رئیس ستاد بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه:

بازسازی 90 درصد روستاهای مناطق زلزله زده آغاز شده است

کد خبر: 301895
|
10:29 - 1397/02/26
نسخه چاپی
بازسازی 90 درصد روستاهای مناطق زلزله زده آغاز شده است
اسلام آباد خبر:رئیس ستاد بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه گفت: روند بازسازی 90 درصد روستاهای مناطق زلزله زده آغاز شده است.

به گزارشاسلام آباد خبر، به  نقل ازبازی دراز، رضا خواجه ای در جلسه پیشرفت روند بازسازی مسکن مددجویان کمیته امداد شهرستان زلزله زده سرپل ذهاب اظهار داشت: وضعیت ساخت و ساز در روستاهای زلزله زده سرپل ذهاب به نحوی است که بالای 90 درصد واحدهای شروع به کار شده است و باید پیگیر این قضیه باشیم به نحو مطلوب به سرانجام برسد.

وی افزود: حدود 342 واحد شهری ازمددجویان کمیته امداد سرپل ذهاب به شهرداری معرفی شده است، از مجموع معرفی شدگان 220 واحد به نظام مهندسی معرفی شده است و برای 89 پلاک پروانه و نقشه صادر شده است.

رئیس بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه در ادامه در رابطه با تأمین سیمان، اسکلت مورد نیاز و مشکلات موجود با روند کار پیمانکاران و همچنین اخذ عوارض ساختمانی از مددجویان کمیته امداد مورد بحث قرار داد و راهکارهای لازم نیز ارائه کرد.

رییس ستاد بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه با بیان اینکه اخذ عوارض ساختمانی از مددجوی کمیته امداد خوشایند نیست، گفت: تمامی پروانه های ساخت که صادر شده تبدیل به پی کنی شده است و تعدادی از این واحدها در حریم راه هستند که امکان ساخت و ساز مقدور نیست و یا باید فکری دیگر شود و همچنین تعدادی از واحدها در محدوده میراث فرهنگی قرار دارند و میراث اجازه ساخت و ساز نمی دهد لذا باید تعامل و همکاری در این زمینه بیشتر شود تا ساخت و ساز تسریع یابد.

خواجه ای در پایان افزود: از مجموع یک هزار و 623 واحد روستایی بالغ بر 40 واحد آوار برداری نشده است که بعلت عدم همکاری مالک به تعویق افتاده است و لذا به علت تعداد اندک و مقدور نبودن حضورماشین آلات بنیاد مسکن، آواربرداری از طریق کارگرانجام شود و بنیاد مسکن هزینه دستمزد پرداخت خواهد کرد.

در ادامه جبار پرنو مسئول بازسازی مسکن مددجویان کمیته امداد مناطق زلزله زده کرمانشاه اظهار داشت: از نیمه دوم دی ماه سال گذشته کار بازسازی واحدهای آسیب دیده در اثر زلزله ، در سرپل ذهاب شروع شده است، در این راستا 5 هزارو 300 واحد مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) تخریب شده است و در مجموع بیش از 12هزار خانوار تحت پوشش آسیب دیده اند که در این راستا بنا بر دستور رئیس کمیته امداد کشور مهندس فتاح که دستور دادند که بازسازی مناطق زلزله زده همراه با بنیاد مسکن پیش می بریم.

 

وی گفت: خدا را شاکریم که از یک هزار و 71 واحد خانوار روستایی که درشهرستان سرپل ذهاب بر اثر زلزله آسیب دیده اند تاکنون 829 خانوارکار بازسازی شروع کرده اند.

 

وی تصریح کرد: بیش از512 واحد ازمرحله سقف گذشته و در حال حاضر درهفته آینده در سرپل ذهاب و شهرستان های دیگر استان  300 واحد تحویل خانوارها داده می شود.

 

وی به حوزه فعالیتهای کمیته امداد اشاره کرد و گفت: مراحل سفت کاری که به پایان می رسد مراحل نازک کاری تا مراحل تحویل کلید توسط کمیته امداد انجام می شود و 10 تا 13 میلیون تومان به روستائیان یا پیمانکاران پرداخت و خانه ها تکمیل و تحویل داده می شود.

 

پرنو بیان داشت: در سطح شهرسرپل ذهاب نیز 373 واحد مددجویان تخریب و آسیب دیده است که تاکنون 80 واحد شروع به کارکرده است وتعدادی از این خانواده ها از حد فنداسیون گذشته اند و تعدادی اسکلت زده اند.

وی گفت: امید است تا پایان سال 97  در حوزه روستایی بازسازی صددرصد انجام شود و در نیمه سال 98 بازسازی شهرهم به پایان برسد .

 

وی افزود: کمیته امداد بعد از پایان تحویل کلید سه قلم کالا شامل 50 متر موکت،یک تخته فرش و یک دستگاه یخچال در اختیار خانواده ها قرار می دهد.

 

وی اذعان داشت: در حوزه شهری در سه مرحله اسکلت، سقف زنی و نازک کاری 15 میلیون تومان به همراه وام قرض الحسنه بنیاد مسکن برای تکمیل واحد بازسازی شده به مددجویان پرداخت می شود.

 

وی در پایان بیان داشت:از بحث ظرفیت خیرین برای فضاهای جانبی استفاده کردیم و بیش از400 چشمه سرویس بهداشتی با همکاری دانشگاه افسری امام حسین(ع)  و 50 اسطبل بهداشتی برای دامداران منطقه احداث و تحویل داده شده است و همچنین 200 واحد اسطبل بهداشتی توسط بنیاد برکت در حال ساخت است و 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد