کابوس جدید اشغالگران؛

بادبادک‌های رنگی کوچک؛ آتشی بر سفره اشغالگری صهیونیست‌ها

کد خبر: 302384
|
09:40 - 1397/04/31
نسخه چاپی
بادبادک‌های رنگی کوچک؛ آتشی بر سفره اشغالگری صهیونیست‌ها
اسلام آباد خبر:بادبادک‌های آتش‌زا یکی از ابزارهای مقاومتی جوانان فلسطینی برای وارد کردن خسارت‌ به رژیم صهیونیستی است.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل از حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بادبادک ها و بالون های آتش زا یکی از ابزارهای مقاومتی جوانان فلسطینی برای وارد کردن خسارت های مادی سنگین به رژیم صهیونیستی در واکنش به سرکوب تظاهرات مسالمت آمیز بازگشت است که از تاریخ ۳۰ مارس گذشته آغاز شد.

تنش ها و درگیری ها میان فلسطینیان و رژیم صهیونیستی طی ماه های اخیر شدت یافته و از آغاز راهپیمایی های بازگشت تاکنون 124 فلسطینی به دست نظامیان اشغالگر شهید و بیش از 14 هزار تن دیگر زخمی شدند. استفاده از بادبادک ها و بالون های آتش زا توسط نیروهای مقاومت و جوانان فلسطینی در واقع پاسخی به کشتار وحشیانه نیروهای اشغالگر صهیونیست در چند ماه گذشته  است که تاکنون خسارت های زیادی به رژیم صهیونیستی و مراتع و مزارع شهرک نشینان صهیونیست در شهرک های اطراف نوار غزه وارد کرده و این رژیم با وجود بسیج تمامی امکانات هنوز نتوانسته جلوی ارسال این بادبادک ها و بالون های آتش زا را بگیرد.

محل سقوط بادبادک ها غیرقابل پیش بینی است

جوانان فلسطینی در این شیوه، بالون هایی را به کمک گاز هلیوم پر می‌کنند  و همراه مواد آتش زا به هوا می فرستند که با اصابت به زمین منفجر شده و موجب بروز حریق می شوند. این بالون ها بی آن که هدایت شوند، با کمک باد حرکت می کنند و نمی توان محل سقوط آن را از پیش مشخص کرد.گروه های مقاومت فلسطینی در روزهای اخیر عکس هایی را از شیوه ارسال بالون ها به هوا منتشر  و اعلام کردند که قصد بهینه سازی آن ها را دارند تا در نهایت بتوانند اسرائیل را به آتش بکشند.

بادبادک‌های رنگی کوچک؛ بلای جان صهیونیست‌ها

فلسطینیان به شدت در تلاش برای ارتقاء توانمندی این ابزار کوچک هستند، همچنان که گروه بالون‌ها و بادبادک‌های آتش‌زا معروف به فرزندان الزواوی از نوع جدید این ابزار مقاومتی رونمایی کردند که قادر است مسافت‌ طولانی‌تری را طی کرده و مساحت‌ گسترده‌تری از شهرک‌های اسرائیلی مجاور غزه را آتش بزند. محمد الزواوی مهندس تونسی بود که سال گذشته (۲۰۱۷) به دلیل همکاری با حماس در زمینه ساخت پهپاد، توسط موساد ترور شد.

ریز پهبادها، نسل جدید بادبادک های آتش زا

گروه های مقاومت فلسطینی در هفته های گذشته، شیوه مبارزه با صهیونیست ها را بهبود بخشیده و قصد دارند به جای بادبادک ها و بالون های آتش زا، به ساخت و بکارگیری پرنده های کوچک مکانیکی که ریز پهپاد نامیده می شود، بپردازند. با پیشرفت تکنولوژی، امروز می توان با هزینه کم، ریزپهپادهایی هدایت پذیر ساخت که می توان آن را از غزه به سوی سرزمین های اشغالی فرستاد و همزمان آن را به مواد انفجاری و یا آتش زا مجهز ساخت.

نشریه عبری‌زبان «اسرائیل هیوم» گزارش می دهد، گروه‌های مقاومت خارج از نوار غزه به زودی به وسیله پهپاد‌های کنترل از راه دور که به تجهیزات انفجاری و آتش‌زا مسلح هستند، در شهرک‌ها و مناطق صهیونیست‌نشین در قلب فلسطین اشغالی و حتی نزدیک کرانه باختری نیز عملیات خواهند کرد. این نشریه گزارش داد که فلسطینی‌ها هم‌اکنون با استفاده از موتور‌ها و پیشرانه‌های الکتریکی، بادبادک‌های ساده خود را به فواصل بیشتری می‌فرستند و سپس در آنجا بادبادک ها با تایمر‌هایی که دارند مشتعل می‌شوند. نشریه مذکور در بخش دیگری از این گزارش می نویسد، نیرو‌های امنیتی رژیم صهیونیستی بعد از بررسی گزارش‌های مختلف، متقاعد شده‌اند که جنبش مقاومت اسلامی (حماس) قصد دارد عملیات‌های پیشرفته‌تری را با استفاده از هواپیما‌های بدون سرنشین و مجهز به تسلیحات آتش‌زا در دیگر مناطق فلسطین اشغالی اجرا کند.

بادبادک‌های رنگی کوچک؛ بلای جان صهیونیست‌ها

Sky spotter سیستم پیشرفته مقابله با بادبادک ها

 رسانه های صهیونیستی از اجرای تکنولوژی جدید اسرائیل به نام sky spotter در مواجهه با موج حملات آتش زا در نوار غزه، در آینده ای نزدیک خبر دادند و ادعا کردند که این سیستم پیشرفته می تواند هواپیما و بادکنک های آتش زا را در آسمان رهگیری و مسیر آن ها را دنبال کرده و سپس به جهت حضور سریع تر و کاهش آسیب ها و خسارات به مناطق زراعی سریعا آتش نشانان و هواپیماهای امدادی بدون سرنشین را به نقاط فرودی آن ها هدایت کند. Spotter Sky در اصل برای مقابله با هواپیماهای بدون سرنشین ساخته شده، ولی در عین حال می تواند بادکنک ها یا بادبادک ها را ردیابی کند و موقعیت مکانی آن ها در حین حرکت و پس از فرود را دقیقا مشخص کند. تایمز اسرائیل اخیرا ادعا کرده هواپیماهای بدون سرنشین نیروهای مقاومت فلسطینی توسط  متخصصان عملیات هواپیماهای سپاه پاسداران و ارتش ایران هدایت می شوند، اما این سیستم به زودی قادر به کنترل هواپیماهای بدون سرنشین خواهد بود و کنترل آن ها را در اختیار خواهد گرفت.

بادبادک‌های رنگی کوچک؛ بلای جان صهیونیست‌ها

بالون های آتش زای ژاپنی یک نیروگاه هسته ای آمریکا را نابود کردند

پژوهشگران حوزه مسائل منطقه ای معتقدند برخی افراد و گروه ها در گذشته برای مقابله با دشمنان خود از این روش استفاده می کردند. جواد رضوی یکی از کارشناسان مسائل خاورمیانه و فلسطین ضمن اشاره به تاریخچه استفاده از بالون های آتشزا معتقد است، جوانان فلسطینی در واقع استفاده از این بالون‌ها را از خود اسرائیلی ها آموختند، همانطور که صهیونیست‌ها 70 سال قبل و همزمان با آغاز اشغال سرزمین قدس از این بالون‌ها برای آتش‌زدن مزارع و خانه‌های فلسطینیان استفاده می‌کردند تا آن ها مجبور به ترک مزارع و خانه‌هایشان شوند و امروز می‌بینیم فلسطینیان از همین شیوه بر ضد صهیونیست‌ها استفاده می‌کنند.

در جنگ جهانی دوم نیز، ژاپنی ها حدود 9 هزار بالون آتش زا را از سرزمین خود به سمت آمریکا فرستادند. بالون های آتش زا از ابریشم پوشیده شده با کائوچو یا کاغذ ساخته و با گاز هیدروژن به حجم 500 متر مکعب پر می شدند و مجهز به سیستم ابتدایی کنترل ارتفاع بودند. ژاپنی ها به این امید که بالون ها با جریان بادهای نسبتا قوی فاصله چندین هزار کیلومتری تا آمریکا را طی کنند، آن ها را می فرستادند.در جنگ جهانی دوم، دست کم 342 بالون به سرزمین آمریکا رسید، یکی از آن ها با یکی از خطوط ولتاژ بالای برق برخورد کرد و یک سایت تولید تسلیحات هسته ای در هانفورد واشنگتن را به آتش کشید. تنها تلفات این بالون ها، پنج دانش آموز و یک معلم بودند که به دنبال برخورد با یکی از آنها در ایالت اورگن کشته شدند.

بادبادک‌های رنگی کوچک؛ بلای جان صهیونیست‌ها

خسارت 3 میلیون دلاری بادبادک ها به اسرائیل

حجم خسارت های وارده به شهرک نشینان صهیونیست در هفته های اخیر به شدت افزایش یافته و به گفته مقامات صهيونيست خساراتی که به مراتع در طول جنگ 51 روزه 2014 وارد شده بود بسيار کمتر از خساراتی است که بادبادک‎ها و بالن‎های آتش زا به سرزمين‎های زراعی وارد کرده اند. طبق اين گزارش 3500 دونم (هر دونم، هزار متر مربع است) زمين کشاورزی در جنگ2014 بر اثر اصابت موشک دچار آتش سوزی شد و تخمین زده‌اند که آتش‌سوزی اراضی و مزارع شهرک‌نشینان مجاور نوار غزه ناشی از بادبادک‌های آتش‌زا، بیش از سه میلیون دلار به آنها خسارت وارد کرده است.

بادبادک ها و بالون های آتش زا تاکنون بسیاری از مناطق تحت اشغال اسرائیل را هدف قرار قرار داده اند، بطوری که رسانه های اسرائیلی اعلام کردند یک بالون آتش زا برای اولین بار در شهرک بیت شیمش در ۴۵ کیلومتری نوار غزه سقوط کرده است و شهرک نتیفوت در شرق غزه نیز به آتش کشیده شده است.کشاورزان اسرائیلی اعلام کردند که در هفته های اخیر هزاران متر مربع از مزارع آن ها با این شیوه در آتش سوخته است. آتش نشانان رژیم صهیونیستی به دنبال کثرت آتش سوزی ها دچار فرسایش شده و دائماً در حال آماده باش به سر می برند. این بادبادک ها و بالن های آتش زا سبب توقف تردد در برخی جاده ها شده و کار به جایی رسید که تردد قطارها در مناطق شمالی نوار غزه متوقف شد. چند روز پيش نيز يک بادبادک آتش زا باعث سرنگونی يک فروند پهپاد متعلق به صهيونيست ها در شرق رفح در نوار غزه شد که اين امر شادی مردم فلسطين را در پی داشت.

خسارات بادبادک های آتش زا تنها به آتش سوزی مزارع و خانه ها ختم نشده و افزایش هزینه های امنیتی ناشی از استقرار نیروهای پلیس در نزدیکی جاده ها برای خنثی سازی فوری بالن های آتش زای حامل مواد منفجره، ، صدمه وارد شدن به بخشی از زیرساخت های توریستی رژیم صهیونیستی؛ پارک هایی نظیر کرن کایمث لی اسرائیل و جنگلزهای ذخیره ملی یهودی که محبوب مسافران و توریست ها هستند، لغو اقامت در هتل ها و مهمان خانه های محلی به دلیل احساس ناامنی از سوی برخی مسافران، خسارت بر محصولات کشاورزی، سیستم های آبیاری مستقر در مزارع، اختلال در برخی راه های مواصلاتی؛ به عنوان مثال یک جاده در سدیروت، انتشار فیلم هایی از تماشای هراس آلود آتش سوزی در مزارع پیرامونی شهرک ها توسط صهیونیست ها و واهمه از هدف قرار گرفتن شهرک ها توسط بالون های آتش زا، از مهم ترین دستاوردهای دیگر روش جدید جوانان غزه برای مبارزه است، ولی در مجموع  اصلی ترین خسارت وارده به رژیم صهیونیستی را باید کاهش احساس امنیت شهرک نشینان ساکن در نواحی نزدیک به غزه دانست.

بادبادک‌های رنگی کوچک؛ بلای جان صهیونیست‌ها

وحشت شهرک نشینان صهیونیست از بادبادک های کودکان فلسطینی

شرایط حال حاضر در شهرک های صهیونیست نشین بر اثر اتفاقات اخیر و عجز مقامات اسرائیلی در مقابله با این پدیده، نارضایتی شهرک نشینان را به دنبال داشته، به طوریکه یکی از شهرک‌نشینان اسرائیلی ضمن سرزنش مسئولان رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه طی سه ماه اخیر یک‌هزار آتش‌سوزی در شهرک‌های مجاور غزه در نتیجه پرتاب بالون‌های آتش‌زا از نوار غزه به وقوع پیوسته است، به یک رسانه این رژیم گفت: «من این فکر را دارم که چمدانم را ببندم و از اینجا بروم، چراکه نمی‌توانیم بدانیم که آیا آتش سوزی‌ها به شهرک‌ها خواهد رسید یا خیر.

اسرائیل کودکان فلسطینی را تهدید به قتل کرد

گسترش حملات نیروهای مقاومت فلسطینی با استفاده از بادبادک ها و بالون های آتش زا و ناتوانی صهیونیست ها در مقابل این حملات موجب اسرائیلی ها باز هم چهره واقعی خود را نمایان کرده و مقامات این رژیم جعلی کودکان پرتاب کننده این بادبادک ها را تهدید به قتل کنند، نفتالی بنت وزیر آموزش رژیم صهیونیستی یک از تهدیدکنندگان است که تأکید کرده هواپیماهای اسرائیلی باید کودکانی را که اقدام به ارسال بادبادک‌ها و بالون‌های آتش‌زا می‌کنند، مستقیما هدف قرار داده و به قتل برسانند. بنت کودکان فلسطینی را تروریست خوانده و گفته باید آنان را مستقیم هدف قرار داده و به قتل برسانیم.

همچنین کانال ده تلویزیون رژیم صهیونیستی در گزارشی اعلام کرد که مقام‎های سیاسی اسرائیل به نهادهای نظامی این رژیم ابلاغ کرده‎اند که برای حمله گسترده به باریکه غزه در صورت عدم توقف پرواز بالون‎های آتش‎زا به سمت فلسطین اشغالی آماده شوند و به گفته کارشناس تلویزیون رژیم صهیونیستی در صورت عدم توقف این اقدام از سوی فلسطینیان این رژیم ناچار به حمله گسترده به غزه خواهد شد.

بادبادک‌های رنگی کوچک؛ بلای جان صهیونیست‌ها

روزنامه عبری‌‌زبان «یدیعوت آحارونوت» نیز فاش کرد که ارتش رژیم اسرائیل پیامی شدیداللحن از طریق طرف سوم، به جنبش حماس ارسال کرده و در آن به این جنبش درباره ادامه پرواز بالون‌های آتش‌زا و پهپادهای کاغذی از نوار غزه هشدار داده و تاکید کرده که وضعیت به نقطه بی‌بازگشتی می‌رسد و «صبر» اسرائیل تمام خواهد شد.

همچنین يکی از افسران ارشد ارتش رژيم صهيونيستی مدعی شده که راهکار مقابله با کابوس بادبادک‎های آتشين، جنگ است و «اگر ما در خشونت عليه پرتاب کنندگان بادبادک‎ها زياده روی کنيم باعث شروع جنگ جديدی در غزه می شويم که اين امر موجب پناه بردن ساکنان غزه به پناهگاه‎های امن خواهد شد.

به گزارش دویچه وله طی چند روز اخیر نیز جنگنده های اسرائیلی در اقدامی هشدارآمیز جوانان فلسطینی که بادبادک های آتش زا را برای به پرواز درآوردن آن ها بر فراز اراضی اشغالی آماده می کردند، هدف گرفتند.

تلاش شبانه روزی اسرائیلی ها ها برای مقابله با بادبادک ها

صهیونیست ها به شدت به دنبال راهی برای رهایی از کابوس این بادبادک ها و بالون ها هستند و همان طور رسانه های اسرائیلی اعلام کردند، از حدود دو هفته پیش کارگروهی ویژه بر روی تشخیص نقاط پرواز بادبادک ها و بالن هایی که از سمت غزه فرستاده می شوند و سرنگونی آن ها، جهت ممانعت از رسیدنشان به اراضی کشاورزی شهرک ها، مشغول به کار شده است. به گفته این رسانه ها کارگروه مذکور تاکنون در سقوط بیش از 350 بادبادک و بالن موفق عمل کرده و به نوبه خود در کاهش تعداد آتش سوزی ها در شهرک "غلاف" غزه نقش داشته است. ارتش اسرائیل در حالی از این شیوه استفاده می کند که ابزارهای سنتی این رژیم در مقابله با بادبادک های آتش زا با شکست مواجه شده است. مکانیزم عمل این کارگروه به این شکل است که هنگامی که آن ها بادبادک یا بالنی را مشاهده می کنند که از نوار غزه می آید، پهپادهای خود را از دور به حرکت در می آورد تا آنها را سرنگون کنند.

بادبادک‌های رنگی کوچک؛ بلای جان صهیونیست‌ها

صهیونیست ها به تازگی برای مقابله با این بادبادک ها دست به دامان پهبادها شده اند، همچنان که روزنامه اورشلیم پست نیز در این باره نوشت، ارتش اسرائیل برای مبارزه با بادبادک های آتش زای فلسطینیان، پهپادهای کوچکی که بر بال هایشان چاقوهایی نصب است، به کار گرفته و ماموریت این پهپادها که از روز جمعه آغاز شده، بریدن نخ های بادبادک های فلسطینیان پیش از رسیدن آن ها به شهرک های اطراف غزه است.

همچنین آویگدور لیبرمن وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به تازگی مدعی شده که از زمان آغاز راهپیمایی های بازگشت از 30 مارس (10 فروردین ماه) نزدیک به 400 بادبادک و بالون از مجموع 600 بادبادکی که به سمت اراضی اشغالی به پرواز درآمده اند، سرنگون شدند.

اعتراف به شکست اسرائیل در برابر بادبادک ها

همزمان با تشدید روزافزون حملات گروه های مقاومت فلسطینی با استفاده از بالون ها و بادبادک ها آتش زا و ناتوانی صهیونیست ها در دفع این حملات، نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در چند روز گذشته در سخنانی اعتراف کرد که مسئله بادبادک ها و بالون های آتش زایی که به سمت شهرک های صهیونیست نشین فرستاده می شود، چالشی برای تل آویو به شمار می روند و باید با در پیش گرفتن فن آوری لازم فکری به حال مقابله با این بالون ها کرد. وی همچنین دستور داده غرامت ناشی از خسارت های وارد شده توسط بادبادک های فلسطینیان به مزارع و مناطق مسکونی صهیونیست ها، از درآمد های تشکیلات خودگردان کسر شود.

بادبادک‌های رنگی کوچک؛ بلای جان صهیونیست‌ها

آوی گبای رئیس حزب کار رژیم صهیونیستی در پست توئیتری خود اذعان کرد که دولت این رژیم در برابر بادبادک های آتش زایی که از سمت نوار غزه و توسط گروه های مقاومت به سمت اراضی اشغالی فرستاده می شود شکست خورده است. گبای می گوید ما هواپیماهای «اف ۳۵» و «اف ۱۶» و نیز سامانه موشکی گنبد آهنین و زیردریایی های بسیار گران قیمت در اختیار داریم و در جنگ سایبری هم در جهان بسیار پیشرفته هستیم و ارتش قدرتمند و رئیس ستاد مشترک قوی داریم، اما کابینه امنیتی خوبی نداریم که تصمیمات مناسبی اتخاذ کند و از همین رو، در برابر بادبادک های آتش زا شکست می خوریم.

اسرائیل بیمناک از ورود به جنگ نظامی جدید

ارتش رژیم صهیونیستی طی سال‌های گذشته طرح‌های نظامی در جهت تعامل با نوار غزه از جمله سناریوی افراطی  اشغال غزه، آماده کرده است ولی آن ها در این مرحله به حمله نظامی گسترده دست نمی‌زنند؛ چرا که این امر طبق ارزیابی‌ها به عملیات نظامی فراگیر و طولانی‌مدت خواهد انجامید. ارتش اسرائیل معتقد است که پرتاب پهپادها و بالون‌های آتش‌زا حرکت به سمت جنگی فراگیر و سوق دادن شهروندان اسرائیلی به عملیات نظامی طولانی‌مدت را توجیه نمی‌کند.

سازمان جهانی حقوق بشر: استفاده از بادبادک ها کاملا قانونی است

مشاور حقوقی سازمان جهانی حقوق بشر تاکید دارد که استفاده فلسطینیان از بالون ها و بادبادک های آتش زا در جریان تظاهرات بازگشت در نوار مرزی باریکه غزه با اراضی اشغالی 1948 یک اقدام کاملا قانونی و مسالمت آمیز است که در قوانین بین المللی و موازین حقوق بشر مورد تاکید قرار گرفته است. سعید علامه از لبنان معتقد است، طبق مصوبات و قطعنامه های بین المللی حق بازگشت در سازمان ملل نهادینه شده است و یک حق ثابت به شمار می رود و استفاده از بالون ها و بادبادک های آتش زا هیچ مغایرتی با قوانین بین المللی ندارد.

بادبادک‌های رنگی کوچک؛ بلای جان صهیونیست‌ها

حسام دجنی نویسنده و تحلیلگر مسائل سیاسی معتقد است، تمامی ابزارهای مقاومتی مسالمت آمیز، قانونی هستند و به هوا فرستادن بادبادک‌های شعله ور بیانگر خشم مردمی است و شاید بتواند جهانیان را به سمت حمایت از خواسته‌های بحق ملت فلسطین؛ به ویژه در زمینه حق بازگشت، لغو محاصره غزه، زندگی شرافتمندانه و رهایی از زیر یوغ اشغالگری سوق دهد.

هر بادبادک آتش زا؛ یک قدم نزدیک تر به نابودی اسرائیل

واقعیت آن است که سلاح جدید فلسطینی ها سخت صهیونیست ها را به وحشت انداخته و آنها برای مقابله با آن از هیچ اقدامی دریغ نمی کنند. ارتشی که خود را شکست ناپذیر می خواند! از بالون های آتش زای مقاومت سخت عصبی شده است. بدون شک تل آویو از همه ابزارها برای مقابله با بالون های و بادبادک های آتش زا استفاده خواهد کرد و از هدف قراردادن فلسطینی هایی که این بالن ها و بادبادک ها را به پرواز در می آورند، دریغ نخواهد کرد. حتی بالون ها و بادبادک های آتش زا نیز تبدیل به یک ابزار و سلاحی مخوف برای مقاومت در برابر اشغالگران شده است؛ این سلاح جدید مقاومت، خواب را از چشم صهیونیست ها و به ویژه شهرک نشینان ربوده و آنها به شدت از خسارات زیادی که به آنها وارد می شود، خشمگین هستند که در مجموع  اصلی ترین خسارت وارده به رژیم صهیونیستی را باید کاهش احساس امنیت شهرک نشینان ساکن در نواحی نزدیک به غزه دانست.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها