در راستای پیشگیری از بیمارهای مشترک انسان و دام؛

قصابی های حمیل ساماندهی می شوند

کد خبر: 301808
|
10:40 - 1397/02/19
نسخه چاپی
قصابی های حمیل ساماندهی می شوند
اسلام آبادخبر: در راستای پیشگیری از بیمارهای مشترک انسان و دام از جمله تب کریمه کنگو، قصابی‌های شهر حمیل اسلام آبادغرب ساماندهی می شوند.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل از روابط عمومی دامپزشکی استان کرمانشاه، اولین جلسه ساماندهی قصابی های شهرحمیل با حضور بخشدار حمیل و رئیس شبکه دامپزشکی اسلام آبادغرب در محل سالن جلسات بخشداری حمیل برگزار شد.

 

در این جلسه پیروویسی، بخشدار حمیل با اشاره به معضلات نگهداری دام زنده و کشتار غیرمجاز در این بخش، اظهار کرد: با همکاری دامپزشکی جلوی این معضل که سلامت شهروندان را به صورت مستقیم تهدید می کند، گرفته شود.

 

در ادامه دکتر صید محمد قاسمی، رئیس شبکه دامپزشکی اسلام آبادغرب نیز در خصوص مخاطرات ناشی از کشتار غیرمجاز دام هشدار داد و افزود: کشتار های غیر مجاز دام می تواند بیماری های متعددی مانند تب خونریزی دهنده کریمه کنگو، تب مالت و ... را به همراه داشته باشد.

 

وی تصریح کرد: گوشت مورد نیاز باید از مراکز معتبر که تحت نظارت بهداشتی و شرعی دامپزشکی هستند تهیه شود.

 

قاسمی با اشاره به برخورد جدی که با افراد متخلف در این زمینه صورت می گیرد، بیان کرد: در مواردی که سلامت شهروندان را تهدید کند هیچ چشم پوشی نداریم.

 

گفتنی است؛ دراین جلسه مصوب شد که شهرداری و شوراهای اسلامی شهر حمیل تا پایان مرداد ماه نسبت به تهیه ماشین سردخانه دار جهت حمل گوشت از کشتارگاه دام اسلام آباد غرب به حمیل اقدام کنند.

 

به علاوه مقرر شد زیر ساخت های لازم جهت تهیه گوشت سالم برای شهروندان توسط شهرداری و شبکه بهداشت فراهم آید و آموزش های لازم در این خصوص به بهره برداران داده شود.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد