رهبر انقلاب، صبح امروز در دیدار کارگزاران حج:

سرزمین مکه برای همه‌ مسلمانان است/ آن کسانی که سیاست را از اسلام جدا میکنند، اسلام را نفهمیده اند

کد خبر: 302349
|
13:24 - 1397/04/25
نسخه چاپی
سرزمین مکه برای همه‌ مسلمانان است/ آن کسانی که سیاست را از اسلام جدا میکنند، اسلام را نفهمیده اند
در آستانه‌‌ ایام حج ابراهیمی و آغاز اعزام حجاج بیت‌الله‌الحرام به سرزمین وحی، دست اندرکاران و کارگزاران حج کشورمان با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دیدار کردند.

به گزارشاسلام آباد خبر؛ به نقل از پایگاه اطّلاع‌رسانی حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، در آستانه‌‌ ایام حج ابراهیمی و آغاز اعزام حجاج بیت‌الله‌الحرام به سرزمین وحی، دست اندرکاران و کارگزاران حج کشورمان، صبح امروز (دوشنبه 25 تیر) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظّم انقلاب اسلامی دیدار کردند.

اهم سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در این دیدار:

*حج یک میدان عملی است که آمیختگی دین و سیاست، دنیا و آخرت، و معنویت و مادیت را نشان می‌دهد. در حج هم تضرع هست، هم دعا و توسل و گریه هست، هم طواف و سعی و نماز هست، و هم اجتماع مردم؛ این خیلی مهم است. سرزمین مکه برای همه‌ی مسلمانان است. نباید کسانی فکر کنند هر طوری که می‌خواهند در این سرزمین رفتار کنند. همه‌ی مسلمانان نسبت به مکه و مدینه حق یکسانی دارند‎.

*آن کسانی که سیاست را از اسلام جدا می‌کنند، اسلام را نفهمیده‌اند. کسی نباید نسبت به مفاهیم حج و نکته‌هایی که در حج وجود دارد جلوگیری و ممانعت کند. آن کسانی و آن حکومتی که از این مفاهیم جلوگیری می‌کنند، «صد عن سبیل‌الله» می‌کنند. کعبه متعلق به همه‌ی مسلمانان است‎.

مشروح خبر و تصاویر این دیدار متعاقباً منتشر خواهد شد.

انتهای پیام/

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

    پربازدیدترین ها