پس‌لرزه‌های زنجیره‌ای دست از سر زاگرس برنمی‌دارد

پس‌لرزه‌های زنجیره‌ای زلزله بزرگ غرب هنوز ادامه دارد و هر ۲۴ ساعت تقریبا یک زلزله با قدرت بیش از ۳ ریشتر در استان کرمانشاه رخ می‌دهد.

کد خبر: 302336
|
11:12 - 1397/04/25
نسخه چاپی
پس‌لرزه‌های زنجیره‌ای زلزله بزرگ غرب هنوز ادامه دارد و هر ۲۴ ساعت تقریبا یک زلزله با قدرت بیش از ۳ ریشتر در استان کرمانشاه رخ می‌دهد.
اسلام آباد خبر: پس‌لرزه‌های زنجیره‌ای زلزله بزرگ غرب هنوز ادامه دارد و هر ۲۴ ساعت تقریبا یک زلزله با قدرت بیش از ۳ ریشتر در استان کرمانشاه رخ می‌دهد.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل ازشبکه اطلاع رسانی مرصاد ، بیش از هشت ماه از زلزله بزرگ و مرگبار آبان‌ماه سال گذشته در ازگله می‌گذرد و پس‌لرزه‌های این زمین‌لرزه هنوز هم ادامه دارد؛ تقریبا روز بدون زلزله‌ای را در استان کرمانشاه در این مدت نداشته‌ایم.

روزهای اول تعداد این پس‌لرزه‌ها بیشتر بود؛ پس‌لرزه‌هایی که اوایل باعث نگرانی مردم از وقوع یک زلزله بزرگتر شده بود حالا به یک اتفاق عادی برای آنها تبدیل شده، موضوعی که دستمایه طنزپردازی هم شده و عدم وقوع یک زلزله در هر روز را برایشان غیرعادی می‌دانند!

پس‌لرزه‌هایی که کارشناسان امر عامل احتمالی وقوع آنها را تخلیه تدریجی انرژی ناشی از شکستگی درون زمین می‌دانند و عمده این پس‌لرزه‌ها هم روی یک نوار خاص رخ می‌دهد.

ازگله، تازه‌آباد، سرپل‌ذهاب و سومار کمربند خبرساز زلزله شده‌اند و تقریبا هر روز حداقل یک زلزله بالای ۳ ریشتری در این مناطق رخ می‌دهد.

آخرین پس‌لرزه هم مربوط به تازه‌آباد است که زمین‌لرزه‌ای ۳ ریشتری ساعت ۶:۴۸ صبح امروز رخ داده است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد