امام جمعه اسلام آبادغرب:

مسئولان اجرايی وظيفه دارند كه تمام توان خود را برای كاهش فشار اقتصادی بر مردم به كار گيرند/روزجهانی قدس يكی از يادگارهای حيات بخش و نجات بخش امام خمينی(ره) برای امت اسلامی است

کد خبر: 302058
|
10:10 - 1397/03/18
نسخه چاپی
مسئولان اجرايی وظيفه دارند كه تمام توان خود را برای كاهش فشار اقتصادی بر مردم به كار گيرند/روزجهانی قدس يكی از يادگارهای حيات بخش و نجات بخش امام خمينی(ره) برای امت اسلامی است
اسلام آبادخبر: امام جمعه اسلام آبادغرب با اشاره به نقش مسئولان در کاهش فشار بر مردم گفت: همه‌ی مسئولان كشور به‌خصوص مسئولان اجرايی وظيفه دارند كه تمام توان خود را برای كاهش فشار اقتصادی بر مردم و جلوگيری از برنامه دشمن به كار گيرند.

به گزارشاسلام آباد خبر، حجت الاسلام محمد طه مهری امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب در خطبه های نمازجمعه امروز اظهار داشت:يكی از مهم‌ترين محورهای بصيرت سياسی و اجتماعی آن است كه فرد بتواند خواسته‌های دشمن و برنامه‌های او را تشخيص دهد. مسئول يا مسئولانی كه از نقشه‌ی دشمن دركی ندارند و هم‌چنين مردم يا فعالان سياسی‌ای كه از برنامه‌های دشمن‌ بی‌خبرند، ممكن است ناخودآگاه كاری كنند و يا عكس‌العملی نسبت به حوادث نشان دهند كه در راستای اهداف و خواسته‌های دشمن قرار گيرد.

 

وی گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی كه در هوشمندی و رهبری داهيانه مثال زدنی هستند در سخنرانی مهم خويش در حرم مطهر امام و در سالگرد رحلت حضرت روح الله، بخشی از سخنرانی خود را به اين محور اختصاص دادند و به بيان و تبيين طرح سه لايه و محورهای سه گانه برنامه دشمن پرداختندو گفتند:به اختصار می‌توان گفت رهبر انقلاب اسلامی نقشه دشمن در مقطع فعلی را بر سه محور «فشار اقتصادی، فشار روانی و فشار عملی» و با هدف سيطره بر كشور متمركز دانستند.

 

امام جمعه شهرستان عنوان کرد:برنامه‌ريزی برای فشار اقتصادی بر ملت ايران از سال‌ها قبل توسط دشمنان آغاز شده است. مقصود اصلی مذاكره كنندگان ايرانی در ماجرای برجام مقابله با اين فشار اقتصادی و بصورت مشخص برداشتن تحريم‌ها بود. اما دشمن بدعهد نشان داد كه حتی برای عمل به تعهدات صريح خود در برجام نيز حاضر نيست كه فشار اقتصادی بر ملت ايران را كاهش دهد و از تحريم‌های ظالمانه‌ی اقتصادی بكاهد، حتی در طول مدتی كه آمريكا ظاهرا عضو برجام بود نيز با هدف افزايش فشار اقتصادی ده‌ها بار تحريم جديد عليه ملت ايران و شركت‌ها و افراد ايرانی وضع كردند و نشان دادند كه تداوم و تشديد فشار اقتصادی از اهداف اصلی دشمن و برنامه‌های لايتغير آن‌هاست.

 

وی با طرح سوالهدف اصلی از فشار اقتصادی چيست؟ چرا دشمن به‌دنبال آن است كه به ملت ايران فشار اقتصادی وارد شودخاطرنشان کرد:رهبر معظم انقلاب در تبيين اين امر فرمودند: در اين طراحی، فشار اقتصادی از طريق تحريم‌ها و جلوگيری از همكاری اقتصادی كشورها با ايران اعمال خواهد شد. آن‌ها بر خلاف تبليغات دروغين خود كه‌گويند هدف تحريم‌ها، حكومت ايران است، ملت را هدف گرفته‌اند تا با فشار به مردم، نظام اسلامی را به تسليم در مقابل زورگويی‌ها وادار كنند اما دشمنان، نه ملت ايران را شناخته‌اند و نه نظام اسلامی را. زيرا به فضل الهی و با تلاش مسئولان و همت مردم، آن‌ها در اين بخش از طراحی خود، بكلی ناكام خواهند ماند.

 

خطیب جمعه اسلام آبادغرب با اشاره به نقش مسئولان در کاهش فشار بر مردم گفت:همه‌ی مسئولان كشور به‌خصوص مسئولان اجرايی وظيفه دارند كه تمام توان خود را برای كاهش فشار اقتصادی بر مردم و جلوگيری از برنامه دشمن به كار گيرند. هم‌چنين مسئولان بايد در تحمل فشارهای اقتصادی با مردم همراه و هماهنگ باشند. وقتی مردم ببينند كه مسئولانشان در تلاش شبانه روزی برای مقابله با فشارهای دشمن هستند و آن‌ها را فراموش نكرده‌اند و نيز مشاهده كنند كه مسئولان مانند آن‌ها تحت فشارهای اقتصادی هستند و تحمل می‌كنند، مقاومت برايشان آسان‌تر می‌شود. اما اگر خدای ناكرده مردم احساس كنند كه مسئولان به فكر نيستند و يا با گرفتن حقوق‌های نجومی هيچ فشاری را تحمل نمی‌كنند اما از آن‌ها توقع دارند كه در برابر فشار اقتصادی دشمن مقاومت كنند، نقشه دشمن به تحقق نزديك می‌شود.

 

وی با تشریحمحور دوم نقشه‌ی دشمنبیان داشت:يك طراحی پيچيده و هماهنگ با منافقين داخلی برای تبديل نقاط قوت نظام به نقاط ضعف است. اين فشار روانی كه متاسفانه از سوی منافقان داخلی نيز حمايت می‌شود می‌كوشد تا كاری كند كه مردم تحت تأثير يك عمليات روانی، نقاط قوت نظام را درك نكنند بلكه نقاط قوت را به‌عنوان نقاط ضعف ببينند. رهبری معظم انقلاب در اين زمينه سه مثال را تشريح كردند. يكی در مورد مسأله هسته‌ای. دوم در مورد توان موشكی و سوم در مورد نقش منطقه‌ای و حمايت ايران از مظلومان در جهان،رهبر انقلاب اسلامی به‌عنوان نمونه، «پيشرفت‌های هسته ای» را يكی از نقاط قوت و افتخار فناوری و دانش كشور دانستند و گفتند: توانايی دانشمندان و متخصصان جوان كشور در توليد اورانيوم غنی شده‌ی بيست‌درصد، در شرايطی كه طرف مقابل انواع شروط و مشكلات را برای تأمين اورانيوم بيست‌درصد جهت مصارف پزشكی مطرح كرده بود، نماد قدرت علمی و فناوری و يك نقطه قوت بزرگ ملی است كه برای كشور مايه آبرو شد.

 

وی تصریح کرد:اكنون دشمن تلاش دارد تا با كار روانی و ريشه ای، اين نقطه قوت ملی را به مسأله ای چالش برانگيز تبديل و ملت را نسبت به آن بدبين كندايشان «توانايی موشكی» را يكی ديگر از نقاط قوت و زمينه ساز «امنيت» كشور دانستند و افزودند؛ اكنون با همت متخصصان جوان، ما به قدرت اول موشكی منطقه تبديل شده‌ايم و دشمن می‌داند كه اگر يك موشك بزند، با ده موشك پاسخ خواهد گرفت.

 

خطیب جمعه اسلام آبادغرب «عدالت‌خواهی بين‌المللی» و حمايت از ملت‌های مظلوم را يكی ديگر از نقاط قوت جمهوری اسلامی دانست و افزود : در حالی كه حمايت از فلسطين و نيروی مقاومت در مقابل رژيم صهيونيستی و دفاع از استقلال و تماميت ارضی كشورهای منطقه، مايه آبرو برای جمهوری اسلامی است، دشمن تلاش دارد تا آن‌را تحت عنوان «دخالت ايران در منطقه» به يك مسأله چالش آفرين تبديل كندايشان با اشاره به همنوايی برخی عوامل داخلی با دشمن در اين خصوص، افزودند: همين عوامل كه چند سال پيش در تهران و در راهپيمايی روز قدس، شعار «نه غزه نه لبنان» سردادند، موجوداتی حقير و كمك كنندگان به جنگ روانی دشمن هستند و اين مايه سرافكندگی آن‌هاست

 

امام جمعه اسلام آبادغرب با اشاره به سخنانرهبری در خصوص جمع بندی مطالب مربوط به محور عمليات روانی عنوان داشت: آن‌ها تلاش دارند تا با جنگ روانی، ما از نقاط قوت و عناصر اقتدار ملی خود دست برداريم تا بيگانگان راحت تر بر كشور و ملت و سرنوشت آينده ما مسلط شوند اما ملت ايران، در مقابل اين حركت ايستاده است،اعتقاد راسخ دارم دشمنان اين بار هم كور خوانده‌اند و مردم عزيز با قدرت، شهامت و هوشمندی در مقابل اين طرح و توطئه می ايستند

 

دستور رهبرمعظم انقلاب در خصوص از بين بردن حبس هسته‌ای پيرامون فعاليت‌های صنعتی ايران، يكی از مهم‌ترين اقدامات متقابل ايران در پاسخ به خروج آمريكا از برجام بوده است. سوای از مسائل فنی پيرامون اين دستور و الزامات رسيدن به۱۹۰هزار سو و مسائل مربوط به مقدورات ملی برای رسيدن به اين موضوع، اين دستور، پيام‌هايی ازجمله بازگشت اعتماد به نفس ملی، عزت ملی، تغيير محيط سياسی در برابر غرب و برخی ديگر از نكات را شامل می‌شود.

 

حجت الاسلام مهری با اشاره به مناسبت های پیش رو جمعه18خرداد23رمضان روز جهانی قدس اظهار داشت:روزجهانی قدس يكی از يادگارهای حيات بخش و نجات بخش امام خمينی رحمة الله عليه برای امت اسلامی بوده است. اين روز امسال در حالی فرا می‌رسد كه اوضاع فلسطين نسبت به سال‌های گذشته با ويژگی‌ها و شرايط خاصی روبه‌روست و امت اسلامی در سال جاری در حالی به روز جهانی قدس می‌رسد كه بايد توجهی جدی به اين ويژگی‌ها و شرايط داشته باشد.

 

وی تصریح کرد:امسال اولين سالی است كه روز قدس بدون وجود داعش كه سپر امنيتی رژيم صهيونيستی شده بود، برگزار می‌شود و راهپيمايی‌های شجاعانه‌ی مردم فلسطين در مراسم روز زمين و برای بازگشت به فلسطين تبديل به يك حركت انتفاضه گونه شده است كه تا كنون بيش از ۲۰۰شهيد داده است و زمينه را برای يك روز قدس مؤثر و تضعيف‌كننده جدی رژيم صهيونيستی فراهم كرده است. هم‌چنين تلاش‌های جدی برای شكست محاصره‌ی غزه، رژيم صهيونيستی را در فشار مضاعفی قرار داده است.

 

وی یادآور شد:از سوی ديگر روز قدس در حالی فرا می‌رسد كه آمريكا با طرح معامله‌ی قرن در تلاش است تا يكبار ديگر مذاكره و امتيازگيری در روند صلح را كليد بزند و برخی كشورهای عربی ازجمله عربستان نيز رسما به روند خيانت به آرمان فلسطين پيوسته‌اند. از سوی ديگر، تلاش آمريكا برای انتقال سفارت اين كشور به قدس و تكميل اشغال آن برای صهيونيست‌ها، هرچند از سوی كشورهای مختلف جهان مورد حمايت قرار نگرفته، اما كشورهای اسلامی برخلاف انتظار، اعتراض و مخالفت لازم با چنين تخلف آشكاری از حقوق بين‌الملل را از خود نشان نداده و همين امر باعث شده، دشمن صهيونيستی در انجام جنايات خود ترغيب گردد. با اين همه بررسی جدی اوضاع رژيم صهيونيستی حاكی از آن است كه راه مقاومت موفقيت خود را تضمين كرده است و پايه‌های اشغالگری از هميشه بيشتر تضعيف شده است و تا دورانی كه خبری از اشغالگران در اين منطقه نباشد راه زيادی باقی نمانده است. ان شاءالله.

 

حجت الاسلام مهری خاطرنشان کرد:  كه هر چند دولت ترامپ در آمريكا تصور می‌كند كه با حمايت از خشونت و استفاده از ابزار تهديد و تطميع سران فاسد كشورهای عربی می‌تواند آرمان فلسطين را محو كند، اما اين اقدامات احمقانه نتيجه‌ای جز تقويت جبهه‌ی مقاومت در پی نخواهد داشت.

 

امام جمعه شهرستان گفت: در وضعيت كنونی مهم‌ترين اقدام در مورد آرمان فلسطين مشاركت جدی و فعال در حمايت همه‌جانبه از مقاومت فلسطينی، مسلح‌سازی كرانه‌ی باختری و برملا كردن نقش خائنان در ريخته شدن خون فلسطينيان است و اين اقدامات بايد در راس محورهای رسانه‌ای روز جهانی قدس قرار گيرد.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد