اذعان سی اس مانیتور:

اقدامات دولت ترامپ باعث انسجام بیشتر ایرانی‌ها شده است

کد خبر: 302494
|
10:07 - 1397/05/11
نسخه چاپی
اقدامات دولت ترامپ باعث انسجام بیشتر ایرانی‌ها شده است
اسلام آباد خبر: سی اس مانتیور در گزارشی اذعان کرد که اقدامات خصمانه ترامپ به جای ایجاد چنددستگی، باعث اتحاد بیشتر مردم ایران شده است.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل ازگروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، سی اس مانیتور (کریستین ساینس مانیتور) با انتشار گزارشی در پایگاه اینترنتی خود نوشت شواهد و قرائن حاکی از آن است که تشدیدلحن ضدایرانی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و اقدامات واشنگتن در افزایش فشار بر ایران که با هدف ایجاد چنددستگی سیاسی و اجتماعی در این کشور صورت می گیرد، ممکن است در نهایت نتیجه معکوس داشته باشد؛ زیرا ایرانی‌ها در برابر دشمن خارجی با یکدیگر متحد می شوند.

در ادامه این گزارش با اشاره به نبود یک راهبرد مشخص از سوی واشنگتن در قبال تهران و روابط کاخ سفید باگروهک تروریستی منافقینآمده است ارتباط میان اعضای دولت ترامپ و مجاهدین خلق (گروهک تروریستی منافقین) سطح اتحاد و همبستگی میان ایرانی ها را افزایش داده است. این گزارش همچنین به نقل از یک کارشناس سیاسی می افزاید دولت ترامپ با حمایت از منافقین این پیام را به مردم ایران می فرستد که شما به خیابان ها بیایید و ناآرامی به راه بیاندازید، ما نیز منافقین را بر سر قدرت می آوریم.

نگارنده مطلب همچنین با اشاره به اظهارات دو روز پیش (دوشنبه) ترامپ درباره تمایلش برای دیدار با مقامات ایرانی بدون هیچ پیش شرطی، نوشت تهران به دلیل سیاست های کنونی آمریکا که بیانگر غیرقابل اعتماد بودن این کشور است، پیشنهاد ترامپ را رد کرد. پس از آن بود که کاخ سفید تصریح کرد قصد ندارد سیاست های خود را در قبال تهران (مبنی بر افزایش فشارها و تحریم‌های اقتصادی) تغییر دهد. ایرانی ها نیز با ساختن هشتگ هایی از قبیل «ترامپ خفه شو» (#ShutUpTrump) و «دخالت در ایران را متوقف کنید» (#StopMeddlingInIran) در توییتر اقدامات آمریکا در قبال کشورشان را محکوم کردند.

در ادامه این گزارش به نقل از «سعید»، دانشجوی مهندسی مکانیک در دانشگاه آزاد، که خود را حامی سیاست های اصلاح طلبانه معرفی کرده آمده است: دیوانگی ترامپ پایانی ندارد، اما اتحاد ما نیز حد و مرزی ندارد. بنابراین هر چه او دندان هایش را به ما نشان دهد ما نیز مشت های‌ خود را به او نشان خواهیم داد. ما در گذشته از همه موانع گذشتیم. اطمینان دارم با موفقیت این مانع را هم –اگر چه جدی تر از هر زمان دیگری است– پشت سر خواهیم گذاشت. این ترامپ است که در نهایت بیرون انداخته می شود یا بنا بر فرمایشات مقام معظم رهبری، به زباله‌دان تاریخ خواهد پیوست. ما تا ابد پشت نظام خواهیم ایستاد.

در ادامه گزارش با اشاره به توییت تهدیدآمیز ترامپ خطاب به روحانی، آمده است سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس (سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران) در پاسخ به این توییت اظهار کرد: بیایید، ما آماده‌ایم. اگر شما جنگ را آغاز کنید، این ما هستیم که آن را به پایان می‌رسانیم.

در ادامه گزارش، ممنوعیت مسافرتی کاخ سفید علیه ایرانی ها که آنها را در کنار اتباع سومالی و یمن قرار داده است (و حتی شامل حدود یک میلیون ایرانی-آمریکایی می شود)، خروج آمریکا از برجام و وضع دوباره تحریم های (غیرقانونی و یکجانبه) علیه کشورمان، تشدید فشارهای اقتصادی «بی‌سابقه» و وادار کردن دیگر کشورها به توقف مبادلات تجاری و خرید نفت از ایران، از دلایل افزایش همبستگی میان مردم ایران برشمرده شده است.

رمضان، یک معلم بازنشسته تهرانی نیز در گفتگو با سی اس مانیتور گفت: به ترامپ نگاه کنید، او حتی اجازه ورود ما را به کشورش نمی‌دهد. آیا ما می‌توانیم از چنین فردی انتظار کمک داشته باشیم؟ لیلا، یک کارمند زن ایرانی در وزارت بهداشت که به زودی بازنشسته می شود، در این باره تأکید کرد: اتحاد همیشه انتخاب اول ما در برابر دشمنان بوده است و این بار این اتحاد قوی‌تر خواهد بود چون ما با یک دشمن ویژه روبه‌رو هستیم که هیچ حد و مرز اخلاقی ندارد. با این حال، او در ادامه افزود مسئولان باید به مشکلات مردم رسیدگی کنند.

در ادامه گزارش با اشاره به سخنرانی چندی پیش (بیست و دوم ژوئیه) مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، در جمع گروهی از اعضای گروهک تروریستی منافقین، آمده است این گروه تا سال 2012 میلادی در فهرست تروریستی آمریکا قرار داشت، اما سال هاست که با پرداخت رشوه به مقامات ارشد آمریکایی –از جمله جان بولتون، مشاور امنیت ملی کنونی آمریکا و رودی جولیانی، وکیل شخصی ترامپ– آنها را برای پیشبرد طرح تغییر نظام در ایران تطمیع می‌کند.

جان لیمبرت، دیپلمات سابق آمریکایی (که یکی از بازداشت شدگان در جریان تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در سال 1357 بود) در گفتگو با سی اس مانیتور، با انتقاد از اظهارات و اقدامات متناقض مقامات واشنگتن که از یک سو از دلسوزی برای مردم ایران دم می زنند و از سوی دیگر فشارهای اقتصادی علیه کشورمان را افزایش می دهند، افزود پاسخ ایرانی ها در قبال تناقض در گفتار و رفتار مقامات آمریکایی این است که: آنها فکر می کنند ما احمق هستیم؟

در ادامه این گزارش آمده است مردم ایران در دو قرن گذشته، پیامدهای منفی دخالت‌های بیگانگان را در کشور خود شاهد بوده اند. کودتای سال 1953 میلادی (28 مرداد 1332) علیه دولت دکتر مصدق، نخست وزیر وقت، که سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) طراح آن بود یکی از نمونه های چنین دخالتی است.

در پایان گزارش نیز به نقل از یک تحلیلگر سیاسی ساکن تهران آمده است: باور اینکه که ترامپ یا دولت آمریکا طرفدار مردم ایران هستند، سخت است. شما نمی‌توانید با آسیب رساندن به یک ملت، حامی آنها باشید. وی همچنین افزود اقدامات ترامپ و مشاورانش برای نزدیک تر شدن به گروهک تروریستی منافقین باعث ترس ایرانی های زیادی شده و به همبستگی بیشتری میان آنها انجامیده است.

انتهای پیام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد