مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه:

قدس سمبل مبارزاتی بزرگی برای مسلمانان است

کد خبر: 302059
|
17:55 - 1397/03/18
نسخه چاپی
قدس سمبل مبارزاتی بزرگی برای مسلمانان است
اسلام آبادخبر: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: قدس سمبل مبارزاتی بزرگی برای مسلمانان است که در یک طرف تمام مسلمانان و در طرف دیگر تمام استکبار جهانی قرار گرفته است.

به گزارشاسلام آباد خبر، حجت الاسلام دکتر جعفری مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در سخنرانی پیش از خطبه های نمازجمعه اسلام آبادغرب  گفت: امروز روزی بسیار مهم و یکی از طلایی ترین روزهای سال، که در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان شاهد عظمت و اقتدار ایران در مقابل استکبار جهانی بودیم.

 

 

وی اظهار اظهار کرد: قدس سمبل مبارزاتی بزرگی برای مسلمانان است که در یک طرف تمام مسلمانان و در طرف دیگر تمام استکبار جهانی قرار گرفته است.

 

حجت الاسلام جعفری خاطرنشان ساخت: قدس و فلسطین فقط یک سرزمین محدود نیست بلکه جریان تفکر یک ملت است و یک تاریخ و شاید یک تمدن است، این سرزمین در تاریخ اسطوره ای خود 3 دین اصلی تاریخ بشریت( مسیحیت، یهودیت و اسلام) در آنجا حضور داشتند .

 

وی افزود: این سرزمین مقدس از گذشته تاکنون بخاطر اینکه خاستگاه پیامبران الهی بوده، جایگاه ویژه ای  داشته ولی همیشه دستاویز سیاستمداران و قدرت های جهانی بوده که توانسته اند این سرزمین را تحت سیطره خود درآورند و گرنه یهود نه جایگاه تمدن و نهتاریخی داشته است.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به جایگاه حساس قبله اول مسلمانان به تشریح چگونگی انتقال یهودی ها به این مکان بعد از جنگ جهانی اول و ادعای مالکیت یهودی ها بر این سرزمین به بهانه سکونت حضرت سلیمان و حضرت داوود  در 3 هزار سال پیش پرداخت.

 

وی با انتقاد از سکوت مجامع بین المللی و حقوق بشر غربی گفت: این چه تفکری است که کسی از خانه خود بیرون کنند و بی رحمانه ترین جنایات را در حق ملت فلسطین به کار برند و سه میلیون نفر از مسلمانان این سرزمین را آواره کنند.

 

حجت الاسلام جعفری با اشاره فرمایشات مقام معظم رهبری گفت: ملت بیدار ملتی است که حق شناس زمان شناس و موقعیت شناس باشد و بصیرتی که رهبری در سخنرانی خویش بیان کرده است این است که شرایط حساس انقلاب را بشناسیم و با اتحاد و همدلی کسانی که اصل ولاین فقیه و آرمان های انقلاب را هدف قرار داده اند را هدف قرار دهیم.

 

وی با بیان اینکه؛ به حکومت های عربی امیدی نیست، بیان داشت: همانطور که امام(ره) فرمودند روز قدس روز اسلام است، باید نسبت به فلسطین افتخار کنیم و به آن تعصب نشان دهیم و آن را دنبال کنیم و با حقیقت شناسی آن را اولویت قرار دهیم.

 

دکتر جعفری خاطرنشان کرد: باید از تفرقه پرهیز شود و حفط اتحاد و حساسیت به مبارزات انقلابی با همان شور انقلابی دهه 60 اهداف انقلاب را دنبال کنیم.

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها