در بیانیه 100 نفر از اساتید دانشگاهی قزوین مطرح شد؛

وضعیت بغرنج کنونی حاصل عدم تعهد و ندانم کاری پاره ای از مدیران سودجو است/ پشتیبانی و حمایت همه جانبه از دولت مستقر را اعلام می کنیم/ از ریاست محترم جمهوری می خواهیم با تغییرات اساسی در کابینه، موجبات تقویت دولت را فراهم سازد

کد خبر: 302409
|
10:05 - 1397/03/02
نسخه چاپی
وضعیت بغرنج کنونی حاصل عدم تعهد و ندانم کاری پاره ای از مدیران سودجو است/ پشتیبانی و حمایت همه جانبه از دولت مستقر را اعلام می کنیم/ از ریاست محترم جمهوری می خواهیم با تغییرات اساسی در کابینه، موجبات تقویت دولت را فراهم سازد
اسلام آباد خبر: اجرای سیاست های ناصواب اقتصادی به خصوص از سوی وزارتخانه های یاد شده و نداشتن برنامه ای مدون و اصولی برای مقابله با چالشهای طبیعی و سیاسی و اجتماعی که ذات همه ی جوامع انسانی است از جمله دلایل ضرورت در تغییر کابینه دولت آقای روحانی به شمار می آید .

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل ازشبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بیش از 100 نفر از اساتید دانشگاهی قزوین در بیانیه ای خطاب به حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان ضمن اعلام حمایت همه جانبه از دولت یازدهم، خواستار تقویت کابینه دولت با ایجاد تغییراتی در میان مدیران و وزرای اقتصادی شدند.

 

متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسمه تعالی

با ادای سوگند دونالد ترامپ در 30 ژانویه 2017 عملا نخستین تکانه های مخرب در پایه های نه چندان استوار توافقنامه موسوم به برجام ایجاد شد و دولتی که پیش ازآن همه شئونات زندگی ایرانیان را به دستاوردهای خیالی برجام نافرجام پیوند زده بود ناگزیر گردید تا رشته های گسسته این قماش پوسیده را با تاثر و تاسف نظاره نماید.

در این باب گفتنیهای تلخ و شیرین بسیار است که پرداختن به آن مجالی دیگر می طلبد، اما آنچه اکنون در پی بیان آنیم همانا یادآوری رهنمودهای رهبر معظم انقلاب حضرت امام خامنه ای "مدظله العالی" در باب جنگ ناجوانمردانه اقتصادی دشمن علیه مردم مقاوم و مبارز این مرز و بوم است.

ایشان در بخشی از سخنان اخیر خود  در همین مورد می فرمایند: « دشمن ، اتاق جنگ را برده است در وزارت خزانه داری ؛ [اتاق] جنگ علیه ما به جای وزارت دفاع ، وزارت خزانه داری آنهاست.....من عرض می کنم اینجا هم بایست ستاد مقابله با شرارت این دشمن در مجموعۀ اقتصادی تشکیل بشود... لکن بایست در مرکز اقتصادی دولت این ستاد تشکیل بشود.... » ( 2/3/97 در دیدار با مسئولان نظام)

مقدمه ی تحقق سخن منقول از رهبری ، تغییر در برنامه های اقتصادی و به تبع آن تغییر تیم اقتصادی دولت بخصوص وزارتخانه های اقتصاد و صنعت و معدن  و تجارت خواهد بود هر چند وزارتخانه های دیگر هم که با ناکار آمدی مدیرانشان در ایجاد وضع اقتصادی فعلی دخیل بوده اند شایستۀ اصلاح و تغییراساسی اند. نکته ای که ذکر شد هم از آن روی بود که به هم ریختگی اوضاع و شرایط اقتصادی-بدون آنکه هیچ قصد سیاهنمایی در میان باشد – چنان در پیش چشم قشرهای مختلف جامعه از شهری و روستایی قرار گرفته که به هیچ روی نمی توان آن را نادیده گرفت یا به سادگی از کنار آن گذشت . مسأله کنونی ارتباط تام و تمامی با کیان  نظام مقدس اسلامی دارد چون به واسطه ی عدم تعهد و ندانم کاری پاره ای از مدیران و تصمیم سازان کلان مملکتی در کنار سودجویی برخی دیگر از متکاثران وثروت اندوزان که در میان آنها رد پای تعدادی از بانکها و موسسات مالی و اقتصادی وابسته به دولت هم به چشم می خورد وضعیت بغرنج کنونی رقم خورده است . اجرای سیاست های ناصواب اقتصادی به خصوص از سوی وزارتخانه های یاد شده و نداشتن برنامه ای مدون و اصولی برای مقابله با چالشهای طبیعی و سیاسی و اجتماعی که ذات همه ی جوامع انسانی است از جمله دلایل ضرورت در تغییر کابینه  دولت آقای روحانی به شمار می آید .

در اوضاع و احوال کنونی هر چند جماعتی از آنان که خود در ایجاد این شرایط دخیل بوده اند با طرح علنی شعار گذر از روحانی خواستار استعفای ایشان نیز شده اند اما قاطبۀ دلسوزان انقلاب و مریدان مقام عظمای ولایت با تأسی به رهنمود های وحدت آفرین معظم له – همانگونه که سردار قهرمان و پاکباز لشگر اسلام حاج قاسم سلیمانی طی ارسال پیامی از ریاست محترم جمهور حمایت نمودند- ضمن اظهار مراتب پشتیبانی و حمایت همه جانبه از دولت مستقر در مقابل دشمنان غدّار و مکار این نظام الهی ، از ریاست محترم جمهوری موکدانه درخواست دارند تا با تغییر اساسی در کابینۀ خود و به طور مشخص در وزارت خانه های اقتصاد و صنعت و معدن و تجارت که فاقد تحرک و تخصص لازم برای پیشبرد برنامه های متناسب با نیازهای کشورند با نصب مدیران صالح و کارآمد به جای مدیرانی که به هر دلیل کارنامه مدیریتی آنان قابل دفاع نیست ، ضمن احترام به آرای عمومی ، موجبات تقویت دولت خود را فراهم آورده ، باعث شود تا قطار اقتصاد کشور در ریل مناسب خود قرار گیرد و شتاب و سیر سریع آن در ایستگاههای پیشرفت اقتصادی پیوسته و بی وقفه استمرار یابد.

 

جمعی از اساتید دانشگاههای استان قزوین

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها