مدیر آموزش وپرورش اسلام آبادغرب:

یک شکل کردن رنگ لباس دانش‌آموزان همسانی و قانونمندی را در کودکان پرورش می‌دهد

کد خبر: 302157
|
12:00 - 1397/03/31
نسخه چاپی
یک شکل کردن رنگ لباس دانش‌آموزان همسانی و قانونمندی را در کودکان پرورش می‌دهد
اسلام آباد خبر: مدیر آموزش وپرورش اسلام آبادغرب گفت: از دیدگاه روانشناسان یک شکل کردن رنگ لباس دانش‌آموزان ،همسانی ، قانونمندی ،جامعه پذیری و تطابق و اجتماعی شدن، را در کودکان پرورش می‌دهد.

به گزارشاسلام آباد خبر، جمال الدین برجی مدیر آموزش و پرورش شهرستان در نشستی که با حضور  مدیران مقاطع سه گانه ،مسئول انجمن اولیاء ومربیان و مدیران دوره ی ابتدایی برگزار شد؛ در خصوص لباس فرم مدارس وهماهنگی سرویس  ایاب وذهاب دانش آموزا با اشاره به موضوع لباس فرم  دانش آموزان اظهار کرد: یکی از مهترین ترین مسائل حوزه آموزش و پرورش  لباس فرم و سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزی است.

 

وی افزود : از دیدگاه روانشناسان یک شکل کردن رنگ لباس دانش‌آموزان ،همسانی ، قانونمندی ،جامعه پذیری و تطابق و  اجتماعی شدن، را در کودکان پرورش می‌دهد. باوجود این‌که دانش آموزان در طبقات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی مختلفی هستند سادگی و برابری و عدم تبعیض طبقاتی را درک می‌کنند. در واقع وقتی بچه‌ها خود را برابر با هم می‌یابند ارتباط  اجتماعی‌شان آسان می‌شود و طعم یکرنگی و همسانی را خواهند چشید، خود را یکی می دانند .

 

برجی گفت: فضای فیزیکی و مدیرتی مدرسه ،رنگ در و دیوار ، رنگ قلم و دفتر و کتاب ، رنگ و نوع  لباس کارکنان مدرسه  ، می‌توانند در نشاط و شادابی نسل امیدوار انقلاب موثر باشد.

 

مدیر آموزش و پرورش شهرستان با اشاره به دیدگاه های روانشناسان در مورد تاثیر رنگ بر شخصیت ، از رنگ به عنوان یک ابزار ارتباطی یاد کرد  وبا تاثیر رنگ بر شخصیت دانش آموزان و روحیه آنها ،از مدیران مدارس خواست ،از رنگهای شاد و زیبا و پارچه های ایرانی در تهیه لباس فرم دانش آموزان استفاده کنند.

 

,وی افزود: روانشناسان می گویند «رنگ‌های گرم مانند، شکلاتی ، زرد، قهوه‌ای، نارنجی هر قدر پررنگ‌تر شوند عواطف و هیجانات شدیدتری را نشان می‌دهند و رنگ‌های سرد مانند: سفید، سبز، آبی، طبیعت، احساس، شادابی و رهاشدگی را القا می‌کنند و رنگ‌های سفید و خاکستری در عین حال که در گروه رنگ‌های سرد طبقه‌بندی می‌شوند می‌توانند رنگ خنثی هم باشند.» بنابراین از آنجا که مدرسه محل فعالیت است باید ازرنگ‌های سبز، آبی و سرمه‌ای برای روپوش مدرسه استفاده شود تا احساس شادابی را به همراه داشته باشد. این مقام مسئول در ادامه گفت: از دیدگاه روان‌شناسان از آنجا که رنگ نارنجی و صورتی فعالیت را به ذهن منعکس نمی‌کنند برای لباس مدرسه در نظر گرفته نمی‌شوند. اما آبی کم‌رنگ، سبز چمنی، سبز لجنی، لاجوردی و سرمه‌ای پیشنهاد می‌شوند و رنگ‌های طوسی و خاکستری به دلیل خنثی بودن و عدم ایجاد احساس خاص توصیه نمی‌شوند ، باید رنگ‌هایی انتخاب شود که در شکل‌گیری حس مسوولیت‌پذیری و هویت کودک موثر باشد.

 

جمال الدین برجی به مدیران مدارس توصیه نمود: جهت حفظ آسایش و آرامش دانش آموزان و اولیاء با هماهنگی با  انجمن اولیا و مربیان مدارس از خودروهای مجاز دارای شرایط احراز شده  جهت سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان استفاده شود.

 

گفتنی ست؛ که دراین نشست نیز در خصوص سرویس ایاب وذهاب (سرویس دانش آموزی ) به ارائه راهکار و باز بینی  در خصوص اجرای طرح پرداخته شد.

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد