یک سال گذشت؛

سیلی موشکی سپاه به تروریست‌ها؛ ذوالفقار و قیام با هم از نیام درآمدند

کد خبر: 302130
|
09:40 - 1397/03/28
نسخه چاپی
سیلی موشکی سپاه به تروریست‌ها؛ ذوالفقار و قیام با هم از نیام درآمدند
اسلام آباد خبر: یکسال پیش و در چنین ایامی سپاه پاسداران در پاسخ به حلات تروریستی تهران با ۶ موشک، مواضع تروریست‌های داعش در استان دیرالزور سوریه را هدف قرار داد.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل ازشبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حدود ساعت 10 و 20 دقیقه صبح 17 خرداد سال گذشته بود که دو گروه تروریستی در اقدامی غافلگیرکننده دو نقطه مهم و حساس کشور یعنی مجلس شورای اسلامی و حرم مطهر امام راحل را مورد حمله تروریستی قرار دادند.

تروریست‌ها پس از به رگبار بستن مردم  و نیروهای حفاظتی مجلس شورای اسلامی و همچنین اجرای عملیات انتحاری در حرم حضرت امام خمینی، پس از درگیری با نیروهای امنیتی به هلاکت می‌رسند.

پس از این اقدام تروریست‌های داعش بود که جمهوری اسلامی ایران انتقام از داعش را در دستور کار خود قرار داد و فرماندهان نظامی هم در صحبت‌های خود بر این موضوع تاکید کردند.

سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه در این باره گفت: عمل های ما نهیب و ویرانگر است، در مورد امنیت ملی ما با هیچ کس تعارف نداریم و از مسببان و عاملان انتقام خواهیم گرفت و این موضوع را اثبات خواهیم کرد.

به گزارش تسنیم؛ سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح نیز در پیامی اعلام کرد:  فرزندان عاشورایی ملت ایران در نیروهای مسلح و نهادهای اطلاعاتی و امنیتی کشور با ملحوظ داشتن حق انتقام از مسببان و عاملان اقدام تروریستی اخیر در تهران، مصمم‌تر از گذشته راهبرد "مقابله عملی ضدتروریسم" را در دستور کار خود داشته و به‌پشتوانه اطلاعات 80میلیونی و اشراف اطلاعاتی بر تحرکات و برنامه‌های جبهه دشمن، درس‌های فراموش‌ناشدنی جدیدی به تروریست‌ها و حامیان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای آنان در نقطه دلخواه خواهند داد.

بر همین اساس در شامگاه روز 28 خرداد سال 96 یگان‌های موشکی نیروی هوافضای سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی با 6 موشک بالستیک ذوالفقار و قیام مقرهای تجمع و پشتیبانی تروریست‌های داعش در استان دیر الزور سوریه را از پایگاه‌های خود در استان‌های کرمانشاه و کردستان هدف قرار دادند. به موجب این عملیات، سپاه که لیلة القدر نامگذاری شد، تلفات سنگینی به تروریست‌های داعش وارد آمد و تعدای از سرکردگان آنها نیز به هلاکت رسیدند.


تصاویر شلیک موشک‌های سپاه

تصاویر شلیک موشک‌های سپاه





آماده سازی موشک‌ها

چرا سپاه استان دیرالزور سوریه را انتخاب کرد؟

استان دیرالزور در مرز سوریه و عراق و در کرانه رود فرات واقع شده است. پس از شکست سنگین تروریست‌ها در حلب که منجر به از دست رفتن پایگاه بسیار مهم آنها در شمال غرب سوریه شد، بسیاری از تروریست‌ها به دیرالزور در شرق و برخی مناطق اطراف آن در سوریه نقل مکان کرده‌ بودند. همچنین بخش مهمی از تروریست‌هایی که در پی شکست سنگین در موصل عراق به سوریه گریخته بودند در این منطقه حضور  داشتند.

بیشتر بخوانید: 

مستندات اصابت دقیق موشک‌های سپاه به مواضع داعش + تصاویر و نقشه‌

با توجه به اجتماع بخش مهمی از تروریست‌ها در منطقه دیرالزور، مقر فرماندهی و مراکز پشتیبانی و عملیاتی آنها نیز در این استان قرار گرفته بود، سپاه این منطقه را برای حمله موشکی خود انتخاب کرد.

ارسال آنلاین لحظه اصابت موشک‌های سپاه

سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه در جریان شلیک موشک‌های بالستیک سپاه به مقر داعش در دیرالزور سوریه گفت: دشمنان باید بدانند تهران، لندن و پاریس نیست و این یک کار کوچکی بود که انجام شد و اگر دست از پا خطا کنند، ضربات مهلک‌تر بر سر آنها فرود خواهد آمد.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه اظهار داشت: این موشک‌ها از ایران شلیک شد و بر فراز عراق عبور کرد و در سوریه فرود آمد و توسط هواپیماهای بدون سرنشینی که از اطراف دمشق به پرواز درآمده بود بر فراز دیرالزور اصابت‌ها را به صورت همزمان برای ما در ایران مخابره می‌کرد.

وی افزود: شناسایی و احاطه اطلاعاتی این تروریست‌ها به خودی خود یک دنیا مسئله است و شلیک این موشک‌ها از فاصله 700 کیلومتری و نشاندن روی یک ساختمان کوچک، خودش یک پیام است و آنها می‌فهمند عیار ایرانی‌ها کجاست.

سپاه پاسداران برای اینکه لحظه اصابت این موشک‌ها به اهداف از پیش تعیین‌شده را ثبت و ضبط کند، پهپادهایی را از حومه دمشق به آسمان دیرالزور اعزام کرد تا این وظیفه مهم را ثبت و ضبط کنند.

برهمین اساس، چند فروند پهپاد نیروی هوافضای سپاه با طی مسیری بیش از 300کیلومتری، به بالای سر اهداف رفته با موفقیت توانستند به‌طور زنده، لحظه اصابت موشک‌های بالستیک شلیک‌شده از ایران را به مرکز فرماندهی عملیات در داخل ایران ارسال کنند. پهپادهایی که در این بخش از عملیات مورد استفاده قرار گرفته است، همگی ایرانی بوده و از جمله پهپادهای عملیاتی سپاه، مستقر در سوریه بوده‌اند.

 
 

حمله موشکی سپاه به مواضع تروریست‌ها در سوریه نشان داد نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در حراست از امنیت ملی با هیچ کس تعارف ندارند و کوچکترین تهدیدی را با سیلی‌های محکم پاسخ می‌دهند.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد