عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

بازار از دست دولت خارج شده است/ سلطه دلالان در بازار ارز، سکه، خودرو و مسکن/ روند فعلی جای نگرانی دارد

کد خبر: 302121
|
09:30 - 1397/03/27
نسخه چاپی
بازار از دست دولت خارج شده است/ سلطه دلالان در بازار ارز، سکه، خودرو و مسکن/ روند فعلی جای نگرانی دارد
اسلام آباد خبر: عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه دولت باید برای دلالان و سوداگران بازار ایجاد نکند، گفت: عدم ثبتنام خودرو از سوی خودروساز ها و از طرف دیگر خروج شرکتهای خودروساز از ایران موجب شده است تا راه برای دلالان در بازار های کشور باز شود و قیمت ها به صورت حبابی افزایش یابد.

به گزارشاسلام آباد خبر، احمد انارکی محمدی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در واکنش به افزایش قیمت سکه و طلا در کشور گفت: همواره گفته ایم که دولت باید برنامه ای برای سرمایه های سرگردان مردم در کشور داشته باشد ، یک روز این سرمایه به سمت بازار مسکن و روز دیگر به سمت بازار ارز می رود که این موضوع به دلیل عدم برنامه ریزی دولت برای سرمایه های سرگردان مردم است.

 

وی ادامه داد: نه تنها در این روزها سکه به بالای 2/5 میلیون تومان رسید بلکه قیمت بسیاری از خودروها به طور چشم گیری افزایش پیدا کرده است که این موضوع جای نگرانی دارد؛ در این میان افراد ثروتمند سرمایه دار و افراد کم درآمد و فقیر روز به روز ضعیف تر می شوند .

 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه دولت باید برای دلالان و سوداگران بازار ایجاد نکند، گفت: عدم ثبت نام خودرو از سوی خودروساز ها و از طرف دیگر خروج شرکتهای خودروساز از ایران موجب شده است تا راه برای دلالان در بازار های کشور باز شود و قیمت ها به صورت حبابی افزایش یابد.

 

انارکی محمدی در پایان با اشاره به از کنترل درآمدن بازار از دست دولت افزود: اینطور که سرمایه های سرگردان مردم به سمت بازار ها سوق پیدا می کند عملا کار از دست دولت خارج شده است و دولت نمی تواند تسلطی بر بازار داشته باشد.

 

وی گفت: بازار عملا در دست دلالان و سوداگرانی افتاده است که در این چند ماهه از طریق افزایش قیمت دلار سرمایه های کلانی به دست آوردند و آن سرمایه ها را امروز از بازاری به بازار دیگر منتقل می کنند.

 

انتهای پیام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد