امام جمعه اسلام آبادغرب:

ايجاد اختلاف ميان مسئولان كشور يكى از اهداف اساسى جنگ روانى دشمن است/ لزوم مبارزه با مفاسد مالى و اقتصادى کشور

کد خبر: 302375
|
13:59 - 1397/04/29
نسخه چاپی
ايجاد اختلاف ميان مسئولان كشور يكى از اهداف اساسى جنگ روانى دشمن است/ لزوم مبارزه با مفاسد مالى و اقتصادى کشور
اسلام آبادخبر: امام جمعه اسلام آبادغرب گفت: ايجاد اختلاف ميان مسئولان كشور يكى از اهداف اساسى جنگ روانى دشمن است.

 به گزارشاسلام آباد خبر،  حجت الاسلام محمدطه مهری امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب در خطبه های نمازجمعه امروز با اشاره به ديدار 24 تير ماه 97 رئيس‌جمهور و اعضاى هيأت دولت با رهبر معظم انقلاب اسلامى، اظهار کرد: اگرچه موضوع و ماهيت اقتصادى داشت و براى حل مشكلات معيشتى مردم و معضلات اقتصادى كشور صورت گرفت اما پيام‌هاى فرااقتصادى و سياسى مهمى نيز داشت كه از آن جمله مى‌توان به موارد زير اشاره كرد؛

 

وی افزود: مهم‌ترين پيام فرمايشات مقام معظم رهبرى را بايد «باور معظم له به توانايى دولت در حل مشكلات اقتصادى كشور و عبور از اين شرايط» دانست كه در واقع عامل اصلى توفيق كشور در مقطع كنونى است. چراكه اساس جنگ فعلى را جنگ اراده‌ها به خود اختصاص داده و خودباورى نقش مؤثر در برابر هجمه روانى دشمنان انقلاب اسلامى است كه تلاش مى كنند تصويرى ناتوان از مديران كشور ارائه دهند. لذا معظم له تأكيد فرمودند: «جداً معتقدم دولت به شرط انجام اقداماتِ لازم، خواهد توانست بر مشكلات فائق آيد و توطئه‌هاى آمريكا را ناكام بگذارد.»

 

امام جمعه شهرستان گفت: دومين پيام مهم اين سخنان در مشروط كردن موفقيت دولت به شروطى لازم الاجراء است.معظم له در بيان اين شروط به موارد بسيار كاربردى و مؤثرى مانند: روحيه‌ى انقلابى و قوى، مجاهدت،انگيزه، شجاعت و عزم راسخ، تلاش شبانه‌روزيِ مسؤولان، همكاري و همراهي آحاد مردم، استمرار پيشرفت و حركت پرشتاب اشاره كردند. پيام ديگر رهنمودهاى مقام معظم رهبرى به دولت اين است كه اولا دولت بايد در حل مشكلات اقتصادى كشور و مقابله با جنگ اقتصادى وسط ميدان بوده و محور اصلى كار و تحرك در كشور باشد. ثانياً تصويرى كه مردم از دولت دارند نيز بايد تصويرى كارآمد، تلاشگر و توانا باشد. لذا بايد رسانه‌هاى كشور اعم از تريبون‌هاى عمومى، صداوسيما و مطبوعات در انتقال تصوير درست از اقدامات دولت كوشا باشند.

 

وی افزود: پيام بسيار مهم ديگر براى مسؤولان كشور از اين بخش از فرمايشات رهبر معظم انقلاب اين است كه بخش عمده‌اى از تصويرسازى درست از دولت وابسته به عملكرد مسؤولان است. چنان‌چه فرمودند: «مسؤولان بايد به ميان مردم، كارگران و صنايع بروند و از نزديك با آن‌ها ارتباط برقرار كنند.» چراكه از منظر معظم له ريشه برخى از مشكلات پيش آمده در دورى مسؤولان از مردم نهفته است. پيام سياسى بسيار مهم ديگرى كه در مقطع فعلى حائز اهميت است اين توصيه معظم له مى‌باشد كه فرمودند: «نشان دادن اقتدار در مقابل بيگانگان به‌ويژه آمريكايى‌ها امرى لازم است و اين كار بايد بهنگام، صريح و قاطع انجام شود. مانند مواضعى كه رئيس‌جمهور كشورمان در اروپا گرفتند.» زيرا ايجاد اختلاف ميان مسؤولان كشور يكى از اهداف اساسى جنگ روانى دشمن است.

 

 

خطیب نمازجمعه اسلام آبادغرب گفت: در بعد بين‌المللى يك پيام مهم ديگر «ضرورت تحرك عملياتى و هدفمند ديپلماسى كشور» مى‌باشد كه با اين عبارت مورد تأكيد رهبر معظم انقلاب قرار گرفت. «به‌جز موارد معدودى همچون آمريكا، روابط كشور با شرق و غرب بايد هرچه بيشتر تقويت شود.» معظم له در خصوص مذاكرات كنونى با اروپا نيز فرمودند: «البته طرف‌هاى اروپايى موظفند تضمين‌هاى لازم را درخصوص برجام بدهند اما نبايد اقتصاد كشور به اين موضوع گره زده و معطل آن شود.»

 

 

وی افزود: هفتمين پيام از اين ديدار به لزوم برخورد با متخلفان اقتصادى باز مى‌گردد چنان‌كه فرمودند: «برخورد با متخلفان در هر سطحى كه هستند ضرورى است و بايد قاطعانه دنبال شود.» معظم له ضمن حمايت از دستور رئيس‌جمهور براى برخورد با تخلفات در واردات خودرو تأكيد فرمودند: «اين دستورها بايد پيگيرى شود تا به نتيجه‌ى مطلوب برسد.» برخورد با متخلفان اقتصادى بخشى از مبارزه با مفاسد مالى و اقتصادى است كه رهبر معظم انقلاب در خصوص تأثير آن بر حل مشكلات كشور فرمودند: «در مبارزه با مفاسد ابتدا بايد با فساد و عنصر متخلف برخورد و سپس به‌طور شفاف اطلاع‌رسانى كرد. البته مسأله‌ى برخورد با مفاسد در وهله‌ى اول به‌عهده‌ى مسؤولان دستگاه‌ها است و پس از آن بايد موضوع به قوه‌ى قضائيه واگذار شود.»، يك پيام مفصل و عبرت آموز كه ازاين جمله كوتاه معظم له كه فرمودند: «اقدام بهنگام و علاج واقعه قبل از وقوع است»، اين است كه دولت نشان داده برخى مشكلات را بعد از اعتراض و آشوب حل مى‌كند كه هرگونه اقدام بعد از وقوع، سبب مى‌شود تا برخى از مشكلات ابعاد امنيتى و سياسى پيدا كند.

 

حجت الاسلام مهری با بیان مطلب که؛ كليدى‌ترين نكته اين ديدار در اين توصيه معظم له نهفته است كه با اشاره به لزوم «حرف زدنِ رودرروى مسؤولان با مردم و بيان شرايط» فرمودند: «مشكلات را با مردم در ميان بگذاريد و ضمن ارائه‌ى اقدامات خود، نقشه‌ى دشمن را براى آن‌ها تبيين كنيد.»، البته در اين ديدار رهبر معظم انقلاب اسلامى چندين توصيه و راهكار اقتصادى نيز به دولت داشتند كه عملياتى‌سازى هر يك از آن‌ها مى‌تواند در عبور كشور از مشكلات كنونى مؤثر واقع مى‌شود. برخى از اين‌راهكارها عبارتند از: الف) تهيه‌ى «نقشه‌ى راه اقتصادِ باثبات» و اگر نقشه‌ى راه اقتصاد تهيه شود، مردم و فعالان اقتصادى تكليف خود را خواهند دانست و با احساس ثبات و آرامش به كمك دولت خواهند شتافت.
ب) اشراف و اعمال قدرت دولت بر مبادلات مالى براى جلوگيرى از عمليات مخرب نظير قاچاق و پول‌شويى ضرورى است و بايد با سامانه‌هاى مربوطه و يا مقررات قانونى جلوى چنين تخلفات آشكارى گرفته شود.
ج) جدى گرفتن سياست‌هاى اقتصاد مقاومتى نيز مى‌تواند كشور را در شرايط فعلى كه سايه شوم تحريم بر سر ملت ايران سنگينى مى‌كند، نسخه نجات بخش كشور باشد.

 

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سفر 4 روزه دكتر ولايتى به روسيه و ديدار مهم او با ولاديمير پوتين رئيس جمهور روسيه، گفت: این مسئله از مهم‌ترين مسائلى است كه در هفته‌ى گذشته رخ داد و شايسته است مورد توجه جدى قرار گيرد. اولين نكته اين است كه اين سفر كه دكتر ولايتى در آن پيام رهبرى و نامه‌ى رئيس جمهور ايران را براى روسيه برده بود، نشانى از ديپلماسى فعال ايران اسلامى و استراتژى هوشمندانه ايران براى ايجاد دورانى جديد در روابط ايران و روسيه دارد. اين ديدار مطابق اخبار موثق منتشر شده، ديدارى راهبردى بوده است كه وجهه‌ى اصلى و مهم آن ارتباطات اقتصادى و سياسى ايران و روسيه بوده و برخلاف فضاسازى‌هاى رسانه‌اى عده‌اى در خارج و داخل، ديدارى در مورد كشور سوريه و حضور ايران و روسيه در تحولات آن كشور نبوده است.

 

امام جمعه اسلام آبادغرب خاطرنشان کرد: نكته‌ى مهم سفر آقاى ولايتى به روسيه باز كردن مسير جديدى در شرايط كنونى بود. پيام رهبرى و نامه‌ى رئيس جمهور در شرايط كنونى به اين معنا بود كه ايران منتظر و معطل بازى اروپايى‌ها نشده است و به‌دنبال برنامه‌هاى خود براى رسيدن به اهداف خويش است و اين اهداف اگر از سوى اروپا تأمين نشود ايران گزينه‌هايى ديگر را نيز در دست دارد. با سفر دكتر ولايتى به روسيه و استقبال قابل توجه پوتين از فرستاده‌ى ايران مشخص شد كه ايران اسلامى كاملاً آگاهانه نسبت به مذاكره با سه كشور اروپايى عمل مى‌كند و مسؤولان عالى‌رتبه‌ى كشور گرفتار بازى اروپايى‌ها در همدستى با آمريكا نشده‌اند. در اين شرايط مشخص مى‌شود كه ايران اسلامى دست بسته منتظر بسته‌ى پيشنهادى اروپايى‌ها ننشسته است و در حال انجام برنامه‌هاى خود و تهيه‌ى مقدمات براى مسير جديد در تأمين منافع مادى و اقتصادى خويش است.

 

وی افزود: نكته‌ى مهم ديگرى كه در اين اقدام مهم ديپلماتيك نهفته بود اين بود كه ايران اسلامى نقشى فعال و مبتكرانه در سياست خارجى خود دارد و گرفتار انفعال نشده است. تلقى اروپايى‌ها در مذاكرات اين بود كه با منفعل كردن ايران با ارائه بسته‌هاى پيشنهادى توخالى مى‌توان ايران را در انتظارى مخرب نگه داشت تا با تنگ‌تر شدن حلقه‌ى محاصره‌ى اقتصادى فضا براى فشار بيشتر و امتيازگيرى بالاتر فراهم شود. اما ايران با اين عمل ابتكارى نشان داد كه اگر اروپايى‌ها در تأمين منافع ايران سستى بيشترى نشان دهند ايران منفعل و منتظر نخواهد ماند و به‌دنبال راه‌كارهاى بهترى كه در اختيار دارد حركت خواهد كرد.

 

امام جمعه شهرستان با اشاره به مناسبت ولادت ثامن‌الحجج على ابن موسى الرضا(ع) در روز چهارشنبه 3 مرداد ماه 11ذى القعده؛ (148 ق)، گفت: امام رضا(ع) همچون بقيه امامان و اجداد طاهرين و معصوم(ع) خويش، از عالى‌ترين تبار و نسب برخوردار هستند. پدر آن حضرت امام موسى كاظم(ع) و مادر ايشان «نجمه» بود كه بافضيلت‌ترين بانوان زمان خويش بود كه شايستگى همسرى و مادرى امام عصر خود را يافت.

 

وی عنوان کرد: آن حضرت با تعاليم مختلفى كه از آموزه‌ها و تعاليم اصيل اسلامى و حقوق و وظايف مسلمانان در دين بيان مى‌نمودند، سبك زندگى اسلامى و دينى را معرفى نمودند. سبكى از زندگى كه انسان مؤمن با عمل به آن به سعادت دنيوى و اخروى مى‌رسد و اثرات آن‌را در زندگى فردى و اجتماعى خود احساس مى‌كند.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها