امام جمعه اسلام آبادغرب:

اصلی ترین هدف آمریکا از خروج برجام ایجاد شکاف بین مردم و مسئولان است

کد خبر: 301841
|
16:30 - 1397/02/21
نسخه چاپی
اصلی ترین هدف آمریکا از خروج برجام ایجاد شکاف بین مردم و مسئولان است
امام جمعه اسلام آبادغرب گفت: بزرگترین تهدید برای مردم ایران خروج آمریکا از برجام نیست ، بلکه بزرگترین تهدید برای ملت ایران دوقطبی شدن و موافق و مخالف شدن است.

به گزارشاسلام آباد خبر، حجت الاسلام محمد طه مهری امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب در خطبه های نمازجمعه امروز با اشاره به اعلام زودهنگام خروج آمریکا از برجام توسط رییس جمهور آن کشور و فرمان تحریم های شدید بر علیه جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد:  خروج آمریکا از برجام نشان داد که منطق رهبر معظم انقلاب در نامگذاری  سال های اخیر بر محور  اقتصاد مقاومتی از چه اتقان و استحکامی برخوردار بوده است، 10 سال است  که تمام نامگذاری ها بر محور تحکیم بنیان اقتصای کشور شکل گرفته است.

 

 

وی افزود: این نشان می دهد رهبری حکیم انقلاب با درک هوشمندانه، به خوبی نقشه و طراحی غرب در وابسته کردن اقتصاد ایران به خارج مرزها و شکل گیری اقتصاد واردات محور  را درک نموده است و پادزهر آن عمل کردن به نسخه اقتصاد مقاومتی است.

 

 

امام جمعه شهرستان گفت: اگر در 10 سال گذشته تمام دستگاه ها و قوای کشور به ویژه قوه مجریه کشور و دولت ها با تمام توان  برای تحقق اقتصاد مقاومتی به میدان می آمدند، امروز به درجه ای از استحکام بنیان های اقتصادی رسیده بودیم که مقتدرانه و سرافرازانه از تحریم های نظام سلطه عبور می کردیم.

 

 

وی تصریح کرد: خروج آمریکا از برجام نشان داد، دشمنان تابلودار نظام اسلامی به هیچ وجه قابل اعتماد نیستند.

 

 

حجت الاسلام مهری خاطرنشان کرد: تنها فایده برجام ابطال نظریه تعامل با کدخدا و آمریکا بود، آمریکا در حالی به برجام وارد شد که دهها امتیاز از برجام گرفت و شیره برجام را مکید و تفاله های آن را دور انداخت، بدون آنکه به تعهدات خود عمل بکند.

 

 

وی افزود: خروج آمریکا از برجام می تواند دستاوردهای زیادی برای ما داشته باشد به شرط  آنکه بتوانیم از تهدیدهای آن با تدبیر لازم عبور کنیم.

 

 

خطیب جمعه اسلام آبادغرب بیان داشت: مسئولان پیش بینی های لازم را برای خروج آمریکا از برجام در زمیته های مختلف داشته اند، لذا نباید دچار فضا سازی دشمن و رسانه های کم اطلاع بشویم، نباید برای تسویه حساب جناحی و سیاسی از این موضوع ملی استفاده شود و باید از موضع قاطع و مقتدر و متحد با دشمن سخن گفت چون آمریکایی ها  خودشان در داخل کشورشان و در فضای بین الملل با چالش های مختلفی درگیر هستند.

 

وی عنوان کرد: دشمن تلاش می کند با گسترش تهدیدات و جنگ هراسی، مسئولان کشور را به سمت سازش و معادله ناعادلانه سوق دهد، مردم باید بدانند خروج آمریکا از برجام به هیچ وجه به معنای جنگ و بسترسازی درگیری نظامی نیست، بلکه آمریکایی ها بخاطر ناتوانی از رویارویی با جمهوری اسلامی دست به تحریم می زنند تا شاید بتوانند از بستر تضعیف اقتصاد ایران به اهدافش برسد که به حول و قوه الهی ملت ایران از این چالش نیز عبور خواهد کرد.

 

یکی از ابزارهای غرب  برای معامله تضعیف بنیه نظامی کشور است، طرح مباحثی چون مذاکره درباره موشک های ایران، بازرسی از مراکز نظامی ، عدم حضور ایران در منطقه ، همه اینها با هدف از بین بردن توان دفاعی کشور صورت می گیرد، آنها می خواهند همانند عراق و لیبی کشور ما خلع سلاح نظامی بکنند بعد به کشور ما حمله نظامی بکنند.

 

 

حجت الاسلام مهری ابراز داشت: کشوری میتواند سایه جنگ را از سر ملت خود دور کند که در بالاترین سطح آمادگی نظامی باشد.

 

وی  با اشاره سخنان اخیر رهبر انقلاب در دیدار با فرهنگیان، تاکید کرد: جمهوری اسلامی به شرطی برجام را با اروپا ادامه میدهد که تضمین های محکمی را از اروپا اخذ نماید چون این فرمایش رهبری پشتوانه دینی و قرآنی دارد که به کفار و مشرکان نمی توان اعتماد کرد.

 

امام جمعه اسلام آبادغرب  گفت: اصلی ترین هدف آمریکا از خروج برجام، ایجاد شکاف بین مردم و مسئولان است، بزرگترین تهدید برای مردم ایران خروج آمریکا از برجام نیست ، بلکه بزرگترین تهدید برای ملت ایران دوقطبی شدن و موافق و مخالف شدن است.

 

وی افزود: فشار اقتصادی دشمن با هدف ایجاد شکاف اجتماعی شکل می گیرد لذا باید خیلی مراقب نیرنگ ها باشیم و  اتحاد ملت را حفظ کنیم، چون بزرگترین سرمایه یک کشور ملت متحد و منسجم گوش به فرمان رهبری است.

 

خطیب جمعه  امروز شهرستان اظهار کرد: امروز باید پیکان نقدها و انتقادها به سمت دشمت تابلو دار خارجی باشد و نباید تیم مذاکره کننده و دولتمردان را مورد شماتت قرار دهیم، به تعبیر رهبر انقلاب آنها زحمت خودشان را کشیدند اما نتوانستند در میدان مذاکره چیزی بیشتر از این بدست بیاورند.

 

وی یادآور شد: برای جلوگیری از دودستگی و چنددستگی باید دست در دست هم زنجیر وحدت و انسجام را در سراسر کشور بگسترانیم و به تعبیر رهبر معظم انقلاب بزرگترین دستاورد برجام غیر قابل اعتماد بودن دشمن است و این می تواند چراغ راهی برای مسئولان و هیئت مذاکره کننده در آینده باشد.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد