امام جمعه موقت اسلام آبادغرب:

نمایندگان مجلس باید در خصوص تصویب 20 دقیقه ای برجام برای مردم توضیح بدهند/ پس گرفتن امضای سوال از رییس جمهور برای نمایندگان یک ننگ است

کد خبر: 302160
|
16:20 - 1397/04/01
نسخه چاپی
نمایندگان مجلس باید در خصوص تصویب 20 دقیقه ای برجام برای مردم توضیح بدهند/ پس گرفتن امضای سوال از رییس جمهور برای نمایندگان یک ننگ است
اسلام آبادخبر: امام جمعه موقت اسلام آبادغرب گفت: نمایندگان مجلس باید در خصوص تصویب 20 دقیقه ای برجام برای مردم توضیح بدهند و همین ماجرا را برای FATF بسنجند و شتابزده تصویب نکنند که ملت دیگر این را نخواهد پذیرفت.

به گزارشاسلام آباد خبر، حجت الاسلام روح اله کرمی نیا امام جمعه موقت اسلام آبادغرب در خطبه های نمازجمعه امروز با اشاره به خروج ترامپ از برجام، اظهار کرد: برجام در حال کهنه شدن و از رونق افتادن است و کم کم  سند مذاکره دیگری بر سر زبان ها افتاده است.

 

 

وی افزود: ترجمه سندی از برجام که بدست مردم رسید شباهت کمی به اصل داشت و سند برجام جای جای آن به نفع آمریکا بود و ترامپ با خروج از برجام این سند طلایی را که به نفع آمریکا بود از دست داد و امید داشت که ایران برای مذاکره بازگردد، اما رییس جمهور کشورمان بازگشت به برجام را مردود دانست.

 

 

امام جمعه موقت اسلام آبادغرب با اشاره به فرمایشات رهبری در سالروز رحلت امام(ره)خاطرنشان کرد: تیم مذاکره کننده ما توان تلاش خود را انجام دادند اما نتوانستند و اینکه کشورهای اروپایی بخواهند هم دست از انرژی هسته ای بکشیم و هم تحریم های ما سرجای خود باشد این یک خواب آشفته ای است که تعبیر نخواهد شد و همانجا دستور دادند فعالیت هسته ای از سر گرفته شود.

 

 

وی تصریح کرد: نمایندگان مجلس باید در خصوص برجام برای مردم توضیح بدهند و مردم هم باید از ایشان بپرسند، سند مهم مذاکرات بین المللی برجام که در عرض 20 دقیقه در مجلس تصویب می شود باید هم عاقبتش چنین باشد، اما نمایندگان مجلس باید متوجه باشند که آزمودن یک تجربه خطا باز هم خطاست ، نمایندگان باید توجه داشته باشند که برجام را چگونه تصویب کردند و همین ماجرا را برای FATF  بسنجند و به دقت بررسی نمایند و شتابزده تصویب نکنند که ملت دیگر این را از شما نخواهد پذیرفت.

 

 

خطیب نمازجمعه  اسلام آبادغرب گفت: مجلس و موکلین محترم مجلس که قسم خورده اند که مشکلات و مسائل مردم را در آنجا بازگو کنند و به نفع مردم عمل کنند باید با حساسیت سند FATF را بررسی نمایند، چون مردم یک بار تجربه نمایندگان را در تصویب برجام دیدند و برای بار دوم از ایشان نخواهند پذیرفت.

 

 

وی با اشاره به صحیفه امام خمینی (ره) گفت: امام راحل(ره) در سال 60 فرمودند؛ مجلسی ها بترسید از آن روزی که باطن ذات شما برای مردم آشکار شود، آنروز، روز فاتحه شماست، باطن ذات شما تا آخر پنهان نمی ماند.

 

حجت الاسلام کرمی با بیان اینکه رای مردم به نمایندگان برای دفاع از حق مردم است؛ پس چرا در ماجرای موسسات مالی و اعتباری ، برخی نمایندگان سوال شان را از رییس جمهور پس گرفتند، چرا اصلا امضا کردید بعد پس گرفتید، این برای مردم آشکار است که بخاطر برخی مسائل که گفتن آنها مصلحت نیست امضای خود را پس بگیرید و این یک ننگ است برای برخی نمایندگان مجلس و به قول امام(ره) باید بترسید از آن روزی ذات شما برای مردم مشخص شود .

 

 

وی افزود: اکنون با پیشرفت ارتباطات و شبکه های اجتماعی مردم آگاه و فهیم هستند، ملت ما تلاش تیم دیپلماسی در برجام و تلاش نمایندگان مجلس را دیدند و می بینند مثلا" ملت تلاش ملی پوشان را در مقابل تیم قدرتمند اسپانیا دیند، هرچند نتجه نگرفتند اما با وجود تلاش بسیار این عزیزان این باخت برای ملت ایران شیرین است، چون شجاعانه بازی کردند و مردم دیدند و باور کردند، مجلس و دولت هم باید با الگو گرفتن از این بازی بین المللی باید شجاعانه وارد میدان شود، چون ملت ایران و خون شهدا پشتیبان آنهاست.

 

امام جمعه موقت اسلام آبادغرب عنوان کرد: مسئولین ما باید قدر صندلی های مدیرتی خود را بدانند چون برای هر صندلی مدیریتی در کشورمان یک کربلا(بیش از72تن) شهید داده ایم و این مسئولیت را برای ما سخت تر می کند.

 

 

وی افزود: دشمنان ما خود را به آب و آتش می زنند تا جایگاه ولایت را در جمهوری اسلامی ایران تضعیف کنند و امام (ره) در این رابطه فرمودند پشتبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد.

 

 

حجت الاسلام کرمی نیا با اشاره به مشکلات اقتصادی داخلی نظیر گرانی، کاهش قدرت خرید مردم و سبد خالی خانواده ها  از عمده ترین مشکلات کشور است و مسئولین لازم است به داد مستضعفین برسند و اجازه ندهند مسائل پشت پرده به اقتصاد کشور ضربه بزند.

 

 

وی با اشاره به مناسبت های پیش رو گفت: امروز جمعه اول تیر ماه سالروز تشکیل سازمان تبلیغات اسلامی به فرمان امام(ره) در سال 60 و هم چنین تخریب قبور بقیع هست و روز سه شنبه سالروز مبارزه با مواد مخدر است که انشاءالله روزی بیاید از دست این بلای خانمانسوز رهایی پیدا کنند.

 

حجت الاسلام کرمی نیا با اشاره به 7 تیر شهادت مظلومانه شهید بهشتی و یارانش، گفت: امام (ره) در یک جمله فرمودند که بهشتی به تنهایی یک ملت بود و منافقین کوردل و دشمنان می دانستند که چه کسانی می توانند آینده این کشور را روشن کنند و به همین خاطر این جنایت فجیع را انجام دادند.

 

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد