مسئول بسیج جامعه زنان کرمانشاه خبر داد

تقدیر از خانواده‌های اسوه حجاب در محلات کرمانشاه /اجرای تئاتر خیابانی با موضوع حجاب

کد خبر: 302316
|
09:00 - 1397/04/23
نسخه چاپی
تقدیر از خانواده‌های اسوه حجاب در محلات کرمانشاه /اجرای تئاتر خیابانی با موضوع حجاب
اسلام آباد خبر: مسئول بسیج جامعه زنان سپاه نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه از تقدیر از خانواده‌های اسوه حجاب در محلات کرمانشاه و اجرای تئاتر خیابانی با موضوع حجاب خبر داد.

به گزارشاسلام آباد خبر، همتی در گفتگو با خبرنگارمرصاد ، اظهار داشت: اهمیت حجاب و پوشش اسلامی تا جایی است که خداوند متعال در بسیاری از سوره های قرآن کریم به عنوان یک ضرورت از آن یاد می کند و آن را حافظ انسان در برابر بسیاری از بیماری های روحی و جسمی می داند.

وی افزود: حجاب مانع گمراهی و خودنمایی و حافظ حرمت و از آداب عفت و حیا است و هدف اسلام از آن این است که زن مسلمان بتواند با فراغت کامل وظایف و رسالت اساسی خود را انجام دهد.

همتی عنوان کرد: پوشیدگی زنان و رفتار متین جوانان در اجتماع همواره سدی محکم در برابر وسوسه های شیطانی بوده است زنانی که دارای پوشیدگی و حجاب هستند نقش مهمی در کاهش مفاسد اجتماعی دارند زیرا بسیاری از جنایات جنسی با عفت و پاکدامنی جوانان و حجاب زنان از بین می رود.

مسئول بسیج ججامعه زنان سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه با اشاره به اینکه حجاب باعث حفظ بنیان خانواده می شود و نبود آن سبب فحشا، تزلزل و فروپاشی خانواده خواهد شد، افزود: یکی از دلایل کاهش تمایل جوانان در رابطه با تشکیل خانواده به دلیل زیاد شدن زنان بی حجاب و آرایش کرده  است.

همتی خاطرنشان کرد: برعکس اگر حجاب در جامعه رعایت شود روابط جنسی به محیط خانواده محدود می شود و جوانان نیز تمایل بیشتری به ازدواج پیدا می کنند، خانواده های تشکیل داده شده ثبات بیشتری به خود می گیرند و در نتیجه منفعت بیشتری نصیب زنان می‌شود زیرا از محبت و حمایت مالی همسران خود برخوردار خواهند شد.

وی بیان داشت: بانوانی که از سلامت روحی و روانی برخوردار هستند در خود کمبودی احساس نمی‌کنند و در نتیجه تمایلی به جلب توجه دیگران ندارند ولی زنانی که دارای عقده حقارت هستند با پوشیدن لباس شهرت و نمایش زینت ها و زیبایی ها و استفاده از لباس های نامناسب و رنگارنگ و جذاب در بیرون از منزل در مواجهه با نامحرم می کوشند تا احساس حقارت و کمبود خود را به نحوی جبران کنند.

همتی همچنین به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) مبنی بر اینکه همانا هنگامی که گناهی پنهانی باشد جز فرد گناهکار آسیب نمی بیند ولی هنگامی که آشکار باشد و اعتراض و برخوردی با آن نشود به همه مردم آسیب می رساند اشاره کرد و گفت: بنابراین جامعه و دولت اسلامی درباره گناه آشکار باید چاره جویی کند و سلامت روانی شهروندان را تضمین کند.

وی با اشاره به اینکه رفتارهای دینی گاهی شخصی و درونی هستند و آثار ویرانگر در اجتماع چه بسسار و چه اندک به چشم نمی آیند اما گاهی جنبه بیرونی دارند که آثار منفی آن در جامعه برجا می‌ماند، ادامه داد: حجاب و عفاف از جمله احکام اسلامی و ضروریات دین است که سیاست‌گذاران اجتماعی باید برای اجرای آن برنامه‌ریزی کنند.

مسئول بسیج ججامعه زنان سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه گفت: برای مبارزه با بی‌حجابی و نهادینه کردن و گسترش حفظ فرهنگ عفاف و حجاب باید از توانایی، اختیارات و امکانات موجود در نهادهای کشور استفاده کرد.

همتی هفته عفاف و حجاب را فرصتی مناسب دانست که می تواند در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و استحکام بنیان خانواده به منظور مقابله با تهاجم فرهنگی توسط دستگاه های اجرایی و تشکل های مردمی مورد استفاده قرار گیرد.

وی، برگزاری اجتماع بزرگ حافظان حریم خانواده در سراسر استان، راه اندازی ایستگاه پاسخ گویی به شبهات و مشاوره مذهبی با موضوع عفاف و حجاب در مکان های پرتردد شهر، برپایی ایستگاه نقاشی ویژه کودکان و نوجوانان در تهیه طومار با عنوان حجاب ما در پاکی ها و تجلیل از نیروهای ارزشی محجبه در سطح ادارات را از جمله برنامه های هفته عفاف و حجاب اعلام کرد.

این مسئول افزود: تجلیل از ورزشکاران با اخلاق و محجبه، شناسایی و تقدیر از خانواده اسوه در هر محله که دختران عفیف و محجبه و پسرانی مومن و با غیرت دارند، حضور 20 مبلغ در سطح شهر برای ترویج چهره به چهره عفاف و حجاب به بازاریان و همشهریان، اجرای تئاتر خیابانی در سطح شهر، پارکها و مکان های پرتردد و پخش تیزر و نماهنگ عفاف و حجاب در صدا و سیما را از دیگر برنامه های مذکور دانست.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد