امام جمعه اسلام آبادغرب:

ایران اسلامى هم اهل گفتگوست و هم اهل دفاع و مجاهدت/ حملات به شوراى نگهبان از سوى دشمنانى است كه با اسلامیت نظام مخالفت دارند

کد خبر: 302314
|
15:39 - 1397/04/22
نسخه چاپی
ایران اسلامى هم اهل گفتگوست و هم اهل دفاع و مجاهدت/ حملات به شوراى نگهبان از سوى دشمنانى است كه با اسلامیت نظام مخالفت دارند
اسلام آبادخبر: امام جمعه اسلام آبادغرب گفت: ایران اسلامى مطابق مبانى خود هم اهل گفتگوست و هم اهل دفاع و مجاهدت، که نشان دهنده عقل و درایت و سلامت مبانى این نظام اسلامى است.

به گزارشاسلام آباد خبر،  حجت الاسلام محمدطه مهری امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب در خطبه های نمازجمعه امروز با بیان اینکه؛ 23 تیر در تقویم رسمى كشور روز گفتگو و تعامل سازنده با دنیاست، اظهار داشت: این مناسبت سه سال است كه در تقویم ملى كشور ثبت شده است و وجه تسمیه ثبت آن به مذاكرات هسته‌اى دولت یازدهم و توافق این دولت با 1+5 بر سر موضوع هسته‌اى كه با نام برجام شناخته شد، بر مى‌گردد.

 

وی افزود: از اولین نكاتى كه در بحث گفتگو  و تعامل سازنده با دنیا باید بر آن تأكید كرد این است كه جمهورى اسلامى از ابتداى تشكیل تاكنون نشان داده است كه همواره اهل گفتگو و منطق و تعاملات صحیح بوده است. نظام اسلامى نظامى توسعه‌طلب و جنگ طلب نبوده است و هرگز از در خشونت پراكنى و تهاجم به دیگران وارد نشده است. از ابتداى انقلاب تا كنون ایران اسلامى با وجود داشتن توانایى‌هاى فراوان هرگز به‌دنبال جنگ‌طلبى و یا تجاوز به همسایگان خود و یا دیگر كشورهاى دنیا نبوده و نیست. نیروى نظامى جمهورى اسلامى نیز هرگز در جایگاه تهاجم و تجاوز نبوده و همیشه خاصیت بازدارندگى و دفاعى داشته است.

 

امام جمعه شهرستان بیان داشت: نكته مهم دیگرى كه باید به آن توجه داشت این است كه نباید تصور كرد كه وقتى مى‌گوییم ایران اسلامى به منطق و گفتگو اعتقاد دارد پس جهاد و شهادت و مبارزه و استقامت و دفاع را زیر سؤال برده‌ایم. بر عكس این‌كه ایران اسلامى مطابق مبانى خود هم اهل گفتگوست و هم اهل دفاع و مجاهدت، که نشان دهنده عقل و درایت و سلامت مبانى این نظام اسلامى است.

 

وی افزود: این تصور كه یك كشور در صورتى اهل گفتگوست كه هرگز توان دفاعى و نظامى خود را افزایش ندهد تصورى باطل است. حتى مدعیان دروغین دیپلماسى و گفتگو یعنى ابرقدرت‌هاى جهان نیز خود را از توان نظامى محروم نمى‌كنند بلكه متجاوزترین كشورهاى جهان و جنگ طلبانى مانند آمریكا نیز كه در طول 70 سال گذشته دائما در حال جنگ در دنیا بوده‌اند از منطق و گفتگو حرف مى‌زنند. پس نباید تصور كرد كه ایران اسلامى به‌خاطر اعتقاد به گفتگو باید از گسترش توان دفاعى خود دست بردارد. بلكه دیپلماسى و گفتگو ابزارى در كنار توان دفاعى و امكانات نظامى است كه هر كدام در جایى باید منافع و مصالح كشور را تأمین كند.

 

 

حجت الاسلام مهری گفت:  یك نكته‌ى بسیار مهم دیگر كه باید به آن توجه كرد این است كه وقتى گفته مى‌شود تعامل سازنده با دنیا و یا اهل گفتگو بودن، نباید تصور كرد كه دنیا فقط چند كشور مستكبر غربى هستند و اگر كسى تحمیل‌ها و زیاده‌خواهى‌هاى آن‌ها را پذیرفت پس اهل تعامل سازنده با دنیاست و اگر زیر بار تحمیل‌ها و زیاده‌خواهى‌هاى آن‌ها نرفت اهل تعامل با دنیا نیست.در نهایت باید بیان داشت كه درس عبرتى كه باید براى همیشه در تاریخ ثبت شود خیانت و عهد شكنى آشكار آمریكا در مسأله برجام است. امروز همه‌ى كسانى‌كه روزگارى امضاى مسؤولان آمریكایى را تضمین مى‌دانستند اعتراف میکنند  كه آمریكا عهد شكن و مزور ودروغ‌گوست و اعتمادى به گفتگو و مذاكره با آن‌ها نیست. آمریكایى‌ها نشان دادند كه گفتگو با مستكبران سازنده نبوده و تعامل با آن‌ها مفید نیست.

 

وی با اشاره به سالروز تأسيس نهاد شوراي نگهبان( سه‌شنبه26 تير) اظهار کرد: شوراى نگهبان یكى از اركان اصیل نظام اسلامى و ضامن اسلامیت قوانین در جمهورى اسلامى و حافظ قانون اساسى است.

 

خطیب جمعه اسلام آبادغرب گفت: سابقه‌ى تشكیل چنین شورایى در ایران به دوران مشروطیت بازمى گردد كه البته با دسایس دشمنان، این اصل در دروان مشروطیت اجرا نشد. در انقلاب اسلامى ایران شوراى نگهبان به معنى امروزین آن با دستور و پى‌گیرى جدى امام راحل در قانون اساسى گنجانده شده و امام راحل همواره بر حفظ جایگاه این شورا و قدرت و اقتدار آن در دفاع از اسلام و قانون اساسى تأكید داشتند.در مقابل، دشمنان ملت ایران نیز همواره شوراى نگهبان را یكى از عوامل اصلى عدم موفقیت خود در صدمه به اسلامیت و جمهوریت این نظام دیده و به آن حملاتى ناجوانمردانه داشته‌اند.

 

 

وی تصریح کرد: حملات به شوراى نگهبان گاه از سوى دشمنانى است كه با اسلامیت نظام مخالفت دارند و سعى دارند كه این نهاد را تضعیف كنند تا از این طریق راه ورود احكام و قوانین غیر اسلامى در كشور باز شود و گاه از سوى كسانى است كه به هر دلیل مورد تأیید شوراى نگهبان براى ورود به انتخابات‌ها قرار نگرفته‌اند. این افراد نیز گاه دست به تبلیغات سازمان‌یافته علیه شوراى نگهبان مى‌زنند. در حالى كه شوراى نگهبان در انجام وظیفه قانونى و شرعى خود اقدام به بررسى صلاحیت‌ها مى‌كند و در صورتى كه رعایت عدالت و تقوا را در این بررسى كرده باشد (كه شوراى نگهبان در طول سال‌ها نشان داده است كه چنین مى‌كند) حتى در صورت خطا نیز نباید مورد هجمه و دشمنى قرار گیرد.چرا که شوراى نگهبان؛پشتیبان واقعى مردم و نظام اسلامى و خار چشم دشمنان و بد خواهان‌ است .

 

امام جمعه اسلام آبادغرب در بخش دیگری از سخنان خود با اشازه به سالروز ولادت حضرت معصومه(س) و روز دختران(يکشنبه24 تير1 ذي‌القعده ) عنوان کرد: در اولین روز ماه ذى القعده سال 173ه.ق، بیت عصمت و طهارت امام هفتم حضرت موسى ابن جعفر(ع)، با تولد ستاره‌اى دیگر در مدینه روشن شد و عطر بهشتى حضور «فاطمه»اى دیگر در خاندان وحى خانه پدر را پر كرد و شادكامى آمدن زینبى صبور و با استقامت، قلب نورانى و رئوف برادرى چون حضرت رضا(ع) را مملو از شادى و سرور نمود. آن حضرت به همراه امام رضا(ع) هر دو در دامان مادرى بزرگوار به نام حضرت نجمه خاتون(س) كه از مهاجران مغرب بود، رشد و پرورش یافتند. بانویى لایق و پاك و باایمان كه چون حضرت رضا(ع) را به دنیا آورد، به لقب «طاهره » آراسته شد و در زمانى كه امام كاظم(ع) پیوسته در زندان‌هارون‌الرشید به‌سر مى‌بردند و سرانجام در همان زندان، هنگامى كه حضرت معصومه(س) در سن ده‌سالگى بود، به شهادت رسیدند، عهده‌دار تربیت و تعلیم دختر بزرگوار خویش گردید. بعدازاین زمان نیز آن بانوى بزرگوار از چشمه جوشان عصمت و طهارت و علم امامت برادر بزرگوار خویش بهره فراوان برد و تعالى یافت و به كمال طهارت روح و جان رسید و ادامه‌دهنده راه ولایت و امامت شد.

 

 

وی افزود: القابی كه همگى بیانگر وجود خاص و ممتاز حضرت فاطمه معصومه(س) است، ایشان را به‌عنوان بهترین الگو براى دختران و بانوان جامعه اسلامى ما معرفى مى‌نماید تا از فضائل معنوى و شخصیت والا مرتبه ایشان الگو گرفته و در مسیر تعالى و سعادت‌بخش اسلام و ارزش‌هاى اسلامى گام برداشته و از مخاطرات و تهدیدهاى این زمانه كه عفت و طهارت و پاك‌دامنى آنان را هدف قرار داده، مصون بمانند.

 

حجت الاسلام مهری همچنین با اشاره به آغاز هفته حج ابراز داشت: حج، فریضه‌اى الهى و از اركان دین اسلام است كه منافع و فواید آن براى عامه‌ى مسلمین طراحى شده است و باید عامل وحدت مسلمانان و رفع مشكلات عام مسلمین در سراسر عالم و اجتماعى براى برائت از مشركان و دشمنان اسلام باشد. متاسفانه در سال‌هاى اخیر هر دو قبله‌ى مسلمین تحت اشغال دشمنان اسلام قرار گرفته است. قبله‌ى اول مسلمین در اشغال صهیونیست‌هاست و قبله‌ى دوم و مكان برگزارى حج در اشغال آمریكا و ایادى آن‌ها یعنى آل سعود است.

 

وی افزود: به‌همین‌دلیل است كه در ایام حج كه مكان و زمان امنیت مومنان و برائت از مشركان است، مومنان كشتار مى‌شوند و یا مانند حجاج یمنى و... از انجام حج توسط آن‌ها جلوگیرى به عمل مى‌آید و براى رعایت حال كفار و مشركان از انجام شایسته مراسم برائت جلوگیرى مى‌شود.

در چنین شرایطى باید به‌دنبال آن بود كه حج مطابق دستورات اسلامى احیاء شود و دست دشمنان دین خدا از سرزمین‌هاى مقدس اسلامى كوتاه شود. آل سعود در سال‌هاى متمادى نشان داده است كه نه تنها شایستگى برگزارى حج را ندارد بلكه تمام توان خود را در به انحراف كشیدن این فریضه‌ى الهى به كار مى‌گیرد و در برگزارى ظاهرى حج نیز كاملاً بى‌لیاقت است و حتى امنیت جانى حجاج را نیز نمى‌تواند تأمین نماید.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد