در دفتر امام جمعه شهرستان/

دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی اسلام آباد غرب برگزار شد

کد خبر: 301949
|
13:47 - 1397/03/02
نسخه چاپی
دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی اسلام آباد غرب برگزار شد
اسلام آبادخبر: دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی اسلام آباد غرب در دفتر امام جمعه شهرستان برگزار شد.

به گزارشاسلام آباد خبر، پیش از ظهر امروز دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی اسلام آباد غرب با حضور اعضا در دفتر امام جمعه اسلام آبادغرب برگزار شد.

 

خسرو تمری دبیر شورای فرهنگ عمومی اسلام آبادغرب ضمن تبریک ماه مبارک رمضان، با ارائه مدل های مختلفی از انسجام یا عدم انسجام   شورای فرهنگ عمومی به اهمیت نقش این شورا، ارگان ها و نهادهای مختلف در به اوج رساندن و شکوفایی و حرکت جامعه به سوی تمدن اسلامی اشاره نمود.

 

وی با تاکید بر برنامه ریزی و محوریت قرار گرفتن اولویتهای فرهنگی جامعه، ظرفیت های ادارتی نظیر فرهنگ و ارشاد، سازمان تبلیغات، اوقاف و ... را یادآور شد.

 

در ادامه حجت الاسلام مهری امام جمعه و رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان اسلام آبادغرب ضمن تبریک ماه مبارک رمضان، یاد و خاطره شهدای سالروز فتح خرمشهر را گرامی داشت و گفت: سوم خرداد  می تواند بزرگترین و ارزشمندترین گنجینه فرهنگی  برای ما باشد، ما در سوم خرداد به دنیا نشان دادیم که با ایستادگی و مقاومت در مقابل کفر می توان پیروزی را رقم زد.

 

امام جمعه شهرستان در این جلسه با تاکید بر قرار گرفتن آیین نامه ختیارات اعضای شورای فرهنگ عمومی در اختیار ایشان، گفت: لازم است اعضای محترم از اختیارات وسیع خود در شورای فرهنگ عمومی که مصوبات آن لازم الاجراست، اطلاع داشته باشند تا ببینند چقدر می توانند تاثیر گذار باشند.

 

وی با انتقاد از بروز روزمرگی در جلسات، اظهار کرد: همه مدیران امکانات بیت المال در اختیارشان است و در قبال وظایف خود مزد می گیرند، ما در جلسات فقط بیان مشکل می کنیم و خبری از راهکار نیست، 20 سال است که ما از تهاجم فرهنگی و پیشرفت تکنولوژی حرف می زنیم، در حالی که عصر ارتباطات و پیشرفت تکنولوژی به سرعت در حال گذر است، لذا ما باید ضمن بروز بودن طرح و برنامه داشته باشیم، مدیران ما باید به وظایف خود آگاه باشند و در مقابل معضلات جامعه راه چاره نشان دهند.

 

 

حجت الاسلام مهری با بیان اینکه؛ نشاط عمومی در این شهر ضعیف است، بیان داشت: کنسرت و سازو دهل نشاط عمومی نمی آورد، اینها فقط مسکن هستند، ما باید بتوانیم از ظرفیت ای فرهنگی  و تجربه های کل ادارات شهرستان استفاده کنیم و فضایی نشاط آفرین در  همه محلات مختلف در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی داشته باشیم.

 

 

وی افزود: طبق گزارشات منتشر شده استان کرمانشاه بعد از تهران بالاترین آمار طلاق کشور را دارد که این آمار فاجعه آمیز شامل شهرستان ما هم خواهد شد، لذا لازم است بصورت تخصصی روی این موضوع بحث شود و مشاوره های قبل از ازدواج و قبل از طلاق تقویت گردد.

 

 

به گزارش خبرنگاراسلام آباد خبر، حجت الاسلام میرعرب امام جمعه حمیل، برجی رییس آموزش و پرورش، بخشم رییس شورای شهر، خانم اکبری رییس بهزیستی، بیگزاده رییس کمیته امداد ، حجت الاسلام کماسی رییس اداره تبلیغات اسلامی و دیگر اعضای شورای فرهنگ عمومی شهرستان با بیان دیدگاه های خود، پیشنهاداتی را در زمینه مباحث مطرح شده ارائه دادند، همچنین هوشنگ رزمدیده مسئول امور رسانه های شهرستان پیشنهاد تشکیل کارگروه مشاوره طلاق و برگزاری جشن و دیدار مستقیم مسئولین با مردم در سالروز میلاد امام حسن مجتبی(ع) در نیمه ماه مبارک رمضان را ارائه نمود و دکتر تمری مدیر فرهنگ و ارشاد اسلام آبادغرب پیشنهاد تصویب و تشکیل کمیته فرهنگی رسانه را مطرح کرد که مقرر شد در خصوص آن اقدام شود.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد