روحانی در همایش سراسری قوه قضاییه :

کمبود واقعی نداریم/ اطمینان می دهیم مردم در نیازمندی های روزانه مشکلی نخواهند داشت

کد خبر: 302180
|
12:00 - 1397/04/05
نسخه چاپی
کمبود واقعی نداریم/ اطمینان می دهیم مردم در نیازمندی های روزانه مشکلی نخواهند داشت
اسلام آباد خبر: رئیس‌جمهور به وجود بدخواهان ایران بویژه پس از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: امروز وحدت، اتحاد، یکپارچگی، همدلی، هم سخنی و هم نوایی ما باید از همیشه بیشتر باشد.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل ازشبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسن روحانی روز سه شنبه در همایش سراسری قوه قضاییه که در سالن اجلاس سران برگزار شد، افزود: ما سه درخت به نام قوه مقننه، مجریه و قضاییه یا سه نوع حاکمیت در کشور نداریم.

وی به وجود بدخواهان ایران بویژه پس از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره و خاطرنشان کرد: امروز وحدت، اتحاد، یکپارچگی، همدلی، هم سخنی و هم نوایی ما باید از همیشه بیشتر باشد. 
رییس جمهوری خاطرنشان کرد: هر زمان که ملت ایران پیروزی بزرگی را در سطح منطقه و جهان به دست آورد، دشمنان در برابر این ملت بزرگ ظاهر شدند.
روحانی با بیان این که پیروزی انقلاب اسلامی در 40 سال پیش بزرگ ترین پیروزی ملی ما بود، یادآور شد: در این پیروزی همه ملت ایران در برابر استبداد و استعمار قیام کردند.
وی ادامه داد: انقلاب اسلامی پیروزی یک جناح، حزب، قشر یا یک بخش از جامعه نبود، پیروزی استقلال ملت ایران، آزادی و حکومت مورد خاص این ملت، یعنی جمهوری اسلامی بود.

وی با بیان اینکه آیت الله بهشتی معمار تشکیلات قوه قضاییه، سیاستمداری حکیم و البته مظلوم بود، گفت:‌ هر چه به سیره شهید بهشتی نزدیک شویم، بر موفقیت و محبوبیت قوه قضاییه افزوده می شود،  شهید بهشتی پلی میان فقه، سیاست و اخلاق حکمرانی بود.
روحانی افزود: بیش از سایر اصول مختلف قانون اساسی، باید درباره اصل ۵۷ سخن بگوییم، هر سه قوه از امتیاز استقلال برخوردارند و از یک ریشه اند.
رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه امروز همنوایی و همراهی قوا باید از همیشه بیشتر باشد، یادآورشد:‌هر زمان ملت ایران پیروز شد، دشمنان توطئه ای جدید کردند، وظیفه امروز ما ارتقای اعتماد و امید ملت است، آبرو و حقوق مردم باید مورد احترام همه ارکان نظام باشد.
وی گفت: انقلاب ما پیروزی استقلال، آزادی و حکومت مورد خواست ملت، یعنی جمهوری اسلامی بود، انتخابات متعدد و تشکیل قوا و نهادها در سال ۵۸ انجام شد، به فاصله سه ماه از تشکیل مجلس، جنگ ظالمانه ای را به ملت ما تحمیل کردند.
روحانی ادامه داد: تحریم نفتی دوران کلینتون، آغاز توطئه دیگر دشمن بعد از جنگ و دوران سازندگی بود، اعلام بی طرفی فعال ایران در جنگ آمریکا علیه عراق، تصمیمی هوشیارانه برای عبور از توطئه ای بزرگ بود، ادعاها علیه فعالیت هسته ای ایران، توطئه بعدی آمریکا بعد از حمله دوم آنها به عراق بود.
رئیس‌جمهور افزود:‌ ملت، رهبری و مسوولان پیروز شدند؛ امروز فعالیت هسته ای ایران مورد تایید جامعه جهانی است، از پرونده هسته ای ایران امنیت زدایی کرده و از فصل هفتم منشور ملل متحد خارج شدیم، رفع تحریم ها را بر اساس قطعنامه ۲۲۳۱ به تصویب رساندیم. آمریکا شکست خورد و درصدد فرامرزی کردن تحریم های یکجانبه خود علیه ایران است.
وی ادامه داد:‌ حق خود از بازار جهانی نفت را پس گرفتیم؛ این موفقیت ها خوشایند صهیونیستها و آمریکا نیست، تلاش اول دولت جدید آمریکا این بود که ایران از برجام خارج شود تا پرونده هسته ای ما را مجددا امنیتی کنند، آژانس را برای گزارش علیه ایران تحت فشار گذاشتند اما مسوولان ما با دقت و ایستادگی توطئه شان را خنثی کردند؛ برنامه سوم آمریکایی ها، خروج اروپا از برجام بود که در این راه هم ناموفق بودند، آمریکا با بالاترین هزینه ممکن از تعهدات خود در برجام خارج شد، آرزوی بزرگ ترامپ این بود که بعد از او، ما هم بلافاصله از برجام خارج شویم.
وی تصریح‌کرد:‌ موفقیت های ورزشی نشان می دهد ملت از غرور و منافع ملی خود دست بر نمی دارد.
وی با بیان اینکه قاضی باید بین خود، خدا، قانون، وجدان و نیز مستقلانه تصمیم بگیرد، گفت: حتی اگر کسی از مولا علی (ع) شکایت داشت؛ در دادگاه حاضر و از خود دفاع می کرد، استقلال قضا و قاضی از بزرگترین افتخارات نظام است، نقش مسوولان پر تلاش دستگاه قضایی در افزایش اعتماد بین نظام و مردم برجسته تر از دیگران است. هر که امید مردم را می شکند و مردم را نگران می کند در مسیر دشمن است؛ برای رسیدگی شاکی خصوصی نمی خواهد.
رئیس‌جمهور اظهارداشت: درآمدمان نسبت به مخارج در ماههای اخیر افزایش یافته است، کمبود واقعی نداریم، دشمنان بدنبال نگران کردن مردم هستند.
وی گفت:‌ یکهزار میلیارد تومان برای تامین آب مناطق کم آب اختصاص دادیم، اطمینان می دهیم مردم در نیازمندی های روزانه مشکلی نخواهند داشت؛ در بسیاری از کالاهای اساسی نیازی به واردات نداریم.
روحانی تصریح‌کرد: توقع از رسانه ها، نخبگان و تریبون داران بالاست؛ با حفظ سرمایه اجتماعی دشمنان را شکست می دهیم. انتقاد مفید است؛ اما نباید تریبونها برای تخریب، تهمت، افترا و دروغ آزاد باشند؛ عدالت سیاسی و اقتصادی، توزیع عادلانه قدرت و ثروت است، عدالت اجتماعی یعنی حقوق و منزلت هیچ شهروندی آسیب نبیند.
وی با بیان اینکه احساس عدالت، امنیت و امید می آفریند، گفت: بار اقتصاد بر دوش هر سه قوه است؛ برخورد قاطع با فساد و رسیدگی سریع به پرونده های اقتصادی؛ زمینه ساز امنیت سرمایه گذاری است؛ به ایرانیان خارج از کشور امنیت خاطر و تسهیلات بیشتری اختصاص بدهیم.
روحانی ادامه داد: اگر فضا را بازتر کنیم، همه ایرانیان سفیر ایران خواهند بود، از فضای مجازی باید برای شفافیت و اشتغال استفاده کنیم؛ افزایش اعتماد و امید مردم بهترین راهکار برای ثبات نظام و اقتصاد است؛ هر سه قوه، باید تحت نظارت رهبر انقلاب منسجم باشند، جلسات هماهنگی اقتصادی سه قوه ادامه می یابد؛ رضایت خدا و مردم دو هدف اصلی است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها