معاون استاندار کرمانشاه در واکنش به خبر مرصاد:

در امهال وام‌ها رانتی در کار نیست / امهال واحدهای تولیدی زلزله‌زده به شرط تایید کمیته سه‌جانبه

کد خبر: 302169
|
11:00 - 1397/04/02
نسخه چاپی
در امهال وام‌ها رانتی در کار نیست / امهال واحدهای تولیدی زلزله‌زده به شرط تایید کمیته سه‌جانبه
اسلام آباد خبر: معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه با تاکید بر اینکه در امهال وام‌ها رانتی در کار نیست، گفت: استمهال وام‌های واحدهای تولیدی زلزله‌زده به شرط تایید کمیته سه‌جانبه است.

به گزارشاسلام آباد خبر،رضا رحیمی گفتگو با خبرنگارشبکه اطلاع رسانی مرصاددر واکنش به خبر مرصاد در موردابهامات مطرح شده در خصوص امهال وامزلزله زدگان اظهار داشت: بر اساس مصوبه دولت وام های زیر۵۰میلیون تومان در۹شهرستان و 2 بخش شامل آنهایی که تا قبل از زلزله وام گرفته‌اند به مدت دو سال امهال می شود.

 وی در مورد اینکه در مصوبه دولت اصل تسهیلات پرداختی قید شده، رقم دقیق این وام‌های امهال شده چقدر است، گفت: دقیقا نمی دانم چه مبلغی است.

 معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کرمانشاه در پاسخ به اینکه آیا در امهال وام‌ها رانت وجود دارد یا خیر نیز تصریح کرد: بحث امهال وام ها یک امتیاز است برای مردمی که در زلزله خسارت و آسیب دیدند، اما رانتی در کار نیست.

رحیمی خاطرنشان کرد: دولت تصمیم خوبی گرفته است و این اولین بار است در طول تاریخ در خصوص چنین بلایایی که دولت این مبلغ را از محل بودجه عمومی تامین می‌کند و در واقع با پرداخت اصل سود به جای مردم به بانک، آنرا به مردم هبه کرده است. 

وی بیان داشت: وامهای بالای۵۰میلیون تومان نیز به شرط تایید خسارت در کمیته سه جانبه متشکل از دستگاه های اجرایی، مدیریت بحران و فرمانداری ها تا دو سال مشمول امهال وام ها می شوند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کرمانشاه گفت: ممکن است وامهای کلان هم مشمول امهال شوند مثلاً وام 10 میلیارد تومانی کارخانه آرد سرپل ذهاب که در زلزله کاملا نابود شده است آیا با این حال باید انتظار داشته باشیم اقساطش را پرداخت کند ؟

رحیمی در مورد تعداد وام های کلانی که مشمول امهال وام‌ها شده‌اند نیز تصریح کرد:‌ گفت آمار دقیقی نداریم ستاد بحران در جریان است.

وی در مورد برخی واحدهایی که به غیر از 9 شهرستان و 2 بخش مصوبه دولت مشمول امهال وام‌ها شده‌اند نیز گفت: ممکن است هر جایی از استان که واحدی لطمه خورده باشد شامل این امهال می شود اگر کمیته سه‌جانبه تایید کند، اما وام‌های زیر۵۰میلیون تومان صرفاً در۹شهرستان و دو بخش مشخص شده قابل اعمال است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد