رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان اسلام آبادغرب:

۲۹۳کیلوگرم گوشت ناسالم در اسلام آبادغرب کشف و ضبط شد

کد خبر: 302108
|
10:40 - 1397/03/24
نسخه چاپی
۲۹۳کیلوگرم گوشت ناسالم در اسلام آبادغرب کشف و ضبط شد
اسلام آباد خبر: رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان اسلام آبادغرب از کشف و ضبط ۲۹۳ کیلوگرم انواع گوشت ناسالم در ماه مبارک رمضان در این شهرستان خبر داد.

به گزارشاسلام آباد خبر،  محمد قاسمی کشف و ضبط این میزان گوشت را در راستای بازدیدهای به عمل آمده توسط اکیپ نظارت این شبکه و اکیپ مشترک شهرستان شامل ادارات دامپزشکی، شبکه بهداشت و درمان، اداره صنعت معدن و تجارت و نیروی انتظامی ذکرکرد.

 

قاسمی گفت: از سه مغازه که کشتار غیرمجاز دام انجام داده بودند تعداد چهار لاشه گاو و گوسفند به وزن ۲۴۰ کیلوگرم ضبط و معدوم شد و متخلفان جهت برخورد قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

 

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان اسلام آبادغرب اظهار داشت: همچنین یک باب قصابی که کشتار غیرمجاز انجام داده بود با حکم قضایی پلمب گردید.

 

 قاسمی اضافه کرد که همچنین ضمن نظارت مستمر از مرغ فروشی ها و قصابی های سطح شهر مقدار ۵۳ کیلوگرم گوشت غیر بهداشتی ضبط و معدوم گردید.

 

وی افزود: یکی از وظایف مهم دامپزشکی نظارت بر عرضه فرآورده های خام دامی می باشد که با سلامت مردم ارتباط مستقیم دارد.

 

به گفته قاسمی گوشت مصرفی مردم حتما باید در کشتارگاه و زیر نظر ناظرین بهداشتی و شرعی دامپزشکی کشتار گردد و مهردامپزشکی داشته باشد و در غیر این صورت غیرمجاز بوده و با متخلفان شدیدا برخورد خواهد شد.

 

وی در پایان از مردم خواست با توجه به اهمیت موضوع و خطرات ناشی از کشتار غیرمجاز دام برای انسان از جمله بیماری خطرناک تب خونریزی دهنده کریمه کنگو و بیماری تب مالت، هرگونه کشتار غیرمجاز را به تلفن ۱۵۱۲ یا سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۰۰۰۱۵۱۲ یا شماره تماس ۴۵۲۲۳۳۸۸ گزارش دهند.

 

منبع /مرصاد

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد