چرا رژیم صهیونیستی از جنگ در سوریه حمایت می‌کند؟

جنگ 72 ملت در سرزمین شامات با حمایت غربی عبری عربی

کد خبر: 302233
|
10:10 - 1397/04/12
نسخه چاپی
جنگ 72 ملت در سرزمین شامات با حمایت غربی عبری عربی
اسلام آباد خبر: سرنگونی دولت بشار اسد از مهم ترین اهداف اسرائیل و آمریکا است، زیرا سوریه بزرگترین پشتیبان جنبش‌های مقاومت در جهان عرب بر ضد رژیم صهیونیستی است.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل از خبرنگار حوزه تحولات منطقه گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پس از گذشت 7 سال از آغاز بحران سوریه، امروز این کشور با همراهی محور مقاومت توانسته تروریست‌ها را در بیشتر مناطق این کشور تار و مار کند، تروریست هایی که آمده بودند تا بمانند، اما رفتنی شدند. سوریه تا همین دو سال قبل به عنوان بزرگترین جذب کننده تروریسم در جهان شناخته می‌شد. از سال 2012 تا 2016 نزدیک به 90 هزار تروریست از 90 کشور جهان در قالب گروه‌های مختلف در سوریه فعالیت می‌کردند که این تعداد هر روز رو به افزایش بود.

در شکل گیری و تداوم بحران سوریه نیز مانند همه بحران‌های دیگر نامی آشنا به چشم می‌‎خورد، آمریکا. ایالات متحده، ترکیه، کشورهای غربی و هم‌پیمانان عربی و غیر عربی مخالف حکومت بشار اسد و جریان مقاومت در منطقه، عاملان اصلی جنگ در سوریه و تشدید و تداوم آن بودند. در واقع گروه‌های تروریستی به نیابت از این کشورها سوریه را درگیر جنگی هفت ساله کردند،گروه‌هایی که مقامات غربی و عربی بارها به صورت علنی و غیر علنی از آنها به عنوان تهدیدی بالقوه برای امنیت داخلی خود یاد کرده‌اند.

جنگ 72 ملت در سرزمین شامات با حمایتی غربی عبری عربی

دولت سوریه در پی آغاز این حوادث، از تحرکات هدفمند برای ناآرام کردن کشور در راستای توطئه‌ای خبر داد که برای از بین بردن یکی از ارکان مهم محور مقاومت و ایجاد آشوب و ناآرامی در سوریه در راستای منافع رژیم صهیونیستی طراحی شده بود.

در همان زمان دولت سوریه از کشف مقادیر زیادی سلاح، مهمات و پول در مسجدی در درعا که افراد مسلح ذخیره کرده بودند و ارسال یک میلیون اس‌ام‌اس از سوی رژیم صهیونیستی برای تحریک مردم خبر داد تا جزئیات بیشتری از توطئه خطرناک غربی‌ها و برخی اعراب برای ناامن کردن سوریه یکی از ارکان جبهه مقاومت برملا شود، کشوری که همواره حامی مقاومت لبنان و فلسطین بوده و هم‌اکنون پذیرای شمار زیادی آواره فلسطینی در خاک خود است.

در همان روزها شواهد به وضوح نشان می داد با توجه به حضور گروه‌های مختلف تروریستی در سوریه و همکاری اتباع کشورهای مختلف جهان با این گروه‌ها، دامنه و تبعات جنگ تنها محدود به سوریه نمی شود و علاوه بر کشیده شدن دامنه آن به کشورهای همسایه و حتی منطقه غرب آسیا، دیگر قاره‌های جهان یعنی اروپا، آمریکا، آفریقا و استرالیا نیز متاثر از آن خواهند بود. این پیش‌بینی‌ای بود که بسیاری از کارشناسان سیاسی دنیا خطر آن را گوشزد کرده بودند که همان هم شد و تروریست تا قلب اروپا پیش رفت.
 
جنگ 72 ملت در سرزمین شامات با حمایتی غربی عبری عربی
 
سرنگونی دولت قانونی و مردمی بشار اسد از مهم ترین اهداف اسرائیل و آمریکا بود، زیرا سوریه بزرگترین پشتیبان جنبش‌های مقاومت در جهان عرب بر ضد رژیم صهیونیستی است، چه مقاومت اسلامی حزب‌الله در لبنان و چه جنبش‌های مقاومت فلسطین، جنبش‌هایی که قطعا تهدیدی برای رژیم اسرائیل به‌شمار می‌روند. سوریه نقطه اتصال بین محور مقاومت از ایران تا عراق و لبنان و فلسطین اشغالی است و در صورت سقوط سوریه، خط مقاومت در معرض آسیب‌های بزرگی قرار خواهد گرفت و به همین دلیل بود که کشورهای غربی و در رأس آنها آمریکا به تشدیدکردن درگیری‌ها و جنگ در سوریه به شیوه‌های مختلف روی آوردند و شدیدا از تروریست‌ها حمایت کردند.
 
سرانجام فشارهای ناشی از سوخوهای روسی و موفقیت‌های ارتش سوریه و محور مقاومت، شکست‌های سختی بر تروریست‌ها و در راس آنان داعش در سوریه و عراق تحمیل شد و به همین دلیل تروریست‌ها وادار شدند تا ضمن تمرکز بر اهمیت نبرد در مناطق بسیار جزئی تحت اشغال خود، عملیات‌های تروریستی انتحاری را که در لبنان، انگلیس، سوئد، بلژیک، آلمان و فرانسه و بلژیک مرتکب شدند، در دستور کار قرار دهند یا آتش‌بس صوری ایجاد کنند تا شاید بتواند جنگ را به جبهه‌ای دیگر بکشانند و برای خود فرصت بخرند، فرصتی که شواهد نشان می‌دهد این بار دیگر ایجاد نخواهد شد.
 
جنگ 72 ملت در سرزمین شامات با حمایتی غربی عبری عربی
 
شواهد حاکی است که پیوند تنگاتنگی میان رژیم صهیونیستی و تروریست‌های تکفیری فعال در سوریه وجود دارد. در زمستان 96 بود که سخنگوی تروریست‌های مسلح در سوریه، رسما از تل‌آویو بازدید کرد! به نوشته روزنامه صهیونیستی هاآرتص، حمایت اسرائیل از گروه‌های شورشی در سوریه، با هدف مقابله با حضور ایران در سوریه صورت می‌گیرد و تل‌آویو قصد دارد که نیروهای وابسته به ایران را تا 60 کیلومتر از مرزهای خود، دور نگه دارد.
 
«نفتالی بنت» وزیر آموزش و عضو ارشد کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی نیز گفت: نباید داعش را از بین ببریم تا ایران جای آن را بگیرد. رویکرد ایران، ایجاد گذرگاهی برای رسیدن به مدیترانه است. ما باید این گذرگاه را نابود کنیم و این کاری است که انجام می‌دهیم. گفته‌ایم به ایران اجازه نمی‌دهیم در سوریه تثبیت شود و آن را ثابت می‌کنیم.

ارتش سوریه در کنار نیروهای حزب الله لبنان و کمک مستشاری جمهوری اسلامی ایران، تروریست‌ها را در مسیر شکست قرار داده و آنان روحیه خود را از دست داده‌اند و همین موضوع، علت حملات مکرر اسرائیل به مواضع نظامی در سوریه است. همزمان با حملات اسرائیل به سوریه، تروریست‌های زخمی شده در این کشور از طریق جولان اشغالی در بیمارستان‌های اسرائیلی درمان می‌شوند. شواهد حاکی است که درمان تروریست‌های زخمی در مراکز درمانی رژیم صهیونیستی از سال 2014 آغاز شده  و تاکنون حدود چهار هزار تروریست زخمی شده در سوریه در بیمارستان‌های اسرائیلی درمان شدند.

جنگ 72 ملت در سرزمین شامات با حمایتی غربی عبری عربی

حمایت‌های بی دریغ رژیم صهیونیستی از تروریست‌های تکفیری کار را به جایی رساند که صدای دبیر کل سازمان ملل هم درآمد.  آنتونیو گوترش اعلام کرد: اسرائیل مراکزی را در منطقه حد فاصل میان مرزهای سوریه و جولان ایجاد کرده که گروه‌های تروریستی به آنجا رفت‌وآمد دارند. اسرائیل همچنین بیمارستانی را در نزدیکی این منطقه تأسیس کرده و مدعی است، به غیرنظامیان سوری خدمات پزشکی می‌دهد!

خدمات پزشکی تا حدی است که روزانه چندین تن از تروریست ها از طریق مرزهای زمینی یا هوایی به این سرزمین می روند و پزشکان صهیونیست تمام امکانات و توان خود را برای مداوای آنها و بازگشت دوباره به میدان های نبرد در سرزمین های مسلمانان به کار می گیرند.

از سوی دیگر پشتیبان اصلی مالی تکفیری، رژیم اسرائیل است و این موضوع بارها توسط سران این رژیم غاصب رسما اعلام شده است.در واقع منابع مالی داعش و جبهه‌النصره از سوی کشورهای حوزه خلیج فارس مثل عربستان، امارات، بحرین و به ویژه رژیم غاصب صهیونیستی تامین می شود. حتی سلاح‌های پیشرفته داعش که برخی از ارتش‌های رسمی دنیا هنوز هم به آنها دسترسی ندارند،  ساخت اسرائیل بوده و از طریق مرزهای سوریه و عراق در میدان جنگ به دست تروریست ها می‌رسد. صهیونیست‌ها از سال 2016 برای اعطای کمک تسلیحاتی به تکفیری‌ها، یگانی ویژه ایجاد و به تحویل کمک هایی چون «سلاح، مهمات و پول برای پرداخت حقوق بهتروریست ها مبادرت کردند.

جنگ 72 ملت در سرزمین شامات با حمایتی غربی عبری عربی

سازمان ملل متحد نیز بارها اعلام کرده رژیم صهیونیستی به تناوب توافق‌نامه های آتش‌بس  را نقض می کند، توافق نامه هایی که خودشان به ثمر می رسانند تا برای تروریست ها زمان بخرند. در چند ماه اخیر جنگنده‌های رژیم صهیونیستی چندین بار حملاتی را به سوریه انجام داده‌اند که وحشیانه ترین آن‌ها  حمله پایگاه‌هایی در حومه دمشق و حمص و به خصوص T4 بود. اسرائیل تاکنون بالای 100 بار توافق‌نامه پایان درگیری را نقض کرده است. آنها راه های بسیاری را برای حمایت از تکفیری ها در پیش گرفتند از حمله مستقیم به مواضع محور مقاومت در لحظات حساس تا زمان خریدن برای تروریست‌ها با اجرای آتش بس‌های صوری و نقض همه آنها و پرتاب مهمات و غذا به وسیله هواپیما برای تکفیری ها.

 نیروهای تکفیری درس های خود را در مدارس تکفیری که با هزینه وهابیت و اسرائیل تاسیس و اداره می شوند فرا می گیرند و برای گذراندن دوره های عملی خود، زیر نظر موساد به سوریه و عراق اعزام می شوند. هر چه داعش به پایان راه نزدیک تر می شود، جزئیات بیشتری از پشت پرده تکفیری ها نمایان می شود، مثل یهودی بودن سیمون الیوت که جهان او را با نام مستعار ابوبکر البغدادی می شناسد.

هفت سال قبل اسرائیل پس از شکست در جنگ‌های مستقیم مثل جنگ 22 روزه و 33 روزه، با بررسی نهادهای امنیتی خود به این نتیجه رسید که تنها راه مقابله با مقاومت اسلامی لبنان و فلسطین جنگ نیابتی و حمایت از افراط گرایی است و در این پروسه به تجهیز گروه‌های تروریستی مثل داعش، جبهه‌النصره و احرارالشام پرداخت. جنگ سوریه بهترین فرصت برای اسرائیل و دستگاه اطلاعاتی رژیم صهیونیستی بود تا از گروه‌های تکفیری در شمال و جنوب "شامات" حمایت کند، حمایتی که با هم نتیجه نداد.

جنگ 72 ملت در سرزمین شامات با حمایتی غربی عبری عربی

امروز در تابستان سال 2018 میلادی تکفیری‌ها نفس‌های واپسین خود را می کشند؛ تروریست‌هایی که آمده بودند تا بمانند، اما همگی رفتنی شدند. کمک‌های مالی، تسلیحاتی و انسانی محور عبری عربی غربی نیز نتوانست انقراض تروریست‌ها را به عقب بیاندازد. داعشی که روزی اراضی گسترده ای از عراق و سوریه را در اشغال خود داشت و هر روز آن مناطق را با قوانین جنگل خود شخم می‌زد، بعد از اخراج کامل از عراق، در گوشه رینگ سوریه گرفتار شده و در حالت احتزار قرار گرفته است.

داعش و اربابانش گمان می کردند که جنگ با سوریه، فقط جنگ با یک کشور است، در صورتی که جنگ با سوریه جنگ با یک تفکر بود، تفکر مقاومت. سوریه در نوک پیکان محور مقاومت برای مقابله با رژیم صهیونیستی قرار داشته و دارد و ساقط شدن آن می توانست گران تمام شود، به همین دلیل در روزهای جولات تکفیری ها در خاک این کشور، محور مقاومت وارد میدان شد و قاعده بازی را تغییر داد. روسیه، لبنان، عراق و ایران با درخواست مستقیم مردم و ملت سوریه به کمک آمدند و طومار تروریست‌ها را در هم پیچیدند. تکفیری‌هایی که آمده بودند تفکر مقاومت را از بین ببرند، امروز خود از بین رفته اند، در حالی که مقاومت ماندنی شد؛ مقاومتی که عنقریب است به سراغ اسرائیل هم برود، زمان همه چیز را مشخص می کند...

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد