در سفر وزیر بهداشت صورت گرفت؛

رونمایی از 5 قلم دارو در کرمانشاه /افتتاح مرکز بیماری‌های ریوی

کد خبر: 301825
|
11:28 - 1397/02/20
نسخه چاپی
رونمایی از 5 قلم دارو در کرمانشاه /افتتاح مرکز بیماری‌های ریوی
اسلام آباد خبر: وزیر بهداشت در سفر به کرمانشاه که به منظور افتتاح ۴۰ پروژه حوزه بهداشت و درمان و بازدید از وضعیت بهداشت مناطق زلزله زده انجام شد از 5 قلم دارو رونمایی کرد.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل ازشبکه اطلاع رسانی مرصاد ، حسن قاضی زاده هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی لحظاتی پیش طی امروز پنجشنبه از طریق فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی وارد استان کرمانشاه شد.

وی طی سفر دو روزه در استان کرمانشاه ۴۰ پروژه حوزه بهداشت و درمان را افتتاح خواهد کرد و همچنین از وضعیت بهداشتی مناطق زلزله زده استان بازدید می کند.

قاضی زاده هاشمی همچنین در این سفر از بخش های مختلف حوزه بهداشت و درمان استان نیز بازدید خواهد کرد.

اولین برنامه قاضی زاده هاشمی در بدو ورود به استان کرمانشاه حضور در مرکز تولید داروهای ضد ایدز با عنوان باختر بیوشیمی است و از داروهای ضد ایدز تولیدی در این مرکز رونمایی می کند.

سه مورد از داروهایی که امروز با حضور وزیر بهداشت رونمایی شد در پیشگیری و درمان ایدز کاربرد دارند و دو مورد در درمان هپاتیت b و c به کار می روند.

وزیر

مرکز بیماریهای ریوی نسیم در استان کرمانشاه به بهره برداری رسید

علی سروش، رئیس بیمارستان امام رضا(ع) کرمانشاه در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران گفت: این بیمارستان مرکز درمان بیماران مقاوم به سل است.

رئیس بیمارستان امام رضا(ع) کرمانشاه افزود: این مرکز در سال ۹۴ آغاز به کار کرد و در دی ماه ۹۵ عملیات سازه فیزیکی آن به پایان رسید.

سروش تصریح کرد: این مرکز در مجموع با اعتباری بالغ بر ۲.۵ میلیارد تومان در ۵۰۰ متر مربع ساخته شده است.

وی ادامه داد: این بیمارستان چهارمین مرکز کشوری است که منطقه غرب کشور را پوشش می دهد و دارای ۱۰ تخت بستری است.

لازم به ذکر است، وزیر بهداشت پس از افتتاح این مرکز، از بیمارستان سوانح و سوختگی گلستان کرمانشاه بازدید به عمل آورد.

وزیر

مرکز اتاق تمیز پزشکی افتتاح شد

افتتاح مرکز اتاق تمیز پزشکی بازساختی دانشکده پزشکی از دیگر برنامه های وزیر بهداشت بود، اعتبار هزینه شده برای این مرکز ۵ میلیارد ریال برآورد شده است.

بهره برداری از کلینیک تخصصی و فوق تخصصی فارابی در کرمانشاه

افتتاح کلینیک تخصصی و فوق تخصصی فارابی از دیگر برنامه های وزیر بهداشت بود، عملیات اجرایی این کلینیک از سال ۹۵ آغاز شده و عملیات ساخت آن تا انتهای ۹۶ به پایان رسید. در این کلینیک ۵ یونیت دندانپزشکی تعبیه شده و چندین متخصص از جمله متخصص اطفال، روانپزشک، متخصص غدد، زنان و زایمان و بخش های دیگرفعالیت می کنند.

این کلینیک با اعتباری بالغ بر ۶.۵ میلیارد ریال احداث و تجهیز شده است و مرکز تحقیقات سوء مصرف مواد مخدر وجود دارد. وزیر بهداشت طی سفر دو روزه به استان کرمانشاه ۳ کلینیک تخصصی دیگر را نیز افتتاح خواهد کرد. وی در جریان سفر به استان کرمانشاه، همچنین از پروژه احداث پردیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بازدید به عمل آورد.

وزیر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها