کل گمرک در مصاحبه تلویزیونی، گمرک و مدیران آن را در این قاچاق بزرگ مبرا دانسته و تمام تغییرات را متوجه ثبت سفارش وزارت بازرگانی دانستند که این ادعا کذب محض بوده و تغییر گمرک و سامانه جامع گمرکی تبلیغاتی گمرک به مراتب بیشتر است

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد