درددل‌های اصناف با استاندار کرمانشاه چه بود؟

ورشکستگی اصناف در رقابت با کالاهای قاچاق /انتقاد از نظارت‌های ناکارآمد /فروش صفر بازار

کد خبر: 302457
|
09:20 - 1397/05/08
نسخه چاپی
ورشکستگی اصناف در رقابت با کالاهای قاچاق /انتقاد از نظارت‌های ناکارآمد /فروش صفر بازار
اسلام آباد خبر: اصناف کرمانشاهی در جلسه‌ای مهمترین مشکلات بازار را برای استاندار تشریح کردند.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل ازشبکه اطلاع رسانی مرصاد ، پای اصناف کرمانشاهی هم شامگاه روز گذشته به استانداری کرمانشاه باز شد و نمایندگان بازار در جلسه‌ای که بیش از سه ساعت طول کشید درددل‌های خود را با استاندار مطرح و از مسئولان خواستند با شنیدن صدای بازار برای رفع مشکلات آنها اقدام کنند.

اکثر آنها بیان کردند علی رغم اینکه رکود بازار در سالهای اخیر فشار زیادی به بازاریان آورده و حتی فروششان را بعضا به صفر هم رسانده اما نباید برخی اعتراضات صنفی را به پای اخلالگری گذاشت؛ چون بازاریان اخلاگر نیستند و همواره در هر برهه‌ای ثابت کرده‌اند که پای انقلاب و نظام هستند.

صدای بازار با نبض کند این‌روزهایش که بازارایان را از پا درآورده شب گذشته از تریبون‌ استانداری به گوش مدیر ارشد رسید و هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه هم قول داد از این همفکری‌ها در جهت رفع برخی مشکلاتی که در حطیه اختیارات استانی است استفاده کند و برخی موارد دیگر را در سطح کلان و مدیران کشور مطرح کند.

اما دردل‌های اصناف بیشتر بر ناتوانی نظارت‌ها در کنترل بازار،رقابت با کالاهای قاچاق و کاهش قدرت خرید مردم بود که باعث وخامت اوضاع بازار شده بود، جالبتر اینکه در این میان اعلام افزایش ۱۲ درصدی وصولی مالیات از اصناف که امسال بالغ بر ۲۲ میلیارد تومان بود موجب اعتراضات اصناف شد و آنها می‌گفتند این موضوع با وجود کاهش محسوس درآمدهای آنان رخ داده که غیرمنطقی است.

دلار ۱۰ هزار تومانی بر بازار نظارت دارد

محسن ملکی رییس اتحادیه مشاورین املاک کرمانشاه گفت: ما نمایندگان بازار بدون نظارت هستیم، امروز نظارت بر بازار توسط دلار ۱۰ هزار تومانی انجام می‌شود، بدون تعارف نظارت‌ها هیچ تغییری در بازار ایجاد نمی‌کند.

وی افزود: در صنف املاک ۱۰۰ درصد افزایش قیمت داشته‌ایم و در برخی مناطق شهر همچون کسری ساختمانی که اواخر سال قبل متری یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان معامله می‌شد چند وقت قبل متری ۶ میلیون تومان معامله شده است.

رییس اتحادیه مشاورین املاک کرمانشاه با اشاره به افزایش سرسام‌آور اجاره‌بها در کرمانشاه گفت: با توجه به اینکه تمام مدیران املاک ملزم شده‌اند که نرخ‌گذاری معاملات را انجام ندهند، قاعدتا نباید نرخ‌گذاری دست مالک هم باشد.

ملکی تصریح کرد: بارها در این مورد صحبت کرده‌ام که در کشور کارگروهی از افراد کارشناس، خبره و پاکدست و توانا تشکیل شود و حتی در مرکز استانها و شهرستان‌ها که بر اساس شاخص‌هایی همچون پایین شهر و بالاشهر، بافت قدیمی یا نوساز، ویلایی و آپارتمانی، کیفیت مصالح و نما و... نرخ‌گذاری کنند تا نرخ پایه مشخص شود و بر اساس تورم قیمت‌ها افزایش یابد و تنظیم شود.

آرد یارانه‌ای نمی‌خواهیم /نانوایی‌ها در آستانه ورشکستگی

اعتضاد علیزاده رییس اتحادیه نانوایان کرمانشاه نیز بیان داشت: پنج سال است که دستمزد کارگران نانوایی‌ها تغییری نکرده است در حالی که هرساله دستمزد تمامی کارگران افزایش می‌یابد.

وی با تصریح اینکه نانوایان در حال ورشکستگی هستند، گفت: جرائم و مالیات‌ها ظلم در حق نانوایان است.

رییس اتحادیه نانوایان کرمانشاه بیان داشت: ما آرد یارانه‌ای نمی‌خواهیم چون الان نانوایی‌های یارانه‌ای پز قدرت رقابت با آزادپزها را ندارند.

هرچه می‌فروشیم ضرر است

فیروزی رییس اتحادیه طلافروشان کرمانشاه با اشاره به وضعیت رکود حاکم بر بازار اظهار داشت: زندگی بازاریان به سختی می‌گذرد و این گرانی کمر بازاریان را شکسته است.

وی با بیان اینکه بازار طلا بی‌مشتری است، افزود: در حال حاضر نه خریدار قدرت خرید داشته و نه فروشنده فروش دارد.

رییس اتحادیه طلافروشان کرمانشاه تصریح کرد: در حال حاضر هرچه می‌فروشیم ضرر است و هرکالایی بفروشیم دیگر توانایی جایگزین آنرا نداریم.

فیروزی با تصریح اینکه بازاریان هیچگاه مقابل نظام قرار نمی‌گیرند، افزود: با این التهاب نمی‌توانیم بازار را کنترل کنیم.

فروش بازاریان به صفر رسیده است

حسین بیات رییس اتحادیه فروشندگان پوشاک نیز گفت: فروش بازاریان به صفر رسیده و رکود ۱۰۰ درصدی بر بازار حاکم است.

وی از کاهش شدید اجاره‌بهای مغازه‌ها در بازار کرمانشاه خبر داد و بیان داشت: مغازه‌هایی که قبلا با ۷ میلیون تومان اجاره داده می‌شد در حال حاضر با ۵ میلیون تومان هم اجاره نمی‌شود.

رقابت سختی با کالاهای قاچاق داریم

علی مرادی اتحادیه آرایشی بهداشتی و تجهیزات پزشکی با اشاره به فعالیت ۸۰۰ عضو در زیرمجموعه این اتحادیه تصریح کرد: رقابت سختی با کالاهای قاچاق در حوزه کالاهای سلامت‌محور داریم.

اصناف قاچاقچی نیستند /مبارزه با قاچاق در مبادی ورودی باشد

سلیمی نایب رییس اتاق اصناف کرمانشاه با انتقاد از بگیر و ببند اصناف به خاطر کالاهای قچاق تصریح کرد: اصناف قاچاقچی نیستند اینکه از واحدهای صنفی بگیر و ببند می‌کنند  و کالاهای را به عنوان قاچاق ضبط می‌کنند درست نیست.

وی گفت: مبارزه با قاچاق در مراجع قاچاق و مبادی ورودی قابل کنترل است و نباید واحدهای صنفی را به عنوان قاچاقچی مطرح کنند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها