تلاش برای یک میزبانی معنوی؛

فرصت اندک تا اربعین و زیرساخت‌های آسیب‌دیده قصرشیرین

کد خبر: 301865
|
10:01 - 1397/02/24
نسخه چاپی
فرصت اندک تا اربعین و زیرساخت‌های آسیب‌دیده قصرشیرین
اسلام آباد خبر: شهرستان زلزله زده قصرشیرین که در حال آماده شدن برای میزبانی از زوار اربعین است، نیازمند توجه ویژه مسئولان برای بازسازی زیرساختهای آسیب دیده است.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل ازشبکه اطلاع رسانی مرصاد ، کمتر از 6 ماه دیگر به بزرگترین تجمع مذهبی جهان باقی مانده است؛ همایش میلیونی اربعین حسینی که نماد همبستگی مسلمانان جهان است و در سال های اخیر موج دلدادگان سیدالشهدا (ع) در این ایام به سوی حرم مبارک ایشان حرکت می کند تا ارادات خود را با این تجمع نشان دهند.

سال های سال است که عاشقان حسینی با کاروان ها از سه مرز شلمچه، چزابه و مهران راهی کربلا می شوند و مرز خسروی بنابه دلایل امنیتی به خاطر حضور گروهک های تروریستی و عدم توانایی طرف عراقی در تامین امنیت زوار در آن سوی مرز از میزبانی زوار سیدالشهدا (ع) محروم شده است.

امسال اما وعده شده که این مرز هم به جمع خروجی های کشور به عراق برای کاروان ها اضافه می شود و درب های این مرز به روی هموطنان غربی و شمال غربی بازگشایی می شود تا مسیر کوتاه تری را برای حضور در این تجمع میلیونی طی کنند.

شهرستان قصرشیرین میزبان اصلی زواری خواهد بود که قرار است از این مرز تردد کنند، اما این شهرستان در جریان زلزله بزرگ 7.3 ریشتری آبان ماه سال گذشته بخشی از زیرساخت های خود را از دست داده است یا با آسیب جدی مواجه شده اند.

حالا که فرصت چندانی به این میزبانی باقی نمانده است، باید هرچه زودتر زیرساخت های این شهرستان دوباره سرپا شوند تا بتوانند به بهترین نحو ممکن به زوار اربعین خدمات رسانی کنند.

زیرساخت های آسیب دیده باید به زودی بازسازی شود

فرماندار قصرشیرین در این خصوص اظهار داشت: پیش بینی می شود با بازگشایی مرز خسروی برای اربعین در روزهایی ابتدایی شاهد حضور 500 تا 600 هزار نفر از زواری باشیم که از استان های غرب و شمال غربی راهی کربلا می شوند.

فرامرز اکبری بیان داشت: سال گذشته با وجود مطرح شدن مرز خسروی به عنوان یکی از مرزهای خروجی کشور به عراق، بیمارستان حضرت ابالفضل (ع) و درمانگاه خسروی تجهیز و بیمارستان های صحرایی سپاه و ارتش نیز در این مرز برپا شد.

وی افزود: اما بیمارستان قصرشیرین در جریان زلزله آسیب دید  که هنوز بازسازی آن آغاز نشده است، با توجه به اینکه فرصت چندانی تا اربعین باقی نمانده لذا باید بازسازی آن هرچه زودتر انجام شود.

فرماندار قصرشیرین لزوم تجهیز درمانگاه خسروی را مورد تاکید قرار داد و گفت: در شهرستان قصرشیرین با کمبود پزشکان متخصص رو به رو هستیم و برای اربعین به تمام تخصص ها نیاز داریم.

وی وجود کانکس های پست بی کیفیت امدادی را نیازمند تجدیدنظر مسئولان مربوطه برای تعویض عنوان کرد و افزود: برای اورژانس هوایی در این ایام نیازمند اختصاص بالگرد هستیم.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها