معضلی که با روح و روان مردم بازی می‌کند؛

گره کور ترافیک یک «کلانشهر» /گم شدن کلید قفل ترافیک کرمانشاه

کد خبر: 302351
|
11:00 - 1397/04/26
نسخه چاپی
گره کور ترافیک یک «کلانشهر» /گم شدن کلید قفل ترافیک کرمانشاه
اسلام آباد خبر: اقدامات چند ساله اخیر برای رفع مشکلات ترافیکی کلانشهر کرمانشاه هنوز نتوانسته گره کور ترافیک را باز کند.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل ازشبکه اطلاع رسانی مرصاد ،حکایت کلانشهرها و ترافیک یک موضوع جدید نیست؛ کرمانشاه هم در یک دهه اخیر با گسترش جمعیت شهرنشین که نیمی از جمعیت کل استان را در دل خود جای داده با این معضل زندگی شهرنشینی دست به گریبان است.

خیابان اصلی این کلانشهر (مدرس) سالهای سال است که درگیر یک طرح نامعلوم تحت عنوان تعریض است تا بلکه گره‌ای از این شریان حیاتی شهر که در کریدور اصلی شمال به جنوب هم قرار گرفته باز کند، اما...

یکطرفه کردن برخی از خیابان‌های شهر نتوانسته گره کور این ترافیک را در شهر باز کند؛ تلاش مسئولان برای بازگشایی معابر جدید با دفن رودخانه‌‌ای (آبشوران) که می‌توانست یک جاذبه توریستی زیبا برای شهر باشد هم نتوانست کاری از پیش ببرد.

روزانه ساعت‌هایی از عمرمان را پشت همین چراغ‌های قرمز و به انتظار سپری می‌کنیم؛ انتظاری تلخ که در سایه بی‌توجهی مسئولان یا اقدامات بی‌نتیجه و کم‌اثر آنان حادث شده و شهروندان را آزار می‌دهد

ا

 

از وضعیت ترافیکی موجود رضایت کامل نداریم

سرهنگ شیری رئیس پلیس راهور استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار مرصاد درخصوص وضعیت ترافیک شهری گفت: در شورای ترافیک استان ما پیگیر این مباحث هستیم که در چند مورد پس از کارشناسی و اعلام نظر، شهرداری اقدام به نصب جدا کننده در محله‌هایی همچون خیابان دلگشا حد فاصل خیابان شورا تا میدان لشگر و رشیدی کرده است.

وی بیان داشت: فعالیت های دیگری نیز در حال انجام است اما از وضعیت ترافیکی موجود رضایت کامل نداریم و مأموران ما حتی تا ساعت 23 شب در مناطق پر حجم حضور مستمر دارند

سرهنگ شیری درخصوص قطعی برق و ایجاد اختلال در چراغ های راهنمایی گفت: شهرداری و فرمانداری قول داده‌اند ذخیره ساز برق چراغ های راهنمایی را نصب کنند تا در صورت قطعی برق شاهد اختلال و ایجاد ترافیک نباشیم.

رئیس پلیس راهور استان کرمانشاه افزود: وضعیت بحث پارکینگ شهرداری نیز متفاوت است و باید از سمت شهرداری حل شود، در میدان آیت الله کاشانی نیز در حال احداث پارکینگ هستند که امیدواریم بزودی شاهد افتتاح آن باشیم.

سرهنگ شیری در ادامه افزود: شهرداری هنوز نسبت به نصب مانوتورینگ و دوربین‌های هدایت شونده اقدام نکرده است، درصورتی که این طرح تصویب و بودجه آن تأمین و در برخی از استانها همچون همدان ، ایلام و چند استان دیگر نصب شده، اما کرمانشاه بی نصیب مانده است.

ا

 

فرهنگ صحیح رانندگی را با کمک راهور نهادینه می‌کنیم

ابراهیم مرادی رئیس کمسیون فرهنگی شورای شهر کرمانشاه نیز در گفتگو با خبرنگار مرصاد در خصوص نهادینه کردن فرهنگ رانندگی گفت: طی جلساتی که با معاونت ترافیکی شهردار داشتیم تصمیماتی همچون دعوت از هنرمندان جهت آموزش فرهنگ رانندگی به مردم گرفته شد.

وی افزود: به زودی با دعوت از پلیس راهور این تصمیمات را اجرا خواهیم کرد و ما باید فرهنگ صحیح رانندگی را در شهر نهادینه کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد ، وضعیت بد ساختار شهری، عدم فرهنگ صحیح رانندگی و تردد خودروهای تک سرنشین از عوامل اصلی ترافیک شهری است که نیازمند عزم جدی برای رفع آن هستیم

ا

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها