مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اسلام آبادغرب مطرح کرد:

غلظت آلودگی هوا در اسلام آبادغرب به حد هشدار رسید/ مردم ماسک بزنند

کد خبر: 302207
|
14:50 - 1397/04/09
نسخه چاپی
غلظت آلودگی هوا در اسلام آبادغرب به حد هشدار  رسید/ مردم ماسک بزنند
اسلام آبادخبر: مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اسلام آبادغرب با اعلام اینکه؛ غلظت آلایندگی هوا در اسلام آبادغرب به حد هشدار رسید، گفت: مردم ماسک بزنند و مایعات بیشتری مصرف نمایند.

به گزارشاسلام آباد خبر، در یک دهه گذشته گردو خاک و آلودگی هوا بیشتر در فصل تابستان و پاییز مهمان ناخوانده مردم منطقه غرب استان کرمانشاه بوده است؛ از عصر روز گذشته  باز هم گرد و غبار و آلایندگی جوی غلیظ تر از گذشته از سمت غرب آسمان شهرستان اسلام آبادغرب را در بر گرفت، که با توجه به کاهش دید افقی موجب کاهش تردد در سطح شهر و نفس کشیدن سخت برای مردم شهرستان شد.

 

به گزارش خبرنگاراسلام آباد خبر، دفتر پرستاری بیمارستان امام(ره) اسلام آبادغرب اعلام کرد که خوشبختانه در این رابطه تاکنون مراجعه اورژانسی به بیمارستان نداشته ایم.

 

در همین رابطه دکتر محمدرضا نادری مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اسلام آبادغرب در گفتگو بااسلام آباد خبر،اظهار کرد: بر اساس تجربیات قبلی غلظت PSI  این گرد و غبار بر اساس شاخص های تعریف شده بالاست.

 

وی افزود: شاخص های  آلایندگی هوا حدود مختلفی نظیر؛ حد سلامت، هشدار ، اضطرار و بحران  را دارد که در این مرحله در حد هشدار قرار دارد .

 

وی افزود: تمام زندگی انسان بر اساس قلب و ریه است و در احیا در علم پزشکی به احیا قلب و ریه خلاصه می شود و زمانی که ریه دچار مشکل باشد طبیعی است که تمام بدن دچار مشکل می شود.

 

دکتر نادری بیان داشت در این حد آلودگی هوا عموما" کودکان، سالمندان ، افراد دارای مشکل قلبی و ریوی و افرادی که دارای بیماری های زمینه ای  به هر نوعی که توان جسمی شان کاهش پیدا کرده، قاعدتا" باید از ماسک استفاده نمایند و ترجیحا" در منزل بمانند و در تردد های ضروری به بیرون از منزل در کوتاه ترین زمان ممکن از ماسک استفاده نمایند و سریع به منزل برگردند  و استراحت نمایند تا هوا به حد نرمال برسد.

 

 

وی افزود: بر اساس توصیه های طب سنتی اسلامی مصرف شیر نیز مفید است ، در چنین موارد آلودگی هوا مردم میوه، سبزیجات و مایعات بیشتر مصرف نمایند و توصیه های ایمنی را جدی بگیرند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد