کریمی قدوسی مطرح کرد؛

دست پنهان سعودی ها در ماجرای آتش سوزی صندوق های انتخاباتی عراق/ تجدید انتخابات در عراق یک بدعت خطرناک است

کد خبر: 302127
|
10:20 - 1397/03/27
نسخه چاپی
دست پنهان سعودی ها در ماجرای آتش سوزی صندوق های انتخاباتی عراق/ تجدید انتخابات در عراق یک بدعت خطرناک است
اسلام آباد خبر: عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: آتش‌سوزی در مرکز نگهداری صندوق‌های رأی در منطقه «الرصافه» بغداد حاکی از فتنه ای است که متوجه آینده عراق است.ملت عراق بایستی بیش از اینکه نفوذ آمریکایی ها را رصد کنند در صدد رصد نفوذ آل سعود باشند چرا که آمریکاییها حضور آشکاری دارند ولی حضور سعودی ها پنهان است.

به گزارشاسلام آباد خبر، جواد کریمی‌قدوسی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا درخصوص آتش‌سوزی در مرکز نگهداری صندوق‌های رأی در منطقه «الرصافه» بغداد گفت: اتفاقی که افتاد حاکی از فتنه ای است که متوجه آینده عراق است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس اظهار داشت: مردم عراق بعد از چند دهه سختی های طاقت فرسا و پرداخت هزینه های سنگین انسانی توانستند از شر رژیم بعث و صدام٬ دیکتاتور عراق راحت شوند اما پس از آن گرفتار اشغالگران آمریکایی و هم پیمانانشان شدند و در مرحله بعد مصیبت داعش بر سرشان آمد اما سر انجام با حدود ۲ میلیون و پانصد هزار نفر تلفات انسانی٬ ویرانی بسیاری از شهرهای عراق و انهدام زیرساختهای این کشور موفق شدند این دوران سخت را پشت سر بگذارند.

قدوسی با اشاره به اینکه عراق یک کشور ثروتمند با فرهنگ برجسته و جریان مذهبی قوی است افزود: اکنون زمانی است که مردم عراق باید ثمره مجاهدت خود را ببینند و میوه شیرین پیروزی های خودشان را در برابر داعش و اشغالگران عراق و رها شدن شان از دست بعثی ها را بچشند ولی می بینیم که مهم ترین مظهر حضور مردم  عراق که انتخابات است دستخوش آشفتگی می شود و برای مردم عراق ایجاد نگرانی می کند و این نگرانی می تواند شیرازه اتحاد سیاسی و حاکمیت سیاسی عراق را زیر سوال ببرد.

وی گفت: باید بدانیم کسانی که صندوقها را آتش می زنند بی تردید در تداوم یک دشمنی دیرینه با مردم عراق هستند و در این میان دستهای خبیث آل سعود در این قضیه مشاهده می شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس اظهار داشت: ملت عراق بایستی بیش از اینکه نفوذ آمریکایی ها را رصد کنند در صدد رصد نفوذ آل سعود باشند چرا که آمریکاییها حضور آشکاری دارند ولی حضور سعودی ها پنهان است.

قدوسی با اشاره به اینکه آل سعود از پیروزی ملت عراق بر داعش خشمگین است افزود: مردم عراق باید هوشیاری خود را حفظ کنند و اکنون که این اتفاق افتاده از این مسئله بگذرند و بحث بازشماری آرا را مطرح نکنند و به خصوص جریان های شیعی که دست برتر در ائتلافها را دارند در این مورد اجماع داشته باشند وگرنه یک بار دیگر ملت عراق از ناحیه ناامنی ها و بازگشت بعثی ها و داعش به عراق آسیب خواهد دید.

وی با تاکید بر اینکه داعش همچنان بعنوان یک تهدید برای آینده عراق است افزود: در صورت تضعیف حاکمیت مرکزی هر لحظه ممکن است داعش به صحنه بازگردد و اگر مردم عراق وحدت خود را از دست بدهند عزتشان لگدمال خواهد شد.

قدوسی اظهار داشت: مردم عراق باید هرچه سریعتر مجلس را تشکیل داده و بر اساس تفاهم مبارزه با آمریکا و بیرون راندن آمریکا و کشورهای بیگانه از عراق که قریب به اتفاق ائتلافهایی که رای آورده اند بر روی این نکته نقطه نظر مشترک دارند دولت پیشنهادی خود را بر سر کار بیاورند.

وی با اشاره به اینکه بدون اتکا به وحدت عراق سروسامان نمی گیرد تاکید کرد: تجدید انتخابات یک بدعت خطرناک است که ما در ایران و در سال ۱۳۸۸ شاهد آن بودیم که می خواستند انتخابات را ابطال کنند و دوباره برگزار کنند که در این صورت در هر انتخاباتی که برگزار شود باید شاهد اینگونه مسائل باشیم.

قدوسی در پایان گفت: امیدواریم به زودی شاهد تشکیل دولتی در عراق باشیم که ضد فساد و اشغالگری و داعش باشد و در جهت گسترش روابط با همسایگان خود گام بردارد.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد