نشان دادیم با حجاب هم می توان قهرمان بود/ دهان منتقدان حجاب اسلامی بسته شد/ به خاطر حجاب از پیشنهاد تیم های اروپایی عبور کردیم

کد خبر: 302290
|
09:53 - 1397/04/20
نسخه چاپی
نشان دادیم با حجاب هم می توان قهرمان بود/ دهان منتقدان حجاب اسلامی بسته شد/ به خاطر حجاب از پیشنهاد تیم های اروپایی عبور کردیم
اسلام آباد خبر: فاطمه اعتدادی با بیان اینکه کشورهای اروپایی هنوز نتوانسته اند بازی بازیکنان ایرانی با حجاب را بپذیرند گفت: شرط کشورهای اروپایی برای بانوان ایرانی جهت حضور در باشگاه های آنها این است که حجاب را گنار بگذارند و با نوع لباس ورزشی آنها در میادین آنها حاضر شوند که البته این موضوع باعث نشده است که بازیکنان ایرانی به حجاب پشت کنند.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل از خبرنگارشبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اوخر اردیبهشت ماه بود که خبر قهرمانی بانوان فوتسالیست ایران با غلبه بر ژاپن به مقام قهرمانی جهان دست پیدا کرد؛ در پی این قهرمانی حمایت گسترده ای از این بانوان به عمل آمد؛ عکس هایی که از این قهرمانان منتشر شد حضور آنها با پوشش اسلامی حین بازی و روی سکوی قهرمانی بود که عده ای از منتقدان حجاب این اقدام را نادرست تلقی کرده و عنوان می کردند که سختی حجاب مانع از موفقیت های بعدی آنها می شود.

فاطمه اعتدادی یکی از این بازیکنان و متولد سال 67 است که لقب ماشین گل زنی را بعد از این دوره مسابقات به خود اختصاص داد؛ وی خانم گ اعتدادی در خصوص انگیزه موفقیت خود و سختی هایی که داشتنه اند، گفتگویی با خبرنگارشبکه اطلاع رسانی راه داناانجام داد که شرح آن در زیر آمده است.

فاطمه اعتدادی، بازیکن تیم ملی فوتسال بانوان ایران در خصوص انگیزه خود و تیم فوتسال برای دستیابی به هدف قهرمانی آسیا اظهار داشت: شرایط امسال ما به شکلی بود که همه اعضای تیم به این باور رسیده بودند که باید برنده شوند و شرایط به شکلی بود که حتی اگر نائب قهرمان هم می شدیم برای ما کافی نبود.

وی در ادامه افزود: اگر ما قهرمان نمی شدیم خیلی از اتفاقات خوب برای ما پیش نمی آمد و مردم در جریان زحمت تیم قرار نمی گرفتند؛ حمایت هایی که از جانب رسانه‌ها و مردم صورت گرفت به بیشترین شکل بود؛ زمانی که در مهر ماه سال گذشته سوم شده بودیم اصلا از حضور و تلاش ما کسی خبردار نشد.

بازیکن تیم ملی فوتسال بانوان ایران با بیان اینکه منتقدان زیادی برای تیم ملی فوتسال بانوان وجود داشت عنوان کرد: برای اینکه پاسخ منتقدان خود را بدهیم و از طرف دیگر حمایت مردم را در کنار خود داته باشیم تنها به فکر قهرمانی بودیم و بعد از قهرمانی بازیگران و اصحاب رسانه به شکل بسیار خوبی حمایت کردند.

اعتدادی در ادامه با اشاره به موضوع حجاب برای بازیکنان فوتسال بانوان گفت: هنگامی که مسیر را آغاز کردیم نه تنها من بلکه همه اعضای تیم می دانستیم که باید با حجاب در میادین بین المللی حاضر شویم و این به خاطر پرورش یافتن ما در یک کشور اسلامی بود؛ هرچند خیلی ها این حجاب را مانع پیشرفت و موفقیت ما می دانستند اما برای پاسخ به این انتقادات تمام تلاشمان را به کار بستیم تا با پوشش اسلامی قهرمان شویم.

وی با بیان اینکه به دنبال اثبات این نکته بودیم که با حجاب هم می توان به موفقیت دست یافت تصریح کرد: بازی کردن با پوشش اسلامی سخت بود اما غیر ممکن نبود و منتقدان هم با طرح موضوع سخت بودن این نوع پوشش برای بازی سعی بر فشار بیشتر بر روی تیم داشتند.

بازیکن تیم ملی فوتسال بانوان ایران در ادامه افزود: قهرمانی ما در حقیقت پاسخی به منتقدان بود که اگرچه بازی کردن با پوشش اسلامی سخت است اما آنگونه که آنها می گویند سخت نیست و می توان با این نوع پوشش هم قهرمان شد؛ با تمام مشکلاتی که داشتیم سعی کردیم بر همه انتقادات پیروز شده و قهرمان شویم.

با بیان اینکه بسیار کم پیش آمد که کشورهای دیگر به خاطر نوع پوشش به ما توهین کنند عنوان کرد: پوشش ما نه تنها برای بازیکنان سایر کشورها پذیرفته شده بود بلکه در جایی برای آنها آنقدر جالب بود ه حتی با ما عکس یادگاری می گرفتند ولی برخی از کشورهای اروپایی این حجاب را نپذیرفته اند.

در ادامه با بیان اینکه کشورهای اروپایی هنوز نتوانسته اند بازی بازیکنان ایرانی با حجاب را بپذیرند تصریح کرد: شرط کشورهای اروپایی برای بانوان ایرانی جهت حضور در باشگاه های آنها این است که حجاب را گنار بگذارند و با نوع لباس ورزشی آنها در میادین آنها حاضر شوند که البته این موضوع بحث نشده است که بازیکنان ایرانی به حجاب پشت کنند.

در پایان تصریح کرد: شاید بانوان فوتسالیست ایرانی از استانداردهای فوتسال در کشورهای اروپایی هم فراتر بروند و به لحاظ کیفی از آنها هم بهتر بازی کنند ولی آنها همچنان با نوع پوشش و حجاب ما مشکل داشته و اجازه نمی دهند ما با حجاب در میادین ورزشی آنها بازی کنیم.

انتهای پیام/ط

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها