استاندار کرمانشاه در شورای مدیریت بحران خبر داد:

اختصاص ۵۱۰۰میلیارد ریال برای بازسازی تاسیسات زیربنایی خسارت دیده

کد خبر: 302105
|
09:21 - 1397/03/24
نسخه چاپی
اختصاص ۵۱۰۰میلیارد ریال برای بازسازی تاسیسات زیربنایی خسارت دیده
اسلام آباد خبر: استاندار کرمانشاه گفت: ۵۱۰ میلیارد تومان اعتبار عمرانی، برای بازسازی تاسیسات زیربنایی خسارت دیده در مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه اختصاص یافته است.

به گزارشاسلام آباد خبر،به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد، هوشنگ بازوند صبح امروز در نشست ستاد شورای هماهنگی مدیریت بحران که در کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: برنامه های ارائه شده توسط دستگاه‌های اجرایی برای مقابله با بحران های احتمالی آتش سوزی، برنامه های قابل قبولی است.

وی اولویت اول در مبحث آتش سوزی را پیشگیری دانست و افزود: این مهم نیاز به فرهنگ سازی و آموزش دارد و ‌مدیران از ظرفیت‌های آموزش و پرورش، رسانه ملی و فصای مجازی برای این موضوع استفاده کنند.

استاندار کرمانشاه در ادامه تأکید کرد: دستگاههای متولی برای استفاده از ظرفیت افراد بومی در مقابله با آتش سوزیها، از ظرفیت دهیاری ها و عشایر مناطق استفاده کنند.

بازوند افزود: هم اکنون یکی از مهمترین دغدغه های سمن ها در عرصه مسائل اجتماعی، حوزه صیانت از محیط زیست است. از ظرفیت سمن ها باید برلی فرهنگ سازی در این زمینه استفاده کنیم.

وی بیان کرد: ارتش، سپاه و بسیج بواسطه انسجام سازمانی حاکم بر آنها، در مواقع بحرانی به خوبی ایفای نقش کرده اند. نمونه بارز این موضوع، حضور به موقع آنها در امدادرسانی به زلزله‌زدگان بود.

بازوند افزود: طبق مصوبه هئیت محترم دولت در تاریخ ۹۷/۲/۲۲ مبلغ پنج میلیون برای  کمک بلاعوض به هر یک از خانوادگان جانباختگان درنظر گرفته شده است که با احتساب حدود ۶۲۰ نفر، این‌مبلغ حدود سه‌میلیارد و صدمیلیون تومان است. قبلا هم هلال احمر از محل منابع خود پنج میلیون تومان به هر یک از این خانواده های سوگوار، کمک بلاعوض نموده است.

بازوند با اشاره به اینکه پانزده میلیارد تومان اعتبار برای جبران خسارت وارده به ۲۱ شهرداری در مناطق زلزله‌زده اختصاص یافته است، گفت: ۱۰ میلیارد تومان برای جبران خسارت و مرمت پاسگاههای مرزی نظامی و انتظامی استان در حادثه زلزله درنظر گرفته شده است.   

وی همچنین گفت: ۵۱۰ میلیارد تومان اعتبار عمرانی در مرحله اول، برای بازسازی تاسیسات زیربنایی خسارت دیده مناطق زلزله‌زده اختصاص یافته است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد