کاهش تنش‌های کی روش و مربیان لیگ برتری با لژیونر شدن ستاره‌های سرخابی

کد خبر: 302380
|
10:45 - 1397/04/30
نسخه چاپی
کاهش تنش‌های کی روش و مربیان لیگ برتری با لژیونر شدن ستاره‌های سرخابی
اسلام آباد خبر: لژیونر شدن ستاره‌های استقلال و پرسپولیس تاثیر مهمی در کاهش تنش بین مربیان این تیم‌ها با کارلوس کی روش دارد.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل ازخبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوانپس از اتمام رقابت هایجام جهانی ۲۰۱۸ روسیهو درخشش نفراتی مانند امید ابراهیمی، مجید حسینی، روزبه چشمی،علیرضا بیرانوندو وحید امیری در ترکیبتیم ملی فوتبال ایران، باشگاه های اروپایی و قطری برای جذب آنها پیشنهادات جالبی از لحاظ مالی مطرح کردند تا ستاره های سرخابی سودای لژیونر شدن را در سر بپرورانند. دریافت این مبالغ هنگفت سبب شد انگیزه برخی ملی پوشان برای خروج از فوتبال باشگاهی ایران به شکل قابل توجهی افزایش یابد.

در این میان با وجود اینکه گفته می شد علیرضا بیرانوند از یک تیم اروپایی پیشنهاد حدود ۳۰ میلیارد تومانی دریافت کرده است، این دروازه بان به دلیل باقی ماندن یک سال از قراردادش و همچنین محرومیت سرخ پوشان پایخت از جذب بازیکن تا پایان نیم فصل لیگ هجدهم، ترجیح داد دست کم تا آن زمان به حضورش درپرسپولیس ادامه دهد و دست برانکو را در پوست گردو نگذارد. بیرانوند لژیونر شدن خود و دریافت مبالغ کلان دلاری و یورویی را حدود شش ماه به تعویق انداخت تا وفاداری اش به قهرمان ۲ دوره اخیر لیگ را ثابت کند.

با این حال نفراتی مانندامید ابراهیمی و وحید امیریکه به مرز ۳۰ سالگی رسیده و زمان زیادی برای ذخیره منابع مالی در اوج دوران فوتبالشان ندارند، تصمیم گرفتند به پیشنهادهای مناسب الاهلی قطر و ترابوزان اسپور ترکیه پاسخ مثبت داده و و چمدان هایشان را به مقصد حضور در فوتبال این کشورها ببندند.مجید حسینیهم که در روزهای اخیر جنجال های زیادی درمورد انتقالش به فوتبال اروپا صورت گرفته است در آستانه توافق با یکی از تیم های مدنظرش است که شنیده می شود این تیم بلژیکی است.روزبه چشمیدیگر ملی پوش ایرانی مدنظر تیم های قطری است و درصورتی که باشگاه استقلال نتواند در روزهای آتی رضایت او را برای ادامه حضور در جمع شاگردان وینفرد شفر جلب کند، باید از چشمی هم به عنوان یکی از لژیونرهای جدید فوتبال ایران نام برد.

انتقال بازیکناناستقلالوپرسپولیسبه تیم های خارجی، فارغ ازحواشی گسترده ای که در روزهای اخیر به راه انداخته است برای یک نفر اتفاق مثبتی تلقی می شود و آن فرد هم کسی جز کارلوس کی روش نیست.

هرچند این سرمربی پرتغالی تاکنون قراردادش را با فدراسیون فوتبال به صورت رسمی تمدید نکرده است اما شواهد موجود حاکی از عزم مهدی تاج و همکارانش برای قطعی کردن این امر است. در صورت ادامه فعالیت کی روش در تیم ملی و قطعی شدن لژیونری مجید حسینی و روزبه چشمی، می توان به کاهش تنش های سرمربی تیم ملی با مربیانی مانندبرانکو ایوانکوویچووینفرد شفردر راه آماده سازی یوزها برای جام ملتهای ۲۰۱۹ آسیا امیدوار ماند.

کی روشدر طول سال های حضورش در فوتبال ایران ثابت کرده است علاقه زیادی به بازیکنان لژیونر دارد و معتقد است آنها با توجه به تمرینات مدرنی که در باشگاه هایشان انجام می دهند و رقابت های باکیفیت تری که نسبت به نفرات داخلی تجربه می کنند، از لحاظ آمادگی در وضعیت بهتری به سر می برند. ناآمادگی بازیکنانلیگ برتر فوتبال ایراندر قیاس با لژیونرها سبب شد کی روش بسیاری از روزهای سال منتهی به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه را به بحث آماده سازی آنها در ساختمان پک اختصاص دهد. البته سرمربی تیم ملی این امر را به بهترین شکل انجام داد و نفراتی مانند وحید امیری، علیرضا بیرانوند، مجید حسینی، روزبه چشمی و امید ابراهیمی با تمرین کردن زیرنظر کادرفنی تیم ملی و زحمات مربیان باشگاه ها توانستند در روسیه خود را به نفرات کلیدی و تاثیرگذار تیم ملی تبدیل کنند و حتی نسبت به برخی لژیونرها عملکرد بهتری داشتند.

با این تفاسیر از آنجاییکهمربیان استقلال و پرسپولیسچندان راغب نبودند بازیکنانشان را در اوج رقابت های لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا برای تمرینات ریکاوری یک روزه، در اختیار کی روش و دستیارانش قرار دهند بارها شاهد جنگ های لفظی و ایجاد تنش بین طرفین بودیم.

حال اگر جدایی چشمی و حسینی هم مانند امید ابراهیمی از استقلال و وحید امیری از پرسپولیس قطعی شود، تعداد ملی پوشان سرخابی های پایتخت هم به شکل قابل توجهی کاهش می یابد و از جمع بازیکنان لیگ برتری حاضر در جام جهانی تنها علیرضا بیرانوند، پژمان منتظری، مهدی ترابی، رشید مظاهری و محمدرضا خانزاده در فصل جدید لیگ برتر هم در این رقابت ها به میدان می روند.


بیشتر بخوانید:کی روش مبلغ قراردادش را با ایران کاهش می دهد؟


هرچند فرضیه برخی منتقدانکارلوس کی روشمبنی بر دستور دادن او به بازیکنانلیگ برتربرای حضور در تیم های اروپایی و عربی، هیچگاه به اثبات نرسیده است اما به هر حال در فاصله محدودی که تا جام ملتهای آسیا زمان باقی مانده است، کی روش بی میل نیست لژیونرهای بیشتری در اختیار داشته باشد تا برای آماده سازی ملی پوشان لیگ برتر کمتر دچار تنش با مربیان ایرانی شود.

انتهای پیام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد