رئیس مجمع نمایندگان استان کرمانشاه خبر داد:

موافقت وزیر با تخصیص ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات صنعتی به کرمانشاه

کد خبر: 302093
|
09:00 - 1397/03/23
نسخه چاپی
موافقت وزیر با تخصیص ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات صنعتی به کرمانشاه
اسلام آباد خبر: رئیس مجمع نمایندگان استان کرمانشاه از فعال‌شدن ۵ بازارچه مرزی در استان خبر داد و گفت: ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات جدید تحت عنوان مشوق صنعت به استان کرمانشاه اختصاص یافت.

به گزارشاسلام آباد خبر، حشمت‌الله فلاحت‌پیشه در گفتگو با خبرنگار ما، اظهار داشت: مجمع نمایندگان استان و استاندار کرمانشاه جلسه‌ای با وزیر صنعت، معدن و تجارت داشتند و تصمیم‌گیری‌هایی صورت گرفت.

 

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمانشاه بیان کرد: در این جلسه، قرار شد با توجه به اینکه کرمانشاه بالاترین شاخص بیکاری را دارد طرح‌های خاصی برای استان کرمانشاه لحاظ شود.

 

فلاحت‌پیشه با اشاره به دیگر مصوبات این جلسه گفت: شرکت‌های مادرتخصصی با دستور وزیر مامور به انجام بحث مطالعات ایجاد طرح صنعتی به ازای هر شهرستان استان کرمانشاه شدند.

 

وی با بیان اینکه ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات جدید تحت عنوان مشوق صنعت به استان کرمانشاه اختصاص یافت، گفت: همچنین قرار شد علاوه بر امهال وام‌های صنایع زلزله‌زده، کمکی به صنایع و کارخانجاتی شود که دچار مشکل شدند چه در بحث زلزله چه در شرایط عادی که در حالت رکود به سر می‌برند.

 

فلاحت‌پیشه در ادامه اظهار داشت: در مورد خط ایران خودرو نیز، پیشنهاد مجمع این بود که یک خودروی برند مشخصاً به اسم برند استان کرمانشاه تولید شود و افزایش ظرفیت کارخانه کنونی در دستور کار قرار بگیرد.

 

وی فعال شدن ۵ بازارچه مرزی استان کرمانشاه و فعال‌تر شدن و ایجاد تاسیسات را نیز از دیگر مصوبات این جلسه عنوان کرد و گفت: کاهش سود تسهیلات اعطایی به صنایع استان دستور ویژه وزیر بود.

 

فلاحت‌پیشه بیان کرد: همچنین قرار شد سالانه یک نمایشگاه دائم در مرز یکی در عراق و یکی در ایران با هدف احیای ظرفیت‌های همکاری مرزی ایران و عراق در حوزه صنعتی و تجاری انجام شود.

 

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمانشاه پایان دادن به رکود و تعطیلی ۸ واحد صنعتی و کمک به احداث واحدهای صنعتی جدید را از دیگر مصوبات اعلام کرد.

 

منبع/مرصاد

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها