به گزارشاسلام آباد خبر، جمال الدین برجی مدیر آموزش و پرورش شهرستان در نشستی که با حضور مدیران مقاطع سه گانه ،مسئول انجمن اولیاء ومربیان و مدیران دوره ی ابتدایی برگزار شد؛ در خصوص لباس فرم مدارس وهماهنگی سرویس ایاب وذهاب دانش آموزا با اشاره به موضوع لباس فرم دانش آموزان اظهار کرد: یکی از مهترین ترین مسائل حوزه آموزش و پرورش لباس فرم و سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزی است.
وی افزود : از دیدگاه روانشناسان یک شکل کردن رنگ لباس دانشآموزان ،همسانی ، قانونمندی ،جامعه پذیری و تطابق و اجتماعی شدن، را در کودکان پرورش میدهد. باوجود اینکه دانش آموزان در طبقات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی مختلفی هستند سادگی و برابری و عدم تبعیض طبقاتی را درک میکنند. در واقع وقتی بچهها خود را برابر با هم مییابند ارتباط اجتماعیشان آسان میشود و طعم یکرنگی و همسانی را خواهند چشید، خود را یکی می دانند .
برجی گفت: فضای فیزیکی و مدیرتی مدرسه ،رنگ در و دیوار ، رنگ قلم و دفتر و کتاب ، رنگ و نوع لباس کارکنان مدرسه ، میتوانند در نشاط و شادابی نسل امیدوار انقلاب موثر باشد.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان با اشاره به دیدگاه های روانشناسان در مورد تاثیر رنگ بر شخصیت ، از رنگ به عنوان یک ابزار ارتباطی یاد کرد وبا تاثیر رنگ بر شخصیت دانش آموزان و روحیه آنها ،از مدیران مدارس خواست ،از رنگهای شاد و زیبا و پارچه های ایرانی در تهیه لباس فرم دانش آموزان استفاده کنند.
,وی افزود: روانشناسان می گویند «رنگهای گرم مانند، شکلاتی ، زرد، قهوهای، نارنجی هر قدر پررنگتر شوند عواطف و هیجانات شدیدتری را نشان میدهند و رنگهای سرد مانند: سفید، سبز، آبی، طبیعت، احساس، شادابی و رهاشدگی را القا میکنند و رنگهای سفید و خاکستری در عین حال که در گروه رنگهای سرد طبقهبندی میشوند میتوانند رنگ خنثی هم باشند.» بنابراین از آنجا که مدرسه محل فعالیت است باید ازرنگهای سبز، آبی و سرمهای برای روپوش مدرسه استفاده شود تا احساس شادابی را به همراه داشته باشد. این مقام مسئول در ادامه گفت: از دیدگاه روانشناسان از آنجا که رنگ نارنجی و صورتی فعالیت را به ذهن منعکس نمیکنند برای لباس مدرسه در نظر گرفته نمیشوند. اما آبی کمرنگ، سبز چمنی، سبز لجنی، لاجوردی و سرمهای پیشنهاد میشوند و رنگهای طوسی و خاکستری به دلیل خنثی بودن و عدم ایجاد احساس خاص توصیه نمیشوند ، باید رنگهایی انتخاب شود که در شکلگیری حس مسوولیتپذیری و هویت کودک موثر باشد.
جمال الدین برجی به مدیران مدارس توصیه نمود: جهت حفظ آسایش و آرامش دانش آموزان و اولیاء با هماهنگی با انجمن اولیا و مربیان مدارس از خودروهای مجاز دارای شرایط احراز شده جهت سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان استفاده شود.
گفتنی ست؛ که دراین نشست نیز در خصوص سرویس ایاب وذهاب (سرویس دانش آموزی ) به ارائه راهکار و باز بینی در خصوص اجرای طرح پرداخته شد.
نظر شما
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد