گزارشی از پروژه صهیونیستی "مرگ خاموش ایرانیان"؛

سهم تراریخته‌ها از سفره ایرانی‌ها چقدر است؟ /پشت پرده‌های یک تهدید بیوتروریستی

کد خبر: 302128
|
09:00 - 1397/03/28
نسخه چاپی
سهم تراریخته‌ها از سفره ایرانی‌ها چقدر است؟ /پشت پرده‌های یک تهدید بیوتروریستی
اسلام آباد خبر: آیا محصولات تراریخته در ایران وجود دارند، آیا این محصولات در سبد غذایی مردم وارد شده و چگونه مردم این محصولات را تشخیص دهند؟

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل ازشبکه اطلاع رسانی مرصاد ،"محصولات دستکاری شده ژنتیکی می تواند به عنوان سلاح علیه کشور مورد بهره بردای قرار گیرد..." همین جمله از نامه 18 سال پیش محمدجواد ظریف وزیر فعلی امور خارجه کشورمان درباره چگونگی تصویب جهانی پروتکل ایمنی زیستی کافی است تا عمق فاجعه در استفاده از محصولات تراریخته را درک کرد.

 

محصولات تراریخته که به بحث داغ سال های اخیر در ایران تبدیل شده اصطلاحاً به محصولاتی گفته می‌شود که با دستکاری ژنتیکی، از حالت عادی خارج شده‌اند. مثلا برای محافظت محصولاتی همچون ذرت و سویا از یک باکتری ژنی که سم تولید می کند را جدا کرده و به گیاه ذرت و سویا منتقل می کنند و این گیاهان هم با تولید سم مذکور در برابر آفات از خود محافظت می کنند و این یعنی این محصولات روند طبیعی رشد و تولید را طی نکرده و به شکل ژنتیکی دستکاری می شوند.

 

برای پیگیری این بحث به سراغ پروفسور علی کرمی بنیانگذار انجمن بیولوژی ایران رفتیم تا به بررسی این موضوع بپردازیم.

برچسب زنی اجباری روی محصولات تراریخته انجام نمی شود

پروفسور علی کرمی در مورد موضوع محصولات تراریخته در کشور در گفتگو با مرصاد اظهار داشت: اخیرا برخی افراد چه در سخنان خود و چه در رسانه ها اعلام می کنند هیچگونه محصول تراریخته ای در سفره غذایی مردم ایران وجود ندارد.

وی افزود: این نشان می دهد یا این افراد اطلاعات کافی ندارند و یا با انکار، قصد پاک کردن صورت مسئله را جهت پیشگیری از استمرار مطالبات مردمی در این مورد دارند.

بنیانگذار انجمن بیولوژی ایران گفت: با توجه به اطلاع رسانی های گسترده ای که در مورد محصولات تراریخته در چند سال گذشته در ایران صورت گرفته، آگاهی مردم در زمینه توجه به سبک زندگی سالم و بخصوص تغذیه سالم بسیار افزایش یافته و با توجه به نگرانی هایی که در مورد خطرات محصولات تراریخته برای سلامت انسان، محیط زیست، منابع طبیعی و ذخایر ژنتیکی وجود دارد مردم نگرانی ها و سوالات مهمی در این زمینه دارند که لازم است بطور شفاف به آنان پاسخ داده شود.

پروفسور کرمی ادامه داد: مهمترین سوالی که مردم در مورد این محصولات می پرسند این است که چه محصولات تراریخته ای در سبد غذایی مردم ایران موجود است.

وی بیان داشت: برای روشن شدن موضوع بهتر است بپرسیم که آیا محصولات تراریخته در ایران وجود دارند، آیا این محصولات در سبد غذایی مردم وارد شده و چگونه مردم این محصولات را تشخیص دهند؟

این فوق تخصص مهندسی ژنتیکافزود:در ابتدا به اظهارات مسئولین و اخبار منتشره در رسانه ها در چند سال گذشته بهتر است بپردازیم و در انتها به یک جمع بندی برسیم.

پنهان سازی واردات ترایخته ها

وی در ادامه به اظهارات عمرانی عضو اتحادیه ملی محصولات کشاورزی در سال های گذشته در مورد واردات سالانه 5 میلیارد دلار محصولات تراریخته به کشور اشاره کرد و گفت: این یعنی بدون اینکه مردم آگاه باشند این محصولات وارد سفره آنان شده است ضمن اینکه جز در 6 ماه اخیر مسئولان مربوطه هیچ‌گونه اطلاع رسانی صحیحی در این زمینه نداشته‌اند.

صدها کشاورز ایرانی سال۸۳برنج تراریخته کشت کردند
پروفسور کرمی ادامه داد:  این
عضو اتحادیه ملی محصولات کشاورزیبیان کرده که مقداری از این محصولات به شکل آزمایشی در کشور تولید و حتی برنج در سال۸۳در طبیعت رهاسازی شده و با استناد به گزارش مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام، صدها کشاورز در سال۸۳، این نوع برنج را کشت کرده‌اند.

فقط۳محصول تراریخته در ایران مجوز مصرف دارند

وی اظهارات حریرچی، قائم‌مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سال گذشته را مورد اشاره قرار می دهد و می گوید: بنا بر اظهارات این مسئول، تاکنون فقط۳محصول تراژنی یا تراریخته شامل دانه‌های روغنی کلزا، سویا و ذرت در ایران مجوز مصرف دارند و هیچ محصول یا فرآورده دستکاری ژنتیک شده دیگری در بازار کشور وجود ندارد.

محصولات تراریخته مجاز کشور کدامند؟

به گفته پروفسور کرمی، زینلی رئیس سازمان غذا و دارو در سال گذشته اعلام کرده که فقط 2 محصول سویا و ذرت به صورت تراریخته یا اصلاح ژنتیکی شده در بازار کشور وجود دارد و درج برچسب تراریخته بر روی این محصولات نیز اجباری شده است، تمام سویای وارداتی به ایران تراریخته است. از سوی دیگر بیش از۶میلیون تن ذرت و همچنین بخش اعظم غذای دام و طیور ما که وارداتی است تراریخته است.

15 سال است مردم تراریخته مصرف می کنند

وی به اظهارات تولایی رییس انجمن ژنتیک در سال گذشته اشاره کرد و ادامه داد: در اظهارات وی تصریح شده که حدود 90 درصد روغن مصرفی کشور ما وارداتی است که از آرژانتین و برزیل وارد می‌شود و بطور 100 درصد تراریخته است.اگر تراریخته بد است چرا در 15 سال گذشته که مصرف می‌شد این دعواها و مخالفت‌ها نبود؟

تصویر روغن های تراریخته در فروشگاه های سراسر کشور

ا

 

وی بیان داشت:متاسفانه با همه درخواست هایی که مردم در چند سال گذشته داشته اند که چرا مسئولین اطلاعات شفافی از لیست محصولات تراریخته موجود را بازار به مردم ایران نمی دهند؟ هنوز هم لیست دقیقی از این محصولات یا فراورده های واجد تراریخته ها منتشر نمی شود.

استاد تمام دانشکده علوم پزشکی بقیه الله تصریح کرد: با تحقیق و بررسی و گردآوری اطلاعات پراکنده موجود می توان گفت که محصولات تراریخته زیر در سفره غذایی مردم ایران وجود دارد ولی متاسفانه به دلیل نزدن برچسب تراریخته، مردم واقعا سردرگم در تشخیص آنها هستند و فقط بروی چند نوع روغن نباتی که برخی از آن را در تصاویر بالا مشاهده کردید نوشته شده: دستکاری ژنتیکی شده یعنی تراریخته.

پروفسور کرمی افزود: پس تقریبا اکثر روغن نباتی های بازار تراریخته است، و محصولات دیگری چون، ذرت، سویا و پنبه های وارداتی و احتمالا درصد کمی برنج تراریخته در بازار وجود دارد.

بنیانگذار انجمن بیولوژی ایران اظهار داشت: با توجه به ابلاغ قانون مصوب مجلس و دستور برچسب زنی اجباری توسط سازمان غذا و دارو هنوز این قانون اجرا نشده است. با توجه به اینکه مردم بدون برچسب زنی به هیچ وجه قادر به شناسایی محصولات تراریخته نیستند بنابراین لازم است این برچسب زنی سریعا اجرا شود.

وی خاطرنشان کرد: مردم ایران از مسئولین انتظار دارند با احترام به حقوق شهروندی مردم، حق انتخاب آنان، حق دانستن شفاف حقیقت، اهمیت سلامت و کشاورزی و داشتن غذای سالم، به این سوالات در مورد محصولات تراریخته روشن و شفاف پاسخ دهند.

همچنین اسناد زیر به وضوح نشان می دهند که ردپای محصولات تراریخته از کجاست.

دانش آموخته بنیاد راکفلر و رهبر جریان تراریخته در ایران کیست ؟
 

واردکننده و رهبر جریان تراریخته‌ها در ایران بی‌شک «بهزاد قره‌یاضی» است. قره‌یاضی از منظر سیاسی در حلقه نزدیکان «عیسی کلانتری» و «محمدباقر نوبخت» جای می‌گیرد. بررسی دیدگاههای این جریان مجالی دیگر می‌طلبد؛ لکن به‌طور اجمال نقش پرچم این جریان در مقوله کشاورزی ایران«ما نمی‌توانیم»بوده تا کشاورزی ایران زمینگیر شود.

در بسیاری از مواردی که درباره تغییر ساختارهای کشاورزی ایران ــ به‌نفع واردات و علیه تولید داخل ــ فعالیت مؤثری انجام شده ردپای این جریان به چشم می‌خورد. پیگیری جدی طرحهای «نکاشت»، «کشت فراسرزمینی»، «تراریخته» و آسیبهایی چون «نیشکر خوزستان» و«آزولا» از مواردی است که این جریان با اقامه دلیل غلط و انحرافی «عدم توانایی بخش کشاورزی در تأمین نیاز مردم» به آنها دامن زده‌ است، حال آنکه کشاورزی ایران بدون تردید ظرفیت تولید غذا برای 300 میلیون نفر را داراست.

قره‌یاضی نیز حدود سه دهه قبل با حمایت عیسی کلانتری، وزیر کشاورزی وقت، برای آموزش بیوتکنولوژی به «فیلیپین» و به مؤسسه‌ای متعلق به بنیاد راکفلر، فرستاده شد. سپس دانشنامه دکترای خود را آشکارا با تأمین مالی این بنیاد تدوین کرد. سپس با دریافت سازواره ژنی نوعی برنج از این بنیاد ــ که مقاومت گیاه به آفت را افزایش می‌دهد ــ و ورود آن به انواع بومی، مدعی تولید برنج تراریخته جدید در ایران شد!!

قره‌یاضی از سال گذشته تاکنون با حکم وزیر جهاد کشاورزی، عضو «کمیته صدور مجوز برای رهاسازی محصولات تراریخته» نیز هست. همچنین وی با حکم محمدباقر نوبخت، مسئول تدوین بودجه «پژوهشی» کل کشور در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، است و بودجه مراکز مختلف «پژوهشی» کشور به تصمیمات جریان منتسب به او وابسته است، ضمن اینکه بخش دانش و فناوری برنامه ششم را او تدوین کرده است.

تصویری از تشکر قره یاضی که از بنیاد صهیونیستی راکفلر بابت تامین مالی پروژه برنج تراریخته

ا



سطح زیرکشت تراریخته ها

سطح زیر کشت تراریخته در ایران حدود 1.3 میلیون هکتار گزارش شده؛ در حالی که هیچ مجوزی برای کشت این محصولات صادر نشده است.

ا

نقشه پراکندگی کشت تراریخته

این نقشه نشان می دهد که کشت این محصولات در کشورهای خاصی صورت می گیرد.

ا

 

تولید و تجاری سازی انبوه تراریخته ها در لایحه برنامه ششم توسعه

ا

 

نظر مراجع عظام تقلید در مورد تراریخته ها چیست؟

ا

خطرات تراریخته ها چیست؟

مصرف محصولات تراریخته سبب مرگ نیمی از موش های آزمایشگاهی بزرگ در عرض 3 هفته می شود، تراریخته با تاثیر روی سلول های جنسی آنها را دچار اختلال می کنند، تراریخته ها عامل نازایی هستند.

ا

 

خطرات ترایخته ها چیست؟

مصرف محصولات تراریخته سبب مرگ نیمی از موش های آزمایشگاهی بزرگ در عرض 3 هفته می شود، تراریخته با تاثیر روی سلول های جنسی آنها را دچار اختلال می کنند، تراریخته ها عامل نازایی هستند.

ا

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد