در بازدید فرماندار دالاهو از روستاهای زلزله زده شهرستان مطرح شد؛

بازسازی روستاهای آسیب‌دیده از زلزله تاثیر مثبتی بر روی شاخص‌های کیفیت زندگی ساکنین دارد

کد خبر: 302005
|
13:33 - 1397/03/08
نسخه چاپی
بازسازی روستاهای آسیب‌دیده از زلزله تاثیر مثبتی بر روی شاخص‌های کیفیت زندگی ساکنین دارد
اسلام آبادخبر: فرماندار دالاهو در بازدید روستاهای زلزله زده شهرستان دالاهو گفت: بازسازی روستاهای آسیب‌دیده از زلزله تاثیر مثبتی بر روی شاخص‌های کیفیت زندگی ساکنین دارد.

به گزارشاسلام آباد خبر، جهانبخش حیدری سرپرست فرمانداری شهرستان دالاهو بهه همراه بخشدار مرکزی، از روستاهای آسیب دیده در اثر زلزله (21آبان96) توابع بخش مرکزی بازدید و از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات این روستاها قرار گرفت.

 

حیدری با اشاره به اهمیت و ضرورت تامین امنیت و سلامت اهالی روستاها بر اصل ازبین بردن و یا به حداقل رساندن تهدید مخاطرات طبیعی و بهداشتی تاکید کرد.

 

وی افزود: به فعالیت‌های پس از سانحه بویژه بازسازی سکونتگاه‌های آسیب‌دیده به عنوان یکی از مهمترین مراحل مدیریت بحران در احیا و بازیابی این جوامع توجه شود.

 

سرپرست فرمانداری شهرستان دالاهو خاطرنشان کرد: بررسی منابع موجود در خصوص اتخاذ شیوه‌های بازسازی سکونتگاه‌های روستایی آسیب‌دیده از سوانح طبیعی بویژه زلزله در کشورهای مختلف دنیا نشان‌ می‌دهد که رویکردهای متفاوتی از قبیل تجمیع و ادغام، جابه جایی و انتقال (اسکان مجدد) و درجاسازی مورد توجه برنامه‌ریزان قرار گرفته است که با مواردی از قبیل میزان تخریب و محل استقرار روستا در ارتباط است.

 

حیدری تصریح کرد: بازسازی روستاهای آسیب‌دیده از زلزله تاثیر مثبتی بر روی شاخص‌های کیفیت زندگی ساکنین دارد.

 

وی افزود: لذا می توان پیشنهاداتی به شرح زیر برای بهبود امور ارایه نمود: 1- لزوم توجه به نیازها و خواسته ساکنین در بازسازی پس از سانحه و همکاری با نهادهای محلی 2- بازسازی توام فضای زیستی و معیشتی و توجه به ابعاد اقتصادی مساکن 3- توجه به هویت محلی و معماری بومی

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد