مدیر اداره برق شهرستان اسلام آبادغرب خبر داد:

شهرستان زلزله زده اسلام آبادغرب قطعی برق نخواهد داشت

کد خبر: 302330
|
15:45 - 1397/04/23
نسخه چاپی
شهرستان زلزله زده اسلام آبادغرب قطعی برق نخواهد داشت
مدیر اداره برق شهرستان اسلام آبادغرب گفت: از روز گذشته قطع برق در مناطق زلزله زده استثناء شده و مقرر شده شهرستان اسلام آبادغرب دیگر خاموشی نداشته باشد.

حمیدرضا قنبری در گفتگو بااسلام آباد خبر،  اظهار کرد:  از روز گذشته قطع برق در مناطق زلزله زده و به ویژه شهرستان اسلام آبادغرب استثناء شده، مگر اینکه حادثه ای غیر مترقبه پیش بیاید، چون شبکه برق به هیچ وجه بدون حادثه نیست ، 1500 کیلومتر سیم برق در فضای باز سطح شهرستان رها می باشند و ممکن است هر گونه حادثه طبیعی یا غیر طبیعی برای شبکه ما پیش بیاید.

 

 

وی با اشاره به اینکه قطعی برق سراسری بوده و مربوط به تمام کشور است، افزود: عامل اصلی آن نیز کاهش سطح ذخیره آب پشت سدها  بخاطر کاهش بارندگی می باشد، این مشکلی است که در تمام کشور وجود دارد و همشهریان عزیز جهت رفاه حال هموطنان در سراسر کشور باید در مصرف برق صرفه جویی نمایند.

 

 

مدیر اداره برق شهرستان اسلام آبادغرب در پاسخ به خبرنگار اسلام آبادخبر گفت:  قطعی برق فقط بحث امسال نیست وسال گذشته و پیش از آن نیز از طریق پدافند غیر عامل به کلیه ادارات اعلام شده که آمادگی  هر گونه حوادث غیرمترقبه را داشته باشند، و کلیه مراکز من جمله سازمان آب، باید برق اضطراری داشته باشند.

 

 

وی افزود: حتی در حالت عادی ممکن است حوادثی نظیر شکستن تیر برق یا برخورد خودرو به تیر برق رخ بدهد، لذا  طبق آیین نامه وزارت نیرو هر انشعابی را واگذار می نماید، یک سری مسائل نیز در کنار آن  هست که هر مشترکی باید توان تأمین برق اضطراری خود را داشته باشد و این شامل عموم مردم هم می شود اما برای برخی مراکز مثل پمپ بنزین ها، مخابرات، بیمارستان ها، نانوایی ها و ... داشتن ژنراتور تولید برق اجباری می باشد.

 

 

مهندس قنبری گفت:  طبق قانون هر مشترکی که ژنراتور داشته باشد و بتواند برق خود را تامین نماید نه اینکه برق وارد شبکه شود، بلکه فقط برق خود را تامین نماید، وزارت نیرو تقبل نموده که  هزینه تولید آن برق را پرداخت می نماید، یعنی به ازای هر کیلو وات برق 150 تومانی در مدتی که مشترک برق از شبکه نمی کشد، توانیر برقی را که برای خودمان تولید کرده ایم را کیلو واتی 300 تومان  به مشترک پرداخت می نماید یعنی در قبض وی منفی لحاظ می شود و از قبض های مصرفی ایشان کسر خواهد نمود، همچنین کشاورزانی که در طول روز و ساعات اوج پیک مصرف برق استفاده نکنند در سایر ساعات شب تا صبح برق ایشان رایگان خواهد بود و کنتور های هوشمند نصب شده قابلیت محاسبه این را به ریز دارند.

 

 

وی با بیان اینکه پیک مصرف در کشور روز است ولی در استان کرمانشاه در شب قرار دارد، به مردم  توصیه کرد که در ساعات پیک مصرف( 11ظهر تا 7 عصر) و ( 8.5 غروب تا 11شب)  حتما" در مصرف برق صرفه جویی نمایند، و صنایع حتما از تولید برق اضطراری استفاده نمایند.

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد