معاون سیاسی و امنیتی استاندار کرمانشاه مطرح کرد:

آمادگی استان کرمانشاه وتمایل عراق برای بازگشایی مرزخسروی طی امسال

کد خبر: 301940
|
12:48 - 1397/02/31
نسخه چاپی
آمادگی استان کرمانشاه وتمایل عراق برای بازگشایی مرزخسروی طی امسال
اسلام آباد خبر: معاون سیاسی و امنیتی استاندار کرمانشاه از آمادگی استان از نظر زیرساخت های لازم و همچنین تمایل طرف عراقی برای بازگشایی مرز خسروی طی اربعین امسال خبر داد.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل ازشبکه اطلاع رسانی مرصاد ،محمد ابراهیم الهی تبار امروز دوشنبه در حاشیه بازدید از مجموعه در دست احداث پارک علم و فناوری و مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی که با حضور مدیران حوزه معاونت سیاسی صورت گرفت، اظهار داشت: جهاد دانشگاهی یک مجموعه توانمند در حوزه های آموزشی، پژوهشی و کارآفرینی محسوب می شود.

وی افزود: آسیب های اجتماعی یکی از اولویت ها و دغدغه های کلان کشور است و توسط یک مرکز در وزارت کشور موضوعاتی مانند سرمایه های اجتماعی و آسیب های اجتماعی با دقت مورد سنجش، رصد و پایش قرار می گیرد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کرمانشاه تصریح کرد: این یافته ها به صورت مستمر در اختیار تصمیم گیران، تصمیم سازان و پژوهشگران این حوزه قرار می گیرد.

وی ادامه داد: خوشبختانه برای اولین بار یک اجماع کلان در سطح کشور پیرامون لزوم توجه جدی به آسیب های اجتماعی به وجود آمده است.

الهی تبار خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب تاکید ویژه ای بر حل مشکلات این حوزه دارند. مجموعه دولت، شخص رییس جمهور، وزیر کشور و مدیریت ارشد استان نیز با اهتمام خاصی مسائل این حوزه را دنبال می کنند.

وی گفت: مجموعه تصمیم گیران نظام در سطح کلان کشور به این جمع بندی دست یافته اند که باید با پذیرش واقعیت ها در حوزه آسیب های اجتماعی، به درمان آن ها پرداخت.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کرمانشاه افزود: این تغییر نگاه ها در سطح کلان، تاثیرات بسیار مثبتی بر کاهش آسیب های اجتماعی در حوزه مختلف داشته است.

وی خاطرنشان کرد: استان کرمانشاه جزو ۱۰ استان اولویت دار در کشور است و با تلاش های صورت گرفته توسط مدیریت ارشد استان، شاهد موفقیت های چشمگیری در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی بوده ایم.

الهی تبار گفت: نرخ خودکشی استان کرمانشاه در سال ۹۶ در مقایسه با سال قبل تر، ۱۶ درصد کاهش داشته است. این کاهش در مدت زمان مشابه، در حوزه نزاع های دسته جمعی ۳۸ درصد و نزاع های جمعی ۱۹ درصد کاهش داشته است. تعداد پرونده های تشکیل شده در محاکم قضایی در همین زمان ۲۲ هزار عدد کاهش را نشان می دهد. همچنین آمار جرایم استان در این مدت ۴ درصد کاهش داشته که یک موفقیت بسیار چشمگیر است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کرمانشاه افزود: در مناطق حاشیه ای به دنبال توانمندسازی و کارآمدسازی این حوزه ها و از جمله بازآفرینی این بافت ها بوده ایم.

وی تصریح کرد: در همین راستا چندین دفتر تسهیلگری در مناطق حاشیه ای و ناکارآمد کرمانشاه تشکیل شده اند که به دنبال ارتقای سطح توانمندی های این مناطق و کاهش آسیب ها در حوزه های مختلف هستند. با توجه به ارزیابی کارشناسان وزارت کشور، این دفاتر تاکنون روند خوبی را داشته اند.

الهی تبار اشاره ای نیز به میزبانی اربعین حسینی توسط استان داشت و گفت: استان کرمانشاه از آمادگی کامل برای پذیرایی از زوار اباعبداله الحسین (ع) در اربعین امسال برخوردار است. مدیریت ارشد استان در سال گذشته زیرساخت های بسیار خوبی را در سطح استان و به ویژه در شهرستان قصرشیرین ایجاد کرده و امسال نیز این روند آماده سازی همچنان تداوم دارد.

وی افزود: امیدواریم با تلاش های صورت گرفته در سطح ملی و استانی حتی پیش از ایام اربعین، مرز مهم و تاریخی خسروی دوباره بازگشایی شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کرمانشاه  با بیان اینکه خوشبختانه طرف عراقی برای بازگشایی این مرز ابراز تمایل کرده اند، گفت: احزاب و تشکل های سیاسی از جمله نهادهایی هستند که می توانند در احیاء و تقویت جمهوریت نظام اسلامی ما نقش ایفا کنند.

وی افزود: تجربه کشورهای توسعه یافته نشان داده که کارها و فعالیت هایی که بدون مشارکت مردم صورت گیرد محکوم به شکست هستند و باید عرصه و فضا را برای نقش آفرینی احزاب و مجموعه های مردم نهاد سیاسی و فرهنگی مهیا کنیم.

این مسئول ادامه داد: تشکل ها و احزاب سیاسی در کشور های توسعه یافته در روند انتخابات و شکل گیری کابینه ها بسیار اثرگذارند ولی در کشور های توسعه نیافته این کارکردها کمرنگ تر هستند.

وی تاکید کرد: احزاب می توانند در یک فضای رقابتی قانونمند، برنامه های مناسبی را برای حل مشکلات در حوزه های مختلف توسعه کشور و استان ارائه دهند. همچنین احزاب بستر مناسبی برای پرورش افراد و معرفی نخبگان توانمند به جامعه هستند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کرمانشاه تصریح کرد: فعالیت اغلب احزاب موسمی است ولی خوشبختانه در کرمانشاه شاهد فعالیت مداوم برخی احزاب هستیم.

وی تاکید کرد: احزب توانمند در همه عرصه های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی دارای طرح و برنامه هستند و در کرمانشاه نیز باید احزاب این مسیر را طی کنند.

الهی تبار گفت: مرکز هم اندیشی توسعه استان که با محوریت جهاد دانشگاهی و با حضور اساتید و صاحب نظران حوزه های مختلف تشکیل یافته، یک ظرفیت برای توسعه کرمانشاه است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد