لیگ ملت‌های والیبال 2018

ایران یک– فرانسه 3 / طلسم پابرجا و ناکامی شاگردان «ایگور» مقابل میزبان امشب ایران – استرالیا؛ کانگوروها دومین حریف بلندقامتان ایران+ تصاویر

کد خبر: 301962
|
10:11 - 1397/03/05
نسخه چاپی
ایران یک– فرانسه 3 / طلسم پابرجا و ناکامی شاگردان «ایگور» مقابل میزبان امشب ایران – استرالیا؛ کانگوروها دومین حریف بلندقامتان ایران+ تصاویر
اسلام آباد خبر: تیم ملی والیبال ایران با حساب 3 بر یک مقابل تیم ملی والیبال فرانسه در چارچوب هفته نخست لیگ‌ ملت‌ها تن به شکست داد.تیم ملی والیبال ایران دومین مسابقه خود در هفته نخست لیگ ملت‌های جهان را مقابل تیم ملی والیبال استرالیا برگزار می‌کند.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل از خبرنگارتوپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، هفته نخستلیگ ملت‌های والیبال 2018امروز آغاز شد. تیم ملی والیبال کشورمان در هفته اول این رقابت‌ها در کشور فرانسه با تیم‌های ژاپن، استرالیا و فرانسه میزبان دیدار کند.

اولین گام تیم ملی والیبال ایران در این رقابت‌ها مصاف با تیم فرانسه است. تیمی که مدافع عنوان قهرمانی این رقابت‌هاست و درلیگ جهانی 2017جام قهرمانی را بالای سر برد. 

ست نخست  / ایران 20 – فرانسه 25

تیم ملی والیبال ایراندر دیدار مقابل فرانسه با پیراهن سفید به میدان رفت و در آن طرف میدان فرانسوی‌ها با پیراهن آبی رنگ وارد زمین شدند.ایگور کولاکوویچدر این مسابقه و برای ترکیب ابتدایی خود از سعید معروف، سید محمد موسوی،فرهاد قائمی، سامان فائزی، امیر غفور، میلاد عبادی پور و مهدی مرندی استفاده کرد. بازیکنان ایران آغاز کننده این بازی بودند اما اولین امتیاز این بازی به فرانسوی‌ها رسید. در ابتدای این بازی فرانسوی‌ها با تمرکز روی حملات سرعتی و استفاده از سرویس‌های پرشی و ریسکی موفق شدند برتری خود را به سفید پوشان ایران دیکته کنند.

در هر دو وقت استراحت فنی این ست برتری با تیم فرانسه بود. ابتدا در امتیاز 8 بر 5 برتری با فرانسه بود و در ادامه دو تیم در امتیاز 16 بر 11 به سود فرانسه به وقت استراحت فنی رفتند. در ادامه فرانسوی ها برتری خود را حفظ کردند. در امتیاز 18 بر 12 به سود فرانسه، ایگور کولاکوویچ تقاضای وقت استراحت کرد تا نکات لازم را به شاگردانش گوشزد کند.به بیرون رفتن سرویس بازیکن فرانسه امتیاز دو تیم را 13 بر 18 کرد. دو تیم با امتیاز 21 بر 15 به سود فرانسه پیش می‌رفتند کهمیلاد عبادی پورموفق شد یک امتیاز سرویس را از آن خود کند. اما دومین سرویس این بازیکن به تور اصابت کرد کرد تا بار دیگر اختلاف دو تیم در عدد 6 باقی بماند.

دفاع خوب سید محمد موسوی اختلاف امتیاز را به عدد 5 رساند. انگاپت ستاره اصلی میدان در این ست بود که بسیار مفید برای تیمش ظاهر شد. در نهایت فرانسوی در این مسابقه 25 بر 20 به پیروزی رسیده و یک بر صفر پیش افتادند.نیکلاس لگوفدر تیم فرانسه بیشترین امتیاز را در این ست برای تیمش کسب کرد و در تیم ایران نیز امیر غفور با سه امتیاز بهترین امتیاز آور تیم ایران شد.

گزارش لحظه به لحظه  تیم  های والیبال ایران و فرانسه/ایران یک – فرانسه یک

ست دوم /  ایران 26 – فرانسه 24

تیم ملی والیبال ایران در ست دوم در سمت چپ میدان قرار گرفت. امتیاز اول این ست که شروع کننده آن سرویسفرهاد قائمیبود، به فرانسوی‌ها رسید.شاگردان لوران تیلیهدر این ست نیز از همان ابتدا مسلط و هماهنگ ظاهر شدند و توانستند از ایران پیش بیفتنددر آن طرف میدان مدافعان روی تور ایران چند اشتباه داشتند و فرانسوی‌ها نیز از این اشتباهات نهایت استفاده را کرده و امتیاز کسب کردند. امتیاز هشتم را روآکس بازیکن فرانسه بدست آورد و دو تیم در امتیاز 8 بر 5 به سود فرانسه به وقت استراحت فنی نخست ست د‌وم رفتند

بازیکنان ایران در این ست به ویژه در زدن سرویس پراشتباه ظاهر شدند. دریافت‌های فوق ‌العاده تیم فرانسه کار را برای دفاع روی حملات این تیم برای بازیکنان ایران سخت کرده بود. تلاش بازیکنان ایران مقابل قدرت تیم فرانسه نتیجه‌بخش نبود.

تیم فرانسه با اختلاف 5 امتیاز از تیم ایران پیش افتاده بود. امیر غفور با یک اسپک تماشایی امتیاز یازدهم تیم ایران را کسب کرد. او با رد کردن توپ از میان دست دو مدافع این امتیاز را بدست آورد. اصابت کردن سرویس سعید معروف به تور بار دیگر منجر به کسب امتیاز برای فرانسه شد. دو تیم در امتیاز 16 بر 11 به سود تیم فرانسه راهی دومین وقت استراحت فنی این مسابقه شدند. انگابت در این ست نیز بی نظیر و کم اشتباه بود و برای تیمش مثمر ثمر واقع شد. نقشه‌های حساب شده روی حمله از سوی فرانسوی‌ها این تیم را 19 بر 13 پیش انداخته بود. امتیاز چهاردهم برای ایران، تیلیه را مجاب کرد که تقاضای بازبینی صحنه را ارائه دهد. اما این امتیاز بعد از بازبینی در سبد امتیازات ایران باقی ماند و مشخص شد تصمیم داور صحیح بوده است.

از منطقه 2 امیر غفور روی پاس خوب سعید معروف امتیاز شانزدهم را برای ایران کسب کرد. فرهاد قائمی در خط سرویس قرار گرفت، سرویس محکم این بازیکن به خوبی در زمین فرانسه دریافت شد و به یک امتیاز دیگر برای تیم فرانسه تبدیل شد. 21 بر 16 برتری با آبی‌پوشان بود.

اختلاف امتیاز دو تیم به عدد 3 رسیده بود. کولاکوویچ در اواخر این ست دست به اولین تعویض خود در این مسابقه زد و مجتبیمیرزاجانپوررا به جای فرهاد قائمی به میدان فرستاد. امتیاز 24 برای تیم فرانسه موجب شد کولاکوویچ تقاضای بازبینی صحنه را داشته باشد.

امتیاز به تیم ایران رسید و دو تیم 22 بر 23 شدند. امتیاز 24 را فرانسه بالاخره کسب کرد اما کسب امتیاز 23 برای ایران بار دیگر اختلاف امتیاز به عدد یک رسید.علی شفیعیوارد میدان شد و در خط سرویس قرار گرفت. سرویس خوب علی شفیعی در یک رفت و برگشت به امتیاز برای ایران تبدیل شد و دو تیم 24 بر 24 به تساوی رسیدند. تیلیه، سرمربی فرانسه که احساس خطر کرده بود و تیمش اختلاف برتری چند امتیازی را از دست داده بود، تقاضای وقت استراحت کرد.امتیاز 25 با دفاع سه نفره عالی از بازیکنان ایران به تیم ملی کشورمان رسید و ایران پیش انداخت. امتیاز 26 نیز توسط ایران کسب شد تا برتری در این ست 26 بر 24 به سود ایران باشد و در ست شماری دو تیم یک بر یک برابر شوند.
 

گزارش لحظه به لحظه  تیم  های والیبال ایران و فرانسه/ایران یک – فرانسه یک

ست سوم / ایران 20 - 25 فرانسه 

بازیکنان ایران که در ست دوم با عملکرد خوب در دقایق و امتیازات پایانی موفق به شکست دادن تیم فرانسه شده بودند با روحیه خوب وارد ست سوم این مسابقه شدند. اولین امتیاز این ست به ایران رسید. هر دو تیم در ابتدای ست سوم پایاپای پیش می‌روند و درصد اشتباهات تیم ایران نسبت به دو ست قبل کاهش پیدا کرده بود.


فرهاد قائمیبا یک آبشار تماشایی امتیاز 5 را کسب کرد و از فرانسه پیش افتاد. بازیکنان ایران در ابتدای این ست روی دفاع روی تور نمایش خوبی داشتند. در ادامه ست اما باز هم فرانسوی‌ها پیش افتادند. بازیکنان ایران در چند صحنه اشتباهاتی داشتند و همین موضوع موجب شد برتری ایران از دست برود. فرانسوی‌ها با سه امتیاز اختلاف از ایران پیش افتاده بودند. در حالی که وقت استراحت فنی نخست برتری ایران را به همراه داشت اما در دومین وقت استراحت فنی این ست تیم فرانسه 16 بر 12 برتری داشت.
امتیاز سیزدهم را فرهاد قائمی روی پاس خوبسعید معروفبرای ایران تصاحب کرد. اما جبران کردن اختلاف ایجاد شده کار آسانی نبود. ایران 15 بر 19 از فرانسه عقب بود کهکولاکوویچتقاضای وقت استراحت کرد. بعد از این وقت استراحت و نکاتی که ایگور به بلندقامتان ایران گوشزد کرد، شرایط بازی تغییر کرد و کسب چند امتیاز از سوی ایران اختلاف پوئن را به عدد یک رساند. فرهاد سال‌افزون بنا به صلاحدید کولاکوویچ در این دقایق جانشین سعید معروف شده بود. دفاع خوب یاران فرانسه بار دیگر اختلاف امتیاز را افزایش داد. 22 بر 18 برتری با تیم فرانسه بود.

امتیاز نوزدهم برای تیم ایران را امیر غفور کسب کرد. علی شفیعی بار دیگر به میدان آمد. لینن بازیکن بلند بالای فرانسه با یک آبشار بلند موفق شد امتیاز 23 را برای فرانسه تصاحب کند تا این تیم در آستانه پیروزی در ست سوم قرار بگیرد. امتیاز 24 را انگاپت برای فرانسه بدست آورد. امتیازی که با رد کردن توپ از کنار دستان مدافعین ایران برای آبی پوشان میزبان رقم خورد. امتیاز بیستم برای ایران بدست آورد. تیلیه تونیوتی را جانشین ریزات کرد. امتیاز 25 برای فرانسه بدست آمد تا ایران 2 بر یک از فرانسه عقب بیفتد.

گزارش لحظه به لحظه  تیم  های والیبال ایران و فرانسه/ایران 1 – فرانسه 2 + تصاویر



ست چهارم / ایران20– فرانسه 25


اولین امتیاز ست چهارم برای تیم فرانسه بدست آمد. فرانسوی‌ها در این ست آغازی طوفانی داشتند و مشخص بود که برای پیروزی در این ست و تمام کردن مسابقه به میدان آمده بودند. حملات هدفمند تیم فرانسه و اتکا به سرویس‌های سرعتی و ایجاد اختلال در دریافت‌های تیم ایران، فرانسه را از همان ابتدای ست پیش انداخت.

دو تیم در امتیاز 8 بر 4 به سود فرانسه راهی اولین وقت استراحت فنی این مسابقه شدند.مجتبی میرزاجانپوردر ادامه جانشین فرهاد قائمی شد.علی شفیعینیز در این ست به جای سامان فائزی به میدان آمده بود. 10 بر 12 تیم ایران از فرانسه عقب بود.
سرویس مجتبی میرزاجانپور به تور برخورد کرد تا اختلاف امتیاز دو تیم به عدد 3 برسد. وقت استراحت فنی دو تیم در شرایطی رقم خورد که فرانسه با حساب 16 بر 12 از ایران پیش بود. امتیاز هفدهم برای فرانسه و ایجاد 5 امتیاز اختلاف بین دو تیم موجب شد کولاکوویچ وقت استراحت تقاضا کند. یک دفاع عالی از بازیکنان فرانسه مقابل امیر غفور امتیاز 18 را برای فرانسه رقم زد و اختلاف امتیاز به عدد 6 رسید. امتیاز نوزدهم نیز برای فرانسه بود تا اختلاف 7 شود و جبران نتیجه دور از دسترس شود. 20 بر 12 تیم فرانسه پیش افتاد و باز هم کولاکوویچ وقت استراحت گرفت.

علی شفیعی دو امتیاز یکی از دفاع و دیگری از اسپک برای ایران بدست آورد و نتیجه بازی 20 بر 14 شد. مرتضی شریفی بازیکن جوان تیم ملی که جانشین سید محمد موسوی شده بود سرویسش را به تور زد تا نتیجه بازی 21 بر 14 شود. استفان بویر در لحظات پایانی ست چهارم به میدان آمد و برای تیمش امتیاز کسب کرد. خطای دو ضرب از سوی بازیکنان ایران امتیاز 24 را به تیم فرانسه تقدیم کرد. در نهایت تیم فرانسه در این ست با حساب 25 بر 16 به برتری رسید و در مجموع 3 بر یک تیم برتر این مسابقه شد.
تیم ملی ایران در نهایت در این مسابقه با حساب 3 بر یک مقابل تیم ملی فرانسه تن به شکست داد تا مانند ادوار قبللیگ جهانیبا شکست، مسابقات را آغاز کند و از طرفی نتواند طلسم پیروزی مقابل فرانسه را بشکند و بار دیگر مقابل این تیم تن به شکست داد.
بلندقامتان والیبال ایران در ادامه هفته نخست لیگ ملت‌های 2018 فردا از ساعت 19 و 30 به مصافتیم ملی والیبال استرالیاخواهد رفت. استرالیایی‌ها در بازی نخست خود امروز مقابل ژاپن متحمل شکست 3 بر یک شدند.
 

ایران یک– فرانسه 3 / طلسم پابرجا و ناکامی شاگردان «ایگور» مقابل میزبان + تصاویر

 

دومین روز هفته نخست رقابت‌هایلیگ ملت‌های والیبال 2018 ،امروز پیگیری خواهد شد. روزی که برای تیم ملی والیبال ایران با برگزاری دیدار با تیم استرالیا همراه خواهد بود.

شاگردانایگور کولاکوویچدر شرایطی مقابل استرالیا به میدان می‌روند که هر دو تیم ایران و استرالیا در بازی نخست خود مقابل حریفان خود تن به شکست داده‌اند و قطعا علاقه‌ای به کسب دومین شکست خود ندارند. انگیزه دستیابی به اولین برد در لیگ ملت‌ها این مسابقه را برای هر دو تیم سخت خواهد کرد. استرالیا در ظاهر حریف سختی برای ایران به نظر نمی‌رسد اما کولاکوویچ به خوبی می‌داند که در این مسابقه از پیش برنده نیست و باید برای پیروزی مقابل زردپوشان بجنگد.

تیم ملی والیبال استرالیایکی از با ثبات‌ترین تیم‌های آسیا از نظر شرکت در رقابت‌های مختلف بوده اند. استرالیا از نخستین دوره مسابقات قهرمانی آسیا در این رقابت ها به میدان رفته و در مسابقات رده های پایه هم، غیبت نمی‌کند اما والیبال استرالیا با وجود حضور مداوم، در کسب افتخار چندان موفق نبوده است.

ایران – استرالیا؛ کانگوروها دومین حریف بلندقامتان ایران

استرالیایی ها نه تنها در رقابت‌های قهرمانی آسیا عناوین قابل توجهی ندارند، بلکه تا چند سال قبل تمایلی به حضور در میادینی چون لیگ جهانی نیز نداشتند اما در عوض نسبت به بسیاری از تیم‌های آسیایی، در کسبسهمیه المپیکموفق هستند. این تیم علاوه برالمپیک 2000 سیدنیکه به عنوان میزبان، سهمیه را در اختیار داشت، درالمپیک های 2004 آتنو2012 لندننیز تنها سهمیه آسیا را از آن خود کرد.

دنیل ایلوت مربی پیشینتیم ملی استرالیاو یکی از چهره های تاثیرگذار در والیبال این کشور، سال 1391 در گفت و گو با ایرنا گفته بود: دولت استرالیا برای هزینه در ورزش، تمرکز خود را روی رشته هایی که توان مدال آوری در المپیک و یا حداقل شرکت در این رقابت ها را داشته باشند قرار داده است. والیبال هم برای اینکه بتواند بودجه دولتی را جذب کند باید وارد المپیک شود. رقابت هایی مثل لیگ جهانی، از نظر اهمیت پس از المپیک قرار می گیرند.

البته چهار سال بعد، تیم ملی ایران بالاتر از استرالیا، سهمیه قاره کهن را برای ورود به المپیک ریو به دست آورد و استرالیا هم از سال 2014 واردلیگ جهانیشد و حتی توانست با تکیه بر شیوه عجیب و غریب برگزاری مسابقات در آن سال، به عنوان تیم نخست سطح 2، وارد مرحله نهایی سطح یک شود و مقام پنجمی کل رقابت ها را از آن خود کند.

ایران – استرالیا؛ کانگوروها دومین حریف بلندقامتان ایران

این تیم در سال های اخیر هم مانند گذشته، به حضور مداوم در تورنمنت های مختلف ادامه می دهد اما همچنان هیچ چشم اندازی از پیشرفت در آینده نزدیک نشان نمی دهد.مارک لبدوفاز سال 2016 به عنوان جانشینروبرتو سانتیلی، هدایت تیم ملی استرالیا را بر عهده گرفت تا برنامه چهار سالهفدراسیون والیبالاین کشور برای کسب سهمیهالمپیک 2020 توکیورا پیش ببرد. لبدوف کسبقهرمانی بوندس لیگادر سال های 2012، 2013 و 2014 با تیم ریسایکلینگ برلین را در کارنامه دارد و در سه سال اخیر هم با تیم جاسترژسکی، در لیگ لهستان عملکرد خوبی داشته است.

پل کارول کاپیتان و پشت خط زن 207 سانتی متری و ساموئل واکر دریافت کننده 208 سانتی متری تیم ملی استرالیا، از کلیدی ترین بازیکنان این تیم محسوب می شوند.تیم ملی والیبال استرالیادرمسابقات قهرمانی آسیا یک بار عنوان قهرمانی را از آن خود کرده است؛ دو بار نایب قهرمانی شده است و یک بار نیز به مقام سوم و مدال برنز دست پیدا کرد.

تیم ملی والیبال ایرانامروز از ساعت 19 و 30 به وقت ایران در شهر روئن فرانسه با استرالیا دیدار خواهد کرد. پس از این مسابقه نیز از ساعت 22 و 30 دو تیم دیگر گروه یعنی فرانسه و ژاپن به مصاف هم می‌روند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد